"فلیت" نسخه جدید پیام‌های توییتر

"فلیت" نسخه جدید پیام‌های توییتر

ین کار، تغییری چشم‌گیر در توییتر است و هیجان‌زده هستیم که ببینیم اجرای آزمایشی آن (از امروز در برزیل) چه نتیجه‌ای دارد و مشتریان چگونه از آن استفاده می‌کنند.

کد خبر : ۷۷۸۲۶
بازدید : ۹۳۹۰
این پیام‌ها فقط در صورتی قابل مشاهده‌اند که کاربر وارد صفحه فرد مورد نظر شود و روی «تصویر» او «کلیک» کند

توییتر نسخه جدیدی از پیام‌های توییتری به نام «فلیت» عرضه کرده است که پس از انتشار ناپدید می‌شوند. این پیام‌های موقتی قرار است خصوصی‌تر هم باشند و در محیط عمومی و در پیام‌های مستقیم، نمی‌توان در مورد آن‌ها اظهار نظر کرد.

علت ارائه چنین قابلیتی، ناراضی بودن کاربران از عمومی بودن بیش از حد و دائمی بودن پیام‌های توییتری است. پیشتر، شماری از برنامه‌های ثالث این قابلیت را عرضه می‌کردند که بتوان پیام‌های توییتری را مدتی بعد از انتشار، پاک کرد. اما قابلیت «فلیت» درون برنامه توییتر تعبیه شده است و راه‌های بیشتری برای پنهان نگه داشتن پیام‌ها به دست می‌دهد.

این پیام‌ها فقط در صورتی قابل مشاهده‌اند که کاربر وارد صفحه فرد مورد نظر شود و روی «تصویر» او «کلیک» کند. از این لحاظ، این امکان بیشترین شباهت را به قابلیت بسیار محبوب «داستان‌واره» در «اسنپ‌چت» و «اینستاگرام» دارد که به کاربر امکان می‌دهد پیام‌هایی انتشار دهد که فقط به مدت ۲۴ ساعت در دسترس باشند.

کیوان بیک‌پور، رئیس تولید توییتر، گفت که این قابلیت در حال حاضر در برزیل و برای سامانه‌های «اندروید» و «آی. او. اس» تحت آزمایش است و انتظار می‌رود در صورت موفقیت، در سایر کشور‌ها نیز به اجرا درآید.

او در توییتی نوشت: «مردم اغلب پیش ما گله می‌کنند که احساس خوبی ندارند از این که هرکسی می‌تواند پیام‌های آن‌ها را ببیند و پاسخ دهد و پیام حالت دائمی و جلوه‌فروشانه (که آدم مدام با خودش بگوید، چند نفر پسند کردند و چند نفر بازنشر کردند؟) دارد.»

«فلیت روشی برای هم‌رسان کردن فکر‌های گذرا است و بر خلاف توییت، بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شود و نمی‌توان آن را بازنشر یا پسند کرد یا در فضای عمومی به آن پاسخ داد. به فلیت فقط با پیام مستقیم می‌توان واکنش نشان داد.»

«می‌دانم دارید فکر می‌کنید این که خیلی شبیه داستان‌واره است! بله شباهت‌های بسیاری با قالب داستان‌واره دارد که برای مردم آشناست.»

«اما عمداً کاری کرده‌ایم که در چند مورد با داستان‌واره فرق داشته باشد تا حین استفاده از آن، کاربران بیشتر بر هم‌رسانی و مشاهده افکار یکدیگر تمرکز کنند.»

«این کار، تغییری چشم‌گیر در توییتر است و هیجان‌زده هستیم که ببینیم اجرای آزمایشی آن (از امروز در برزیل) چه نتیجه‌ای دارد و مشتریان چگونه از آن استفاده می‌کنند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید