"اردک" چینی با "ملخ‌" افریقایی مبارزه ‌می‌کند

"اردک" چینی با "ملخ‌" افریقایی مبارزه ‌می‌کند

یک متخصص کشاورزی که از طراحان این برنامه است، می‌گوید یک اردک به‌تنهایی می‌تواند بیش از ۲۰۰ ملخ را در یک روز بخورد و از این رو نسبت به مواد آفت‌کش می‌تواند موثرتر باشد.

کد خبر : ۷۷۵۰۴
بازدید : ۴۸۸۸
چین احتمالا برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در پاکستان، صدهزار اردک به این کشور می‌فرستد. ماه پیش، پاکستان با اعلام وضعیت اضطراری گفت که افزایش شمار ملخ‌ها طی بیش از دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

یک متخصص کشاورزی که از طراحان این برنامه است، می‌گوید یک اردک به‌تنهایی می‌تواند بیش از ۲۰۰ ملخ را در یک روز بخورد و از این رو نسبت به مواد آفت‌کش می‌تواند موثرتر باشد.

هرچند، پژوهشگر دیگری این موضوع را مورد سوال قرار داده است.

میلیون‌ها حشره در بخش‌هایی از شرق آفریقا محصولات زراعی را نابود کرده‌اند. دولت چین این هفته اعلام کرد که گروهی از متخصصان را به پاکستان فرستاده تا "برنامه‌های مورد نظر" برای مبارزه با ملخ‌ها را پیش ببرند.

لو لی‌ژی، پژوهشگر ارشد "آکادمی علوم کشاورزی ژیانگ" به خبرگزاری بلومبرگ گفت که اردک‌ها، "سلاح‌های بیولوژیکی" هستند. او در همین رابطه گفت که جوجه اردک‌ها می‌توانند در یک روز حدود ۷۰ ملخ بخورند این درحالیست که یک اردک بیش از سه برابر این شمار می‌تواند بخورد.

او به رسانه‌های چین گفت: "اردک‌ها دوست دارند گروهی با هم باشند بنابراین استفاده از آن‌ها نسبت به جوجه‌ها ساده‌تر است. "

آقای لو اضافه کرد در ماه‌های پیش رو طرحی برای استفاده از اردک‌ها در استان شین‌جانگ، غرب چین اجرا خواهد شد. پس از آن، اردک‌ها به استان‌های بلوچستان و پنجاب در پاکستان فرستاده خواهند شد که ملخ‌ها در آن‌ها بالاترین شمار را دارند.

این طرح به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی چین چرخید.

یکی از کاربران در توییتی نوشت: برو، اردک! امیدوارم زنده برگردی. "

کاربر دیگری با تقلید طنزآمیز از گفته‌ای در مورد ماموران بهداشتی که با ویروس کرونا در ووهان مبارزه می‌کنند، نوشت: "اردک‌های قهرمان در مخاطره! "

هرچند، استادی از دانشگاه کشاورزی چین که یکی از نمایندگان هیات اعزامی به پاکستان است، پرسیده است آیا اردک‌ها برای شرایط آب و هوای خشک مناسبند؟

ژانگ لانگ به گزارشگران در پاکستان گفت: "اردک‌ها به آب وابسته‌اند، اما در مناطق بیابانی پاکستانی دمای هوا بالاست. "

هجوم ملخ‌ها به آفریقای جنوبی و شرق آفریقا گسترش یافت

او گفت که اگرچه از قدیم‌الایم استفاده از اردک‌ها علیه ملخ‌ها مرسوم بوده، اما ارسال آنها، "هنوز وارد برنامه‌های کمکی دولت نشده" و در حد یک روش "تحقیقی" است.

در سال ۲۰۰۰، چین ۳۰هزار ادرک را از استان جیاجیانگ به شین‌جانگ فرستاد تا با ملخ‌ها مبارزه کند.

بنا به گزارش سازمان ملل، علت هجوم زیاد ملخ‌ها، می‌تواند به‌دلیل فصل گردباد‌ها در سال ۹-۲۰۱۸ باشد و موجب بارش زیاد باران در شبه جزیره عرب شد که دست‌کم سه نسل "تخم‌ریزی بی‌سابقه" ملخ‌ها را در پی داشت.

از آن زمان، هجوم ملخ‌ها به آفریقای جنوبی و شرق آفریقا گسترش یافت.

در ژانویه، سازمان ملل خواستار کمک بین‌المللی برای مبارزه با هجوم ملخ‌های بیابانی شد که از شرق آفریقا می‌گذشتند. به‌گفته سازمان ملل، اتیوپی، کنیا و سومالی با هجوم "بی‌سابقه" و "مخرب" حشراتی که به منابع غذایی آسیب می‌زنند، روبرو شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید