تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا

تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا

برای کمک به عموم مردم در درک اهمیت و وخامت ویروس کرونا، سازمان‌های بهداشتی جدول‌هایی را منتشر کرده‌اند که روند شیوع و گسترش این بیماری در جهان را ترسیم می‌کند.

کد خبر : ۷۷۵۰۹
بازدید : ۳۸۴۸
تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا
در حال حاضر ۸۲ هزار و ۵۴۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است

با ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سازمان‌های بهداشتی از دولت‌ها خواسته‌اند که برای بدترین شرایط ممکن آماده شوند. در حال حاضر ۸۲ هزار و ۵۴۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است و ۲ هزار و ۸۱۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس مجاری تنفسی جان باخته‌اند.

در این هفته کارشناسان بهداشت در سطح فدرال به امریکا اخطار دادند که بالاخره این کشور نیز به ویروس کرونا مبتلا خواهد شد. دکتر نانسی مسونیر از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، گفت: «ابهام زیادی وجود ندارد که این ویروس به اینجا هم می‌رسد یا نه، بلکه صرفا سوال این است که این اتفاق کی خواهد افتاد و چند نفر از شهروندان کشور با وخامت به آن مبتلا خواهند شد.»

به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، تا روز سه‌شنبه ابتلای ۱۴ نفر در ایالات متحده تشخیص داده شده است، «به علاوه ۳۹ مورد از مسافران مبتلایی که از شرایط خطرناک به کشور برگردانده شده‌اند»، که تعداد کل آمار افراد مبتلا را به ۵۳ مورد می‌رساند.

گرچه خطر فعلی این بیماری در کشور هنوز پایین است، خانم مسونیر گفت که از امریکایی‌ها خواسته شده است که «با توجه به بدترین وضع ممکن»، آماده باشند، و افزود «اخلال در زندگی روزمره می‌تواند در سطح بالایی باشد.»

برای کمک به عموم مردم در درک اهمیت و وخامت ویروس کرونا، سازمان‌های بهداشتی جدول‌هایی را منتشر کرده‌اند که روند شیوع و گسترش این بیماری در جهان را ترسیم می‌کند.

در ادامه، چهار جدول و نقشه را که توضیح می‌دهد ویروس کرونا چگونه شیوع یافته است، از نظر می‌گذرانیم:

این جدول که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است، نرخ شیوع ویروس کرونا را در مقایسه با ویروس‌های اچ۱ان۱ (H۱N۱)، مرس (MERS)، ابولا و سارس، در زمینه تعداد آمار افراد مبتلا و نرخ مرگ نشان می‌دهد.

تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا
در این نمودار ابولا با رنگ سبز، سارس با رنگ قرمز و کرونا با رنگ آبی نشان داده شده است.
بر اساس این نمودار آغاز شیوع ویروس کرونا آهسته‌تر از ابولا است، اما در ادامه از دیگر ویروس‌ها پیشی می‌گیرد.

این نقشه توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است و تعداد موارد مبتلا به این ویروس در هر کشور، مناطق و قلمرو‌های مختلف دنیا را تا تاریخ ۲۳ فوریه نشان می‌دهد. دایره‌های قرمز حاکی از میزان ابتلا و اندازه آن، بسته به تعداد موارد مبتلا است.
تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا
این نقشه نشان می‌دهد که چگونه ویروس در چندین کشور دنیا شیوع یافته است و همچنین، تعداد موارد مبتلا در هر کشور را ذکر می‌کند.
تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا
در این نقشه که توسط شبکه تلویزیونی جهانی چین تهیه شده است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد جان باختگان تائید شده در اروپا را نشان می‌دهد.

در حال حاضر ایتالیا با ۳۲۳ مورد، بیشترین آمار افراد مبتلا را دارد و آلمان با ۱۸ مورد در رتبه دوم قرار دارد.

تصویر/ آمار جهانی شیوع کرونا

در این نقشه که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری «CDC» منتشر شده است، کشور‌هایی را که وجود بیماری کرونا در آنجا تایید شده را نشان می‌دهد.

این نقشه توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تهیه شده که موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا را در سراسر دنیا نشان می‌دهد. تا کنون این ویروس در سراسر چین و ۳۱ کشور دیگر دنیا شیوع یافته است.

برای ردیابی لحظه به لحظه روند شیوع ویروس می‌توانید به سایت جان هاپکینز «John Hopkins» مراجعه کنید که تعداد افراد مبتلا، آمار مرگ و میر مبتلایان و افراد بهبود یافته از این بیماری را نشان می‌دهد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید