راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟

راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟

چگونه پولدار شویم؟ داشتن آزادی (آزادی مالی) عاملی مهم برای پولداری محسوب می‌شود. ثروت به این معنی است که شما به‌جای اجبار برای کارکردن و کسب پول زیاد، بتوانید زندگی‌تان را با انجام کاری که دوست دارید سپری کنید.

کد خبر : ۷۷۶۳۱
بازدید : ۵۴۷۱۸
راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟
فرادید | این روز‌ها تقریبا همه مردم دوست دارند پولدار شوند. با این حال تعداد کمی می‌دانند که به منظور پولدار شدن باید چه اقداماتی انجام دهند. پولدار شدن به شانس، مهارت و صبر نیاز دارد. اگر می‌خواهید پولدار شوید باید یک روشی به منظور درآمدزایی پیش بگیرید. سپس باید بدانید که چگونه هزینه‌های خود را سازماندهی و سرمایه گذاری کنید؛ بنابراین با این روش خرج و مخارج خود را محاسبه کنید. پولدار شدن مهارت ساده‌ای نیست. با این حال اگر هدف مشخصی در زندگی حرفه‌ای خود پیش بگیرید، می‌توانید به خواسته خود دست یابید.
به گزارش فرادید، به سادگی ژنتیک، شرایط محیط، خانواده و گذشته خود را برای چند دقیقه کنار بگذارید و با دقت ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید، چون شما می‌خواهید پاسخ سوال «چگونه پولدار شوم» را بدانید. حتی اگر موردی برای شما بدیهی به نظر رسید به خواندن ادامه دهید.

۱. شناخت رویا و هدف، کلید ثروتمند شدن

انسانی که هدف و رویای خود را نشناخته است، هنوز متولد نشده است این جمله‌ای است که می‌تواند به عنوان یک راهنما برای یافتن پاسخ سوال (چگونه پولدار شویم؟) باشد. قبل از انجام هر کاری باید رویای خود را به طور کامل و دقیق بشناسید و برای آن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کنید.

اگر شناخت کافی از آرزوی خود نداشته باشید، اصلا نمی‌توانید در مسیر آن قدم بگذارید و حرکتی نخواهید کرد. تصور کنید قصد رفتن به یک سفر را دارید، اما مقصد خود را نمی‌دانید و وارد جاده می‌شوید. پیدا کردن رویا و هدف مانند لاستیک‌های یک ماشین هستند شما هر چقدر ماشین زیبا و پر قدرت و سرعتی داشته باشید بدون لاستیک نمی‌توانید حرکت کنید.

شناخت رویا و اهداف کار بسیار ساده‌ای است شا برای دستیابی به چه چیزی حاضرید شبانه روز تلاش کنید؟ جواب این سؤال رویای شما است. رویا‌ها و اهداف ما بسیار مهم هستند، زیرا رویا‌های ما اهداف ما را می‌سازند و اهداف ما باعث برنامه ریزی می‌شوند و برنامه ریزی موفق باعث به وقوع پیوستن رویا‌های ما می‌شوند. البته در این بین باید کنترل بر افکار و احساسات و باور‌ها داشته باشیم.

۲. کسب تخصص و یادگیری برای پولدار شدن.

راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟

گام دوم برای یافتن پاسخ سوال چگونه پولدار شویم؟ یادگیری بدون توقف در زمینه‌ای است که به اهداف و آرزو‌های شما مربوط است. اینکه در تمام اوقات زندگی‌تان در حال یادگیری باشید به شما کمک خواهد کرد تا در زمینه شغلی خودتان به یک کار کشته تبدیل شوید. خود به خود به درآمد و ثروت بالایی برسید. سعی کنید از منابع معتبر و مهمی به دنبال یادگیری باشید و تخصص خود را در زمینه‌ای که در گام اول مشخص کردید، بالا ببرید.

شما برای پولدار شدن باید از فردی که خود به ثروت زیادی دسته یافته است آموزش ببینید نه از فردی که خود در کسب درآمد مشکل دارد و یا برای تبدیل شدن به یک آشپز موفق باید از فردی کمک بگیرید که به آن درجه رسیده است نه از فردی که توانایی پختن یک تخم مرغ را هم ندارد.

این یک امر بسیار طبیعی است شما باید از فردی آموزش ببینید که به چیزی که شما می‌خواهید دست یافته است، زیرا آن‌ها برای درستی سخنان خود مدرک دارند. در مسیر کسب و کارتان همیشه خود را به روز نگه دارید و به دنبال یادگیری مسائل جدید باشید، حتی زمانی که به مقام استادی رسیدید دست از یادگیری بر ندارید!

۳. تجربه کنید! شکست می‌تواند یک تجربه برای پیروزی آینده شما باشد.

تخصص شما زمانی به درآمد بالا و پول فراوان تبدیل خواهد شد که آن را عملی کرده باشید. یادگیری که همراه با تجربه باشد به عنوان یک ترکیب فوق العاده شما را در میدان ثروتمند شدن پیروز خواهد کرد. سعی کنید قدرت ریسک پذیری خود را بالا برده و مطالبی که یاد میگیرید را تجربه کنید و مهارت عملی خود را به چالش بکشید.

مهمترین نکته در این مرحله آن است که نباید خود را درگیر عمل به آموخته‌ها کنید و از ادامه راه باز بمانید. یادگیری و تجربه باید به اندازه‌ای باشد که گام‌های بعدی را بتوانید به خوبی بردارید و از ادامه راه باز نمانید؛ بنابراین سعی کنید مهمترین و کلیدی‌ترین کار‌ها را تجربه کنید تا اینکه تمام آموخته‌های خود را تجربه نمایید.

اگر در مسیر پولدار شدن با شکست مواجه شدید از آن به عنوان یک تجربه استفاده کنید. ثروتمندان و افراد موفق نیز بار‌ها شکست را تجربه کرده اند، ولی بعد از هر شکست قوی‌تر و مستحکم‌تر از قبل به راه خود ادامه داده اند. شما میتوانید با مطالعه بیوگرافی افراد موفق که در حال حاضر به آنچه که شما می‌خواهید رسیده اند درس‌هایی بسیاری را بگیرید.

علاوه بر بیوگرافی شما می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی شان دنبال کنید و آن‌ها را آنالیز کنید.

۴. به یک نظم درونی برسید! اصل پولدار شدن.

راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟

از نظر بسیاری از افراد موفق جهان مثل ناپلئون هیل، دارن هاردی، بیل گیتس و… انضباط فردی یکی از فاکتور‌های بسیار بسیار مهم برای رسیدن به پاسخ سوال (چگونه پولدار شویم؟) است. نظم درونی هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ عملی باعث می‌شود تا کار‌های خود را زودتر انجام دهید و اشتیاق تان به ادامه راه را قربانی آشفتگی و شلوغی خود نکنید.

انضباط فردی به طور کلی شامل تمامی کار‌هایی است که شما را به یک فرد منظم تبدیل می‌کند. مهمترین فاکتور در انضباط فردی انجام هدفمند کار‌ها و توجه به زمان است. اینکه اهداف‌های خود را به صورت مکتوب در قالب یک برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه درآورید، می‌تواند شما را به یک فرد منضبط تبدیل کند. همچنین سعی کنید عواملی که وقت شما را هدر می‌دهند را از زندگی خود حذف کنید.

برخلاف تصور اکثر افراد جایگاه و تخصص و … در پولدار شدن انقدر‌ها هم مهم نیست. اگر شما دارای یک نظم درونی نباشید هر چقدر هم پول و ثروت به دست بیاورید از دست خواهید داد و جایگاه و تخصص هم به داد شما نخواهد رسید. در اولین گام عملی خود برای دستیابی به ثروت باید به یک نظم درونی برسید.

۵. تفکر سیستمی داشته باشید.

تفکر سیستمی یکی از فاکتور‌هایی است که تقریبا همه افراد ثروتمند و موفق آن را داشته اند. تفکر سیستمی عبارت است از مهارتی که باعث نگاه تیزبینانه نسبت به پدیده‌های کوچکی است که در اطراف ما رخ می‌دهند. اینکه از این پدیده‌ها نکته‌هایی را استخراج کنیم و آن‌ها را در زمینه بهبود وضعیت فعلی خرج کنیم یکی از مهمترین فاکتور‌هایی جذب ثروت سریع است.

افراد ثروتمند به نکات ریز و درشت توجه خاصی می‌کنند آنان می‌دانند که کوچک و یا بزرگی نکته اهمیت چندانی ندارد، زیرا گاهی اوقات یک نکته بسیار بسیار کوچک چنان کمکی به ما میکند که هزاران نکته و نصیحت بزرگ ما را به آن نمی‌رساند.

طبق اصل پارتو ۲۰ درصد از کار‌های ما ۸۰ درصد موفقیت ما را تشکیل میدهد و ۸۰ درصد مشکلات ما نتیجه ۲۰ درصد از کار‌های ما است. این دقیقا همان چیزی است که ثروتمندان می‌دانند آن‌ها می‌دانند که یک نکته و یا یک مسئله کوچک می‌تواند آن‌ها را چندین گام به جلو پرتاب کند.

۶. وارد جمع پولدار‌ها شوید.

راه‌های سریع برای ثروتمند شدن؛ چگونه پولدار شویم؟

ایده جیم ران یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. در واقع ایده جیم ران حول محور ضرب المثل "کمال منشین در وی اثر کند" می‌چرخد. اگر در جمع افراد پولدار وارد شوید، ناخودآگاه مانند آن‌ها رفتار خواهید کرد و آنان به یک الگو برای شما تبدیل می‌شوند. ورود به جمعی که دوست دارید مانند یکی از آن‌ها شوید به شما کمک می‌کنید تا در آن واحد هم نتیجه کار خود را ببینید و هم مهارت‌های لازم را کسب کنید؛ بنابراین شرکت در میتینگ‌هایی که افراد پولدار و ثروتمند در آن حضور دارند می‌تواند گامی مهم برای رسیدن به پساخ سوال چگونه پولدار شویم باشد.

هم نشینی با افراد موفق طرز فکر و نوع رفتار شما را تغییر خواهد داد. ما همواره تاثیر پذیری بسیار بالایی از افرادی که بیشترین زمان را با آن‌ها سپری می‌کنیم داریم. به همین دلیل است که برخی از ما طرز فکر و رفتاری همانند پدر و مادر و یا خواهر و برادر، فامیل‌های نزدیک پیدا می‌کنیم، زیرا مدت زمان زیادی را با آن‌ها سپری میکنیم و آن‌ها با یک الگو برای خود می‌دانیم.

۷. به شکست خوردن و برخاستن عادت کنید.

در این مرحله به احتمال زیاد پاسخی مناسب برای سوال چگونه پولدار شویم یافته اید و به درآمد قابل توجهی رسیده اید؛ اما برای پایدار ماندن جایگاه خود لازم است تا شکست بخورید و سپس برخیزید بله یک مدیر موفق باید شکست خورد بعد از شکست دوباره برخیزد و با اقتدار بیشتری به کار خود ادامه دهد. البته این موضوع به معنای آن نیست خود خودمان زمینه شکست را فراهم کنیم. درواقع برای یک فرد ثروتمند اهل ریسک، موقعیت‌هایی پیش می‌آید که باعث شکست وی می‌شوند، ولی این مسایل اصلا مهم نیستند.

اینکه بعد از هر شکست خطا‌ها و عوامل دخیل در آنرا شناسایی کرده و با قدرت به سمت اصلاح آن‌ها قدم بردارید به شما کمک خواهد کرد تا ثروتی با ثبات بیشتری داشته باشید. درواقع هر شکست برای افراد موفق به معنای پیروزی و افزایش قوا است و به عنوان یک راهنما برای ادامه راه شما را کمک خواهد کرد.

اگر همه موارد بالا برای شما قابل اجرا نیست و راهی بهتر برای پولدار شدن و ثروتمند شدن می‌خواهید می‌توانید از طریق قانون جذب و تمریناتش به همه آرزو‌های خود برسید.

سخن پایانی!

اگر متوجه شده باشید تمامی ۷ گام اصولی و ساده برای پولدار شدن در این مقاله نوشته شده بود به افکار، احساسات و باور‌های شما اختصاص داده شده بود. زیرا موفقیت در هر زمنیه‌ای ابتدا از خود ما و از افکار ما شروع می‌شود موفقیت دقیقا همان چیزی است که ما در ذهن خود از یک فرد موفق تصور می کنیم. قبل از هرکاری اول باید از خودمان تغییر را شروع کنیم.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید