چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

برای یادگیری سریع و خوب زبان انگلیسی یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که زبان را به صورت پیوسته و در طول زمان بخوانید. یکی از موانعی که باعث می‌شود اکثر افراد در یادگیری زبان موفق نباشند این است که به صورت مقطعی گا‌ها بسیار زیاد برای یادگیری آن وقت می‌گذارند و در مواقع دیگری کلا آموزش زبان را کنار می‌گذارند. زبان را در طول زمان و باید به صورت پیوسته خواند و به صورت مداوم برای یادگیری آن وقت گذاشت. در ادامه گزارشی در مورد "چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ " را خواهید خواند.

کد خبر : ۷۷۷۹۴
بازدید : ۱۲۲۶۸

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

فرادید | چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ یادگیری یک زبان جدید می‌تواند دشوار باشد، اما غیر ممکن نیست. اگر می‌خواهید زبان جدیدی را فرا بگیرید باید بر روی ۴ مهارت اصلی آن یعنی خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) از نظر زمانی سرمایه گذاری کنید. فرقی نمی‌کند چه زبانی را می‌خواهید یاد بگیرید مهم این است که این ۴ مهارت از ارکان اصلی و بسیار مهم یادگیری هر زبانی هستند.

به گزارش فرادید، یادگیری زبان دوم برای بسیاری از ما یک هدف همیشگی در زندگی بشمار می‌رود. از آنجا که زبان انگلیسی زبان واحد همه دنیاست، اغلب مردم جهان دوست دارند تسلط هر چند نسبی به این زبان داشته باشند تا در سفر‌های خارجی خود، یا نامه‌نگاری با شرکت‌ها و موسسات خارج از کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

اما یادگیری زبان‌های خارجی به همان اندازه که لذت‌بخش است، دشوار نیز هست. بسیاری از ما بعضا لغاتی که قبلا خوانده و یاد گرفته‌ایم را فراموش می‌کنیم و ممکن است در زمانی که به آن‌ها نیاز داریم، اصلا آن لغت یادمان نیفتد. به همین خاطر لازم است از روشی استفاده کنیم که معنی لغات در حافظه طولانی‌مدت ما ثبت شوند.

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم دارای دو بخش است:

بخش اول: به معرفی تکنیک‌های جالب و آسان در یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازد.
بخش دوم: به معرفی روش‌های یادگیری زبان انگلیسی به صورت کاملا آکادمیک می‌پردازد.

۱) مطالعه، مطالعه و بازهم مطالعه:

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد! اما یکی از ساده‌ترین کار‌هایی که می‌توانید برای یادگیری سریع زبان انگلیسی انجام دهید این است که مطالعه کنید. سعی کنید همه چیز را بخوانید (کتاب ها، مقالات، مجلات، و….) اینکار باعث تقویت دایره واژگان شما می‌شود و همچنین به شما کمک می‌کند تا گرامر را خیلی راحت و عامیانه یاد بگیرید.

اگر اهل مطالعه هستید به شما تبریک می‌گوییم، دقیقا با یک تیر دو نشان را می‌زنید! در کنار مطالعه زبان نیز می‌آموزید. در ادامه پیشنهاد‌هایی برای مطالعه هدفمند زبان انگلیسی برای شما ارائه داده ایم:

۱.۱) کمیک (comic) بخوانید: اگر شما در زبان انگلیسی مبتدی هستید و تمایلی به خواندن کتاب داستان‌های کودکانه ندارید پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌های داستان مصور یا اصطلاحا کمیک استفاده کنید. کتاب‌های کمیک انگلیسی را می‌توانید از کتابفروشی‌های محل سکونت یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. اگر نمی‌خواهید بابت به دست آوردن کتاب‌های کمیک هزینه‌ای پرداخت کنید، بهترین روش استفاده از وب کمیک‌ها است که می‌توانید با جستجو در سطح اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید و یادگیری خودتان را آغاز کنید.

۲.۱) بازخوانی کتاب‌های خوانده شده: کتاب‌های انگلیسی که یکبار به صورت دست و پا شکسته مطالعه کرده اید و در گوشه‌ای از کتابخانه قرار داده اید و در حال خاک خوردن است را بردارید و شروع به مطالعه کنید، در این روش، چون شما از موضوع و هدف اصلی کتاب مطلع هستید، نیازی نیست زمانی را صرف فهمیدن داستان آن کتاب بکنید. شما می‌توانید با هر کلمه‌ای که برخورد کردید معنی آنرا سریعا جستجو کنید و با این راه علاوه بر اینکه دایره لغاتتان را افزایش می‌دهید، درک عمیق کلمات و تکرار آن‌ها باعث می‌شود شما آن واژه را به حافظه بلند مدت خود بسپارید.

۳.۱) روزنامه انگلیسی زبان بخوانید: روزنامه‌ها یک راه خوب برای یادگیری اصول اولیه زبان هستند، زیرا دستور زبان بسیار خوبی دارند و براحتی قابل درک هستند. از روزنامه‌های مشهور انگلیسی زبان می‌توان نیویورک تایمز و گاردین را نام برد، اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این روزنامه‌ها را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌های آنلاین آن‌ها استفاده کنید.

۲) تماشای فیلم و سریال:

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

تماشای فیلم و سریال نیز به شما کمک می کند که مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، این روش به درک شنوایی شما بسیار کمک می کند و باعث می شود با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید. اغلب افراد تازه کار در زبان انگلیسی دوست دارند فیلم های انگلیسی زبان را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنند، اما ما برای یادگیری بهتر پیشنهاد می کنیم از فیلم هایی استفاده کنید که دارای زیرنویس نیستند. شاید بپرسید چرا؟ در جواب باید بگوییم که این روش باعث افزایش مهارت های شنیداری، درک مطلب و شناخت لغات جدید خواهد شد.

سعی کنید در زمان مشاهده فیلم یا سریال تمرکز داشته باشید و حدس بزنید که در فیلم ها از چه کلماتی استفاده می شود، آنها را یادداشت کرده و به جستجو بپردازید تا مطمئن شوید که درست تشخیص داده اید. شاید در ابتدای مسیر کمی خسته کننده به نظر برسد اما رفته رفته به این روش علاقه مند خواهید شد.

۳) بازی کنید و زبان یاد بگیرید:

اگر علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی هستید و ساعت‌های زیادی را پشت کامپیوتر، تبلت یا گوشی سپری می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این روش را حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید، قطعا از نتایج آن شگفت زده خواهید شد! سعی کنید به صورت آنلاین با دیگران بازی کنید، در این روش شما شانس این را دارید تا با مردم کشور‌های مختلف هم بازی شوید و با زبان انگلیسی با آن‌ها صحبت کنید و از آن‌ها چیز‌های زیادی یاد بگیرید.

پیشنهاد‌هایی برای این بخش:
سعی کنید Guild Wars، Warcraft of world یا The scrolls را به صورت آنلاین بازی کنید. این بازی‌ها به شما کمک بسیار زیادی در یادگیری زبان انگلیسی خواهند کرد.

۴) با دوستانتان تبادل کنید:

تبادل با دوستان به این معناست که سعی کنید دوستانی را پیدا کنید که مایل هستند زبان مادری شما را یاد بگیرند، آن‌ها می‌توانند هر سوالی دارند از شما بپرسند تا شما به آن‌ها به صورت فارسی پاسخ دهید، پس از بررسی پاسخ شما آن‌ها نیز در پاسخ به همان سوال متن را به زبان مادری نوشته و برای شما ارسال می‌کنند به این شکل می‌توان گفت: شما در حال تبادل اطلاعات زبانی هستید.

معروفترین سایت‌های تبادلات زبانی را در زیر مشاهده می‌کنید:
https://www.penpalworld.com
https://www.globalpenfriends.com
https://www.interpals.net

۵) پیدا کردن یک دوست:

پیشنهاد می‌کنیم یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید یا حداقل با یک نفر که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارد تعامل داشته باشید. شما می‌توانید برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر از طریق چت، تلفن، ایمیل و اسکایپ استفاده کنید و با زبان انگلیسی با یکدیگر گفتگو کنید تا زبان خود را تقویت کنید.

جوامع آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با عضویت در آن‌ها با سایرین به گفتگوی انگلیسی بپردازید، اما پیشنهاد می‌کنیم به کمک گوگل گروه‌هایی را بیابید که در آن‌ها کاربران Native در حال فعالیت هستند.
چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی
۶) موسیقی گوش کنید:
یکی از جذابترین راه‌ها برای یادگیری زبان گوش کردن به موسیقی‌های زبان اصلی است. سعی کنید کلمات جدید آنرا یاد بگیرید و شعر آنرا به خاطر بسپارید، شعر را با صدای بلند همراه با آهنگ بخوانید و ضعف‌های خود را شناسایی و با تمرین آن‌ها را برطرف کنید.

بخش دوم مطلب چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ یادگیری جدی زبان انگلیسی:

۱) در یک دوره شرکت کنید:

دوره‌های زبان انگلیسی به شما کمک خواهند کرد بخوبی کلمات و دستور زبان را یاد بگیرید، شرکت در دوره‌های آموزشی به شما این اطمینان را می‌دهند که همه چیز را به درستی یاد گرفته اید. دو راه برای یادگرفتن زبان انگلیسی وجود دارد:

۱.۱) شرکت در کلاس‌های آنلاین:
این نوع کلاس‌ها به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شوند و مانند کلاس‌های آموزشگاهی یا حضوری هستند و تفاوتی با آن‌ها ندارند. اما ویژگی‌هایی که این کلاس‌ها دارند این است که در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌شود و تمرکز کلی کلاس بر روی آموزش است. اگر می‌خواهید درباره این کلاس‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید با واحد پشتیبانی استاد زبان تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

۱.۲) شرکت در کلاس‌های حضوری:
شرکت در کلاس‌های حضوری نیز می‌تواند به شما کمک کند روند یادگیری زبان را سریعتر طی کنید، اما در این روش شما برای حضور در محل آموزشگاه و همچنین تهیه کتاب‌ها و موارد دیگر باید هزینه کنید که با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، این روش زیاد به صرفه نیست.

۲) نویسنده شوید:
نوشتن شما را مجبور می‌کند املای صحیح کلمات را یاد بگیرید و دایره لغاتتان را افزایش دهید، همچنین به شما کمک می‌کند به جای تکرار جملات قبلی، از جملات جدید در نوشته هایتان استفاده کنید. شما کار نوشتن را می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید و تنها به یک دفترچه یادداشت نیاز خواهید داشت، کافیست این دفترچه یادداشت همیشه در کنار شما باشد تا در صورت یادگیری کلمات جدید در آن یادداشت کنید.

۳) به کشور‌های انگلیسی زبان سفر کنید:

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

شاید این مورد در حال حاضر با شرایط اقتصادی کشور ما زیاد به صرفه نباشد، اما دانستن این نکته خالی از لطف نیست. سفر به کشور‌های انگلیسی زبان به شما کمک می‌کند خیلی سریعتر از آنچه فکرش را می‌کنید زبان یاد بگیرید، سعی کنید در طی سفر‌های خارج از کشور با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید و این رابطه را حفظ کنید، زیرا این افراد برای شما حکم اساتید با تجربه را دارند.

۴) یادگیری خودآموز:
یکی دیگر از روش‌های یادگیری زبان، یادگیری به صورت خود آموز است. در این نوع یادگیری شما باید تمامی مراحل را به صورت آزمون و خطا پیش بروید. بر اساس تجربه‌های مختلفی که داشتیم، این مسیر را برای مبتدیان پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا ممکن است دچار اشتباهاتی شوند و مسیر را به صورت غیراصولی طی کنند و باعث از دست رفتن هزینه و زمان شود.

۵) از ابزار‌ها و برنامه‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید:

این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از تلفن همراه هوشمند، باعث شده است برای هر نیازی یک اپلیکیشن طراحی و در اختیار عموم قرار بگیرد.

سعی کنید در مارکت‌های مختلف مانند کافه بازار و گوگل پلی جستجو کنید و اپلیکیشن‌های مختلفی را بررسی کنید و یکی از مناسبترین‌ها را بر روی تلفن خود داشته باشید و روزانه از آن استفاده کنید.

۶) غرق زبان انگلیسی شوید:

بدون اغراق اعلام می‌کنم این روش بهترین نوع یادگیری زبان انگلیسی است، در واقع در این روش شما باید هر روز انگلیسی مطالعه کنید. همانطور که می‌دانید یک ساعت در یک روز و در طول هفته برای یادگیری زبان انگلیسی اصلا کافی نیست! اگر حداقل شش ساعت در روز صرف شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی کنید، می‌توانید به به برنامه ریزی آموزشی خودتان امیدوار باشید.

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ /راه‌هایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی باید‌ها و نباید‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی:
۱) سعی کنید برنامه یادگیری مناسبی تنظیم کنید و آنرا به قطعات کوچکتری تقسیم کنید:
به عنوان مثال اگر قصد یادگیری کلمات انگلیسی را دارید سعی نکنید در ابتدای کار به سراغ ۱۰۰۰ کلمه بروید و شروع به حفظ کردن آن بکنید! سعی کنید برای خودتان در طول روز یا هفته یا ماه یک برنامه منظم و مستمر آماده کنید و تعداد کلمات را طوری تنظیم کنید که واقعا آن‌ها را به خاطر بسپارید تا به صورت طولانی مدت در ذهنتان حک شوند.

۲) از تکنیک برچسب گذاری استفاده کنید:
با برچسب گذاری ابزار‌ها و وسایل موجود در خانه یا محل کار می‌توانید یادگیری کلمات انگلیسی خودتان را بهبود ببخشید، به این شکل در واقع شما با ایجاد یک تصویر ذهنی از اشیاء، براحتی می‌توانید نام آنرا به خاطر بیاورید.

۳) از تکنیک‌های تصویری برای یادگیری استفاده کنید:
با جستجو در قسمت تصاویر گوگل می‌توانید به سیل عظیمی از عکس‌ها دسترسی داشته باشید که با هدف آموزش تصویری طراحی و بر روی اینترنت منتشر شده اند، از این عکس‌ها و تصاویر می‌توانید در روند آموزشی خود استفاده کنید و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

حتی می‌توانید هر کلمه جدیدی که می‌آموزید را در گوگل جستجو کنید تا تصاویر مرتبط با آنرا به شما نمایش دهد و می‌توانید با این روند تصاویر مختلفی از هر کلمه در ذهن خود داشته باشید.

۴) تا حد ممکن از طریق فلش کارت‌ها اقدام به یادگیری نکنید:
به نقل از روئیترز، به طور کلی نباید از فلش کارت‌هایی که در یک طرف آن‌ها تصویر و کلمه انگلیسی وجود دارد و در طرف دیگر ترجمه آن استفاده کنید.

این روش به شما می‌آموزد که هر چیزی در ذهن شما وجود دارد را ترجمه کنید و باعث می‌شود شما زبان انگلیسی را بخوبی درک نکنید. پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری زبان از فیلم و صدا یا تصویر نیز استفاده کنید.

۵) بیش از اندازه بر روی گرامر تمرکز نکنید:
یکی از موضوعات مهمی که در یادگیری زبان انگلیسی باید بدانید این است که بیشتر مردم با دستور زبان کامل صحبت نمی‌کنند و افراد کمی حتی با دستور زبان خوب صحبت می‌کنند. اگر تمام وقت خود را صرف یادگیری دستور زبان کنید، زمان زیادی را از دست خواهید داد.

نگران نباشید، سعی کنید حرف بزنید، حتی به اشتباه! اشتباهات شما به مرور زمان اصلاح خواهند شد و اصولی صحبت کردن را یاد خواهید گرفت.

۶) از امتحان کردن نترسید!
مهم‌ترین بخش یادگیری زبان تنها صحبت کردن است، از مهارت‌های زبانی خود تا حد ممکن استفاده کنید، نیازی نیست در مورد اشتباه بودن یا اشتباه نکردن نگران باشید، اگر نتوانید از تمامی مهارت هایتان استفاده کنید باعث می‌شود مسیر یادگیری شما کندتر شود.
۰
نظرات بینندگان
  • Javid nazary ارسالی در

    بیسار عالی بود مرسی

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید