حکم "حمید صفت" چه خواهد بود؟

حکم "حمید صفت" چه خواهد بود؟

همسایه‌ها ما را از هم جدا کردند و من ومادرم از خانه خارج شدیم و از همسایه‌ها شنیدم یکی دوساعت کنار هوشنگ بودند و با هم حرف می‌زدند و سپس او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

کد خبر : ۷۷۷۰۸
بازدید : ۱۴۸۶۶
بازپرسی از حمید صفت در مرگ مرموز پدرخوانده‌اش
حمید صفت بعد از ۳۱ ماه به خاطر مرگ مرموز پدرخوانده اش در برابر بازپرس جنایی تهران هدف تحقیق قرار گرفت.

ساعت ۱۵ بعد از ظهر شنبه ۲۹ مرداد سال ۹۶ ماموران کلانتری ۱۴۵ ونک از مرگ مشکوک مرد میان‌سالی در بیمارستان اطلاع یافتند و با حضور در بیمارستان پی بردند مرد ۶۶ ساله‌ای به علت اصابت جسم سخت به سر و شکستگی جمجمه اش به کام مرگ فرو رفته است.
بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و در گام نخست پی بردند پسرخوانده قربانی جنایت که «حمید صفت» است پدرخوانده اش را هدف ضرب و جرح قرار داده است.

حمید ۲۴ ساله در ابتدا منکر هرگونه درگیری با مقتول بود و گفت: روز ۲۴ مرداد زمانی که وارد خانه مادرم در خیابان شیخ بهایی شدم، متوجه شدم که مادرم با همسرش درگیر شده است و من فقط مادرم را برداشتم و از خانه خارج شدم و از ضرب و جرح و مرگ او اطلاعی ندارم.
تحقیقات ادامه داشت تا این که حمید صفت به درگیری مرگبار با شوهر مادرش اعتراف کرد و گفت: مادرم پس از جدایی از پدرم حدود ۱۲ سال قبل با هوشنگ ازدواج کرد، هوشنگ در آلمان یک مغازه داشت، همراه با مادرم در آن جا زندگی می‌کردند و هر چند وقت یک‌بار با مادرم به ایران می‌آمدند، مادرم و هوشنگ در خانه‌ای در خیابان شیخ‌بهایی ساکن بودند و وسایل من نیز آن جا بود، اما بیشتر در محل کارم ساکن بودم.

وی افزود: هوشنگ بداخلاق بود و مادرم را کتک می‌زد و من همیشه سعی داشتم او را آرام کنم تا این که روز ۲۴ مرداد برادرم که ساکن آمریکاست با من تماس گرفت و گفت که هوشنگ مادرم را به باد کتک گرفته و خواست تا پیگیر ماجرا شوم.
این خواننده رپ ادامه داد: مادرم صبح آن روز یکی ازدوستانش را که از آلمان به ایران آمده بود، به فرودگاه رسانده بود و وقتی به او زنگ زدم، گفت: در مسیر است و قرار است مربی آوازم به خانه بیاید که به خانه رفتم، هوشنگ روی مبل نشسته بود که از او پرسیدم چرا با مادرم بدرفتاری می‌کند که با لحن بدی گفت: کتک زدم که زدم، من برای این که از او زهر چشم بگیرم گلدان شیشه‌ای را که نزدیک تلویزیون بود برداشتم و به سمت راست هوشنگ پرتاب کردم و سپس کاناپه را برگردانم که هوشنگ به سمت من حمله کرد.
وی افزود: مادرم مابین من و او قرار گرفت، در این لحظه یک ضربه به صورت هوشنگ زدم و درحالی که او در معرض دیدم نبود چشم و بینی‌اش را گرفتم، در آن زمان همسایه‌ها سر رسیدند و مادرم در خانه را باز کرد، سپس هوشنگ به سمت آشپزخانه رفت تا چاقو بردارد، من جلوی در ورودی آشپزخانه از پشت دستان وی را گرفتم که سمت چاقو نرود که وی لیوان آب روی میز را با دست چپش برداشت و من لیوان را از دستش گرفتم و به روی زمین پرت کردم.
همسایه‌ها ما را از هم جدا کردند و من ومادرم از خانه خارج شدیم و از همسایه‌ها شنیدم یکی دوساعت کنار هوشنگ بودند و با هم حرف می‌زدند و سپس او را به بیمارستان منتقل کرده اند. اعترافات حمید در حالی بود که در پرونده بالینی هوشنگ، علت اولیه مرگ وی ضربه شدید به سر در ناحیه آهیانی گیجگاهی اعلام شده است که حمید بیان کرد من ضربه محکمی به هوشنگ نزدم و شاید او در زمان کشمکش با من سرش به دیوار یا کمد کنار مبل خورده است.

آزادی از زندان
پس از تحقیقات تکمیلی کمیسیون هفت نفره پزشکی قانونی، ۵۰ درصد علت مرگ ناپدری حمید صفت را بیماری‌های او اعلام کرده و بر این اساس قرار بازداشت متهم با موافقت دادگاه به قرار وثیقه تبدیل شده است و خواننده رپ ایران با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

وکیل و اولیای دم به این حکم اعتراض کردند و قرار شد تا کمیسیون ۱۱ نفره برای بررسی بیشتر این پرونده تشکیل شود که صبح روز گذشته کمیسیون ۱۱ نفره با حضور یکی از اعضای خانواده مقتول، نماینده فرزندان هوشنگ، وکیل اولیای دم، حمید صفت و وکیل وی در دادسرای امور جنایی تهران برگزار شد و در ساعت ۱۰:۳۰ این جلسه به پایان رسید.
وکیل اولیای دم در خصوص این که ضربه باعث مرگ هوشنگ شده یا بیماری او، اعلام کرده که وی در کشور آلمان عمل جراحی انجام داده و داروهایش نیز خارجی بوده و مشکلی نداشته است.

بنا به این گزارش، به زودی نظریه کمیسیون ۱۱ نفره در خصوص نقش حمید صفت در مرگ شوهرمادرش اعلام خواهد شد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید