نشان دادن اهمیت شستن دست‌ها با "پرتو فرابنفش"

نشان دادن اهمیت شستن دست‌ها با "پرتو فرابنفش"

طبق توصیه سازمان ملی بهداشت، باید دست‌ها را دستکم به مدت ۲۰ ثانیه شست، که معادل زمان لازم برای دو بار خواندن ترانه «تولدت مبارک» است.

کد خبر : ۷۷۸۴۵
بازدید : ۱۰۲۰۱
نشان دادن اهمیت شستن دست‌ها با
شستن دست‌ها از موثرترین راه‌های مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در دنیاست

در گیرودار شیوع ویروس کرونا، مجموعه عکسی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بر اهمیت شستن کامل دست‌ها تأکید می‌کند. با ادامه روند شیوع ویروس کرونا معروف به کووید ۱۹ در سراسر جهان، نهاد‌های بهداشتی از مردم خواسته‌اند که با رعایت ملاحظات محافظتی اساسی، از جمله شستن دست‌ها، روند گسترش این بیماری مرگبار را مهار کنند.

دست شستن ممکن است بدیهی به نظر بیاید. اما مجموعه عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که با پرتو فرابنفش گرفته‌اند و ثابت می‌کند که شستن (عادی) دست‌ها با شستن کامل آن‌ها تفاوت دارد.

اوایل این هفته، کریستن بِلِ هنرپیشه، شش عکس در اینستاگرام منتشر کرد که تفاوت میان دست نشسته و دستی را که ۳۰ ثانیه تمام با صابون شسته شده، نشان می‌دهد.

بل زیر این عکس نوشت: «مامانم این مجموعه عکس فرابنفش مقایسه‌ای را برایم فرستاد. همگی دست‌ها را ۳۰ ثانیه با صابون بشوییم!»

هریک از این شش عکس، زیر نور فرابنفش، میزان باکتری‌ها را روی دست زنی نشان می‌دهد که از کرمی به نام گلوجِرم استفاده کرده بود. این کرم روغنی معدنی است که به میکروب‌ها می‌چسبد و فقط زیر نور فرابنفش قابل رؤیت است.

این عکس‌ها دست را در مراحل مختلف تمیزی از جمله «پیش از شست‌وشو»، پس از «آب کشیدن و تکان دادن دست»، شست‌وشوی «شش ثانیه بدون صابون»، و «۳۰ ثانیه شست‌وشو با صابون» نشان داده است.
نشان دادن اهمیت شستن دست‌ها با
در چند عکس اول، میزان باکتری‌های باقی مانده روی دست بسیار زیاد است. با وجود شباهت بیشتر این عکس‌ها به یکدیگر، تفاوت آشکاری هم میان شست‌وشوی ۱۵ ثانیه‌ای و ۳۰ ثانیه‌ای با صابون وجود داشت.

مطلبی که بل در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، تا کنون بیش از ۴۲۸ هزار بار پسند شده و هزاران نفر نظر پای آن گذاشته‌اند؛ از جمله والدینی که قصد دارند این عکس‌ها را به فرزندان‌شان نشان دهند.

یک نفر نوشته است: «حالا می‌توانم تصور کنم که دست بچه پنج ساله‌ام در چنین عکسی چه شکلی می‌شود.» دیگری نوشته است: «قطعاً این را به بچه‌هایم نشان می‌دهم. امیدوارم اثر داشته باشد.»

طبق توصیه سازمان ملی بهداشت، باید دست‌ها را دستکم به مدت ۲۰ ثانیه شست، که معادل زمان لازم برای دو بار خواندن ترانه «تولدت مبارک» است.

این سازمان به مردم توصیه کرده است که ابتدا دست‌ها را با آب خیس کنند و سپس مقدار کافی صابون بزنند، طوری که سطح دو دست را کامل بپوشاند، و بعد دست‌ها را به هم بمالند.

شیوه صحیح دست شستن این است که یک دست را به پشت دست دیگر بمالیم و لای انگشتان را نیز تمیز کنیم. سپس پشت انگشتان هر دست را به کف دست دیگر بمالیم.

سازمان ملی بهداشت بریتانیا توصیه می‌کند که پس از هر بار رفتن به توالت، پیش و پس از آماده کردن مواد غذایی خام، پیش از خوردن یا جابه‌جا کردن غذا، و پس از فین، عطسه یا سرفه، دست‌ها را بشوییم.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید