"اپل" باید غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کند؟!

"اپل" باید غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کند؟!

ین غرامت گوشی‌های آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE خریداری شده در آمریکا را پوشش می‌دهد که از iOS ۱۰.۲.۱ یا جدیدتر بهره می‌بردند.

کد خبر : ۷۷۶۸۹
بازدید : ۱۰۰۷۱
در قالب قرارداد، اپل باید ۲۵ دلار مبلغ جبرانی به هریک از صاحبان گوشی بپردازد که البته این پرداخت می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود.

شرکت اپل با پرداخت از ۳۱۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است. اپل پس از قبول کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی، با وکلای پرونده موردنظر بر سر پرداخت حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به توافق رسیده است. طی این توافق، تعداد زیادی از مالکان آیفون در آمریکا می‌توانند مبلغ اندکی را دریافت کنند و افراد و وکلای نام برده در پرونده مبلغ بیشتری را دریافت خواهند کرد.

این غرامت گوشی‌های آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE خریداری شده در آمریکا را پوشش می‌دهد که از iOS ۱۰.۲.۱ یا جدیدتر بهره می‌بردند. همچنین کاربران دارای آیفون ۷ و ۷ پلاس مبتنی بر iOS ۱۱.۲ یا جدیدتر قبل از تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ شامل این غرامت خواهند بود.

در توافق‌نامه آمده که هر مالک فعلی یا قبلی آیفون‌های موردنظر می‌توانند ۲۵ دلار دریافت کنند. افراد نام‌برده شده در پرونده ۱۵۰۰ یا ۳۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد و حدود ۹۰ میلیون دلار نصیب وکلای این پرونده خواهد شد. در ایتالیا و فرانسه هم اپل به خاطر همین موضوع جریمه شد. در فرانسه ماه گذشته خبر جریمه ۲۵ میلیون یورویی منتشر شد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید