تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی کدام محصولات هستند؟

تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی کدام محصولات هستند؟

بازاریابی در کسب‌وکار به وسیله محصولات تبلیغاتی یک روند نسبتا آهسته به حساب می‌آید. به همین منظور شما به راحتی نمی‌توانید موفقیت یا عدم موفقیت خود را از نظر سود و زیان بسنجید.

کد خبر : ۷۷۸۴۱
بازدید : ۵۷۷۵

بازاریابی در کسب‌وکار به وسیله محصولات تبلیغاتی یک روند نسبتا آهسته به حساب می‌آید. به همین منظور شما به راحتی نمی‌توانید موفقیت یا عدم موفقیت خود را از نظر سود و زیان بسنجید. هدف از بازاریابی تبلیغاتی، تقویت دسترسی و شناخت و همینطور ایجاد منبع بلند مدت در تجارت است. اما در نظر داشتن اهداف جانبی و ویژگی‌های هر روش در بستر خاص خودش هم حائز اهمیت است. هدایای تبلیغاتی فرآیندی ساده با رویکردی متکی بر یک حس خوب است که تقریبا همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نظر داشتن مسیر مناسب برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی نیازمند بررسی و تفکر در مورد جوانب مختلف است. یکی از مهم‌ترین این جوانب میزان اثرگذاری آن است، که به خصوص در هدایای تبلیغاتی به طور جدی‌تری باید پیگیری شود. انتخاب گسترده شما از میان گزینه‌های در دسترس، بسته به تفکر و برنامه‌ریزی شما خواهد داشت. اما نهایتا باید به یک تاثیرگذاری خوب منجر شود.

به طور میانگین تقریباً از هر 10 نفر 8 نفر از محصولات تبلیغاتی استفاده می‌کنند. از بین این افراد، 53 درصد محصولات تبلیغاتی خود را بصورت هفتگی استفاده می‌کنند. از طریق این تماس مکرر با برند و هدیه شما افراد با تجارت شما آشنا می‌شوند.

تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی کدام محصولات هستند؟

با این حال، به سادگی نمی‌توان ادعا کرد که با استفاده از چاپ برند به روی یک لیوان کل جامعه مشتریان و مخاطبانتان را پوشش می دهید. در این میان آماری نیز وجود دارد که بیان می‌کند از هر 5 نفر 1 نفر کالای تبلیغاتی را دور می‌اندازند. پس می‌توان گفت نهایتا روند مثبتی برای استقبال از هدایای شما وجود خواهد داشت، به شرط اینکه هدایای شما نیز به خوبی برای مشتریان انتحاب و طراحی شوند.

محصولات مفید و کاربردی

همیشه مواردی را انتخاب کنید که برای مشتریان واقعا مفید باشد. به این ترتیب مردم انگیزه بیشتری برای نگه داشتن محصولات تبلیغاتی شما خواهند داشت و این باعث می‌شود برند شما در معرض دید بسیاری از مشتریان بالقوه دیگر قرار بگیرد. تاثیرگذاری هدیه شما به حد بالای خودش می‌رسد و این روند با تسریع بیشتری مواجه خواهد شد. شما ممکن است با چند استراتژی درصد به نتیجه رسیدن را افزایش دهید، اما اگر تبلیغات شما متناسب با مخاطبان باشد تضمین بیشتری برای موفقیت وجود دارد.

با انتخاب هدایای خاص، بی‌نظیر باشید

وقتی صحبت از محصولات تبلیغاتی است، اغلب اوقات مشاغل، محصولات عمومی‌تر را انتخاب می‌کنند که ممکن است در نزد عموم پذیرفته شده باشد، اما نهایتا زود فراموش می‌شوند. ایده اصلی این است که پیام تجاری خود را به روشی منتقل کنید که در آن مشتریان احساس قدردانی کنند و از برند شما به خوبی یاد کنند. برای اینکه بتوانید این تصور مناسب را ایجاد کنید، کالایی را انتخاب کنید که مطابق با فعالیت تجاریتان باشد و در سطح شخصی با مشتریان ارتباط برقرار کند. این اتفاق زمانی موثر‌تر خواهد بود که یک هدیه جالب و غافلگیرکننده از سمت مشتریان محسوب شود.

محصولی را انتخاب کنید که برخلاف یک محصول عمومی که هر شرکتی می‌تواند از آن استفاده کند، یک یادداشت ویژه در خاطره آن‌ها باشد. در نظر بگیرید که رقبای شما چه مواردی را مورد استفاده قرار می‌دهند و گزینه‌ی مناسبی را نسبت به آن انتخاب کنید. هدیه‌ی شما الزاما نباید کاملا منحصر به فرد باشد، گاهی استفاده از یک هدیه تکراری با دلیلی قانع‌کننده هم منطقی است. اما به یاد داشته باشید که شرکت خود را به طور خلاقانه مدیریت کنید و این حس را به مشتریان هم انتقال دهید. به این فکر کنید که چه چیزی شما را بی‌نظیر جلوه می‌دهد و تصمیمات خود را بر اساس آن بگیرید.

موقعیت مکانی را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که چگونه وکجا قصد توزیع محصول را دارید. اگر در یک همایش شرکتی باشد، شما نیاز به وسایل محدودتری خواهید داشت و در عوض پررنگ‌تر این کار را انجام دهید. در حالی که در یک نمایشگاه تجاری، ممکن است چیزی همچون یک سبک خاص، استفاده از المان‌های رنگی و ظاهری که اتمسفری یکپارچه را ایجاد کند بهتر باشد. بنابراین در هنگام انتخاب مؤثرترین و مناسب‌ترین محصولات تبلیغاتی، اطمینان حاصل کنید که شرایط محل توزیع هدایا را در نظر دارید.

در ذهن یک هدف روشن داشته باشید

قبل از غرق شدن در بودجه بازاریابی خود، آگاه باشید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید. در غیر این صورت، به نتایج قابل قبولی دست پیدا نخواهید کرد. تمرکز به روی اهداف اصلی به شما در برنامه‌ریزی و انتخاب یک هدیه تاثیرگذار کمک بسیاری خواهد کرد.

نتیجه ایده آل شما برای یک محصول تبلیغاتی چیست؟ آیا در تلاش هستید تا شناخت از برند را در منطقه خود افزایش دهید یا افراد را به یک تجارت جدید علاقه‌مند کنید؟ آیا دنبال به دست آوردن چند مشتری با ارزش در یک بازه زمانی خاص هستید؟

اهداف شما باید تعیین کند که چه مقدار پول و تلاش برای پروژه اختصاص داده‌اید. طراحی کالاهای تبلیغاتی شخصی راهی هوشمندانه برای هدف قرار دادن بازار در هنگام داشتن محصولات رده بالا یا مخاطب خاص است.
از طرف دیگر، موارد تبلیغاتی ساده و کم هزینه باعث افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان عام می‌شوند. در ایالات متحده، تقریباً 90٪ مردم به یاد دارند که پیراهن تبلیغاتی به آنها داده‌اند. این محصولات جذاب و بصری هستند و آنها را به یک انتخاب عالی برای دستیابی به کالای مصرفی مردم بیشتری تبدیل می‌کند.

با دسته بندی هدایای محبوب شروع کنید

از بسیاری جهات، شما برای ایجاد محصولات تبلیغاتی سفارشی گزینه‌های نامحدودی دارید. اما در ضمن این انتخاب بالا همواره هدایایی تحت عنوان موارد محبوب برای شما وجود دارند. اگر از اثرگذاری این محصولات به روی مخاطب و مشتریان اصلی‌تان آگاه باشید تا حدود زیادی مشکلاتتان حل خواهد شد. محصولاتی مثل خودکار، ماگ، سررسید و تقویم ، پاوربانک و فلش مموری نمونه‌های بارز در سطح بین‌المللی هستند. حتی اگر در ایران به دنبال نمونه‌های محبوب تاثیرگذار هستید، حتما به انواع صنایع دستی، هدایای چرم ، تابلوها و این دست هنر و صنایع ایرانی توجه بیشتری داشته باشید.

همانطور که به وضوح می‌بینید، داستان محصولات تبلیغاتی گسترده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. محصولات تبلیغاتی ابزاری بسیار با ارزش هستند که می‌توانید در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، اما تنها در صورتی که می‌دانید چگونه آنها را برای شما عمل خواهند کرد.

وقتی استراتژی روشنی دارید، درک برند و مشتری و موقعیت فروش بی‌نظیری نصیب‌تان خواهد شد. در این حالت انتخاب مؤثرترین و مناسب‌ترین محصولات تبلیغاتی برای تجارت خود به جهت تمرکز به گسترش کسب‌وکار فوق‌العاده خواهد بود.

اگر در این راه نیاز به مشاوره یا راهنمایی دارید، همیشه به یاد داشته باشید که کارشناسان فروش حس هفتم در کنارتان خواهند بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید