بازگشت "پنج ستاره" با جوایزغیرنقدی

بازگشت "پنج ستاره" با جوایزغیرنقدی

جایزه نقطه امن اول ماشین لباس شویی، نقطه امن دوم ماشین ظرف شویی و نقطه امن سوم یک یخچال سایدبای‌ساید است. اگر شرکت‎کننده‌ای به نقطه امن دوم برسد، دو جایزه را می‌برد و اگر به نقطه امن سوم برسد، هر سه جایزه را کسب می‌کند.

کد خبر : ۷۷۷۱۶
بازدید : ۱۳۳۰
بازگشت
اولین قسمت از سری جدید مسابقه «پنج ستاره»، پنج شنبه هفته گذشته از شبکه ۵ روی آنتن رفت. این مسابقه که همزمان با مسابقه «برنده باش» جلوی پخشش گرفته شد، این بار با تغییرات اساسی به تلویزیون برگشته است. این تغییرات نه تنها در جایزه مسابقه بلکه در مدل رقابت شرکت‌کننده‌ها هم اتفاق افتاده و ساختار مسابقه به کل عوض شده است. به بهانه بازگشت این مسابقه به جدول پخش تلویزیون، تغییرات «پنج ستاره»، کیفیت این تغییرات و اجرای حمید گودرزی را بررسی کرده‌ایم.

رقابت همزمان ۲ شرکت‌کننده
در سری قبلی این مسابقه، برای ورود به مسابقه تلویزیونی لازم بود از طریق اپلیکیشن مسابقه سؤالاتی خریداری شود و شرکت‌کنندگان بنابر امتیاز‌هایی که در اپلیکیشن کسب می‌کردند، می‌توانستند وارد مسابقه شوند. در هر قسمت از مسابقه، شرکت‌کننده‌ها به صورت جداگانه روبه‌روی حمید گودرزی قرار می‌گرفتند و به سوالات او پاسخ می‌دادند، اما در سری جدید شرکت‌کنندگان از طریق شرکت در آزمون آنلاین مسابقه، امتیاز کسب می‌کنند و اگر امتیاز لازم را به دست آورند به مرحله مسابقه تلویزیونی راه می‌یابند.
علاوه بر مسیر ورود به مسابقه اصلی، مدل رقابت هم تغییر مهمی کرده است. این بار در هر قسمت، دو شرکت‌کننده همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در مرحله اول هرکدام از شرکت‌کننده‌ها باید به صورت نوبتی به هفت سؤال اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلف پاسخ دهند. اگر شرکت‌کننده‌ها در این مرحله ۱۰ ستاره دریافت کنند، به نقطه امن اول می‌رسند.
در مرحله دوم، شرکت‌کننده باید حدس بزند طرف مقابل می‌تواند به سؤال مد نظر جواب دهد یا خیر و با تعداد ستاره‌هایی که انتخاب می‌کند، روی سؤال سرمایه‌گذاری کند. اگر حدسش غلط از آب دربیاید، همان تعداد ستاره را از دست می‌دهد.
در مرحله سوم هم هر شرکت‌کننده به تعدادی سؤال پاسخ می‌دهد و در نهایت مجموعه تعداد ستاره‌های هر نفر، برنده را مشخص می‌کند. سرمایه‌گذاری روی سوالات در مرحله دوم و حضور هردو شرکت‌کننده در کنار یکدیگر، باعث تعامل شرکت‌کنندگان با یکدیگر و رقابت همزمان آن‌ها شده که در نوع خود، مسابقه را جذاب کرده است.

لوازم برقی آشپزخانه برای برنده‌ها
در این سری از مسابقه مانند سری گذشته، شرکت‌کننده نمی‌تواند از گزینه‌های کمکی خود استفاده کند و اصلاً گزینه کمکی وجود ندارد، اما تماشاچیان حاضر در سالن با صدای بلند، پاسخی را که به نظرشان درست است، اعلام می‌کنند که علاوه بر به هم زدن تمرکز شرکت‌کننده، حساسیت مسابقه و رقابت را کم می‌کند و چندان جالب نیست. جالب این که حمید گودرزی مجری مسابقه، واکنشی به این موضوع نشان نمی‌دهد!
گفتیم در سری جدید چیزی به نام «نقطه امن» وجود دارد، اما جایزه آن تغییر کرده است. یعنی در هر سه نقطه امن، باید به تعداد سوالاتی که لازم است، جواب درست داده شود و ستاره‌های هر نقطه امن را کسب کرد و تقریبا شبیه همان روال گذشته است منتها با این تفاوت که جایزه نقاط امن این بار نقدی نیست و لوازم آشپزخانه ایرانی است.
جایزه نقطه امن اول ماشین لباس شویی، نقطه امن دوم ماشین ظرف شویی و نقطه امن سوم یک یخچال سایدبای‌ساید است. اگر شرکت‎کننده‌ای به نقطه امن دوم برسد، دو جایزه را می‌برد و اگر به نقطه امن سوم برسد، هر سه جایزه را کسب می‌کند.

اجرای معمولی حمید گودرزی
به طور کلی اجرای حمید گودرزی را می‌توان متوسط ارزیابی کرد. او در سری قبل سعی می‌کرد با بروز هیجاناتش به فضای مسابقه هیجان بیشتری دهد و گاهی به دلیل واکنش‌هایش هم مورد انتقاد قرار می‌گرفت، اما در این سری از مسابقه، چون ساختار «پنج ستاره» تغییر کرده و از میزان حساسیت آن و فضایی که برای ریسک در مقدار جایزه در فصل قبل وجود داشت کم شده، ناخودآگاه کمتر شاهد هیجانات او در مقام مجری هستیم.
او گاهی وارد چالش با شرکت‌کننده‌ها هم می‌شود و تعامل نسبتا خوبی با آن‌ها دارد، اما روی هم رفته نمی‌توان گفت: اجرای حمید گودرزی به فضای مسابقه جذابیت ویژه‌ای بخشیده است.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید