ماشین دو میلیون دلاری بنتلی

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی

باکالار توسط زیرمجموعه‌ای از بنتلی به نام مولینر ساخته می‌شود. قدمت این نام به پیش از اختراع خودرو و به قرن شانزدهم برمی‌گردد که مولینر یک کالسکه‌سازی بود.

کد خبر : ۷۸۰۶۰
بازدید : ۲۷۲۷۴
ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
تنها دوازده دستگاه از بنتلی باکالار ساخته می‌شود که همه پیش‌فروش شده است

بنتلی باکالار به سلیقه مشتری
بنتلی با رونمایی از یک مدل جدید وارد جمع سازندگان خودرو‌های سفارشی شد. بنتلی باکالار یک مدل روباز دونفره است که تنها دوازده دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قیمت ماشین یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوند (یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار) است و همه ماشین‌ها پیش‌فروش شده است.

باکالار توسط زیرمجموعه‌ای از بنتلی به نام مولینر ساخته می‌شود. قدمت این نام به پیش از اختراع خودرو و به قرن شانزدهم برمی‌گردد که مولینر یک کالسکه‌سازی بود. پس از اختراع خودرو خانواده مولینر به ساخت ماشین‌های سفارشی پرداخت و به نامی معتبر در بین ثروتمندان تبدیل شد.
ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
بنتلی تایپ R. یکی از مشهورترین ماشین‌هایی است که توسط مولینر ساخته شده است

مولینر از اواخر دهه پنجاه میلادی بخشی از بنتلی است. بنتلی کنتینانتال تایپ R. در اوایل دهه پنجاه میلادی و لیموزین ملکه انگلستان در سال ۲۰۰۲ از جمله مهمترین ماشین‌هایی است که توسط مولینر ساخته شده است.

بنتلی با مدل باکالار می‌خواهد نام مولینر را دوباره احیا کرده و به کسب و کار ساخت ماشین‌های سفارشی بسیار گران‌قیمت وارد شود.

باکالار از نظر فنی با مدل کنتینانتال جی‌تی مشترک است. اما ظاهر ماشین متفاوت است و با الهام از کانسپتی که بنتلی پارسال به مناسبت صد سالگی خود ساخت، طراحی شده است. موتور باکالار دوازده سیلندر با قدرت ۶۵۰ اسب بخار است.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
داشبورد بنتلی باکالار از چوب درختی ۵۰۰۰ ساله ساخته شده است

هر دوازده دستگاه باکالار به طور کامل به سلیقه مشتری تزیین خواهد شد. داخل ماشین از مدل‌های معمولی بنتلی لوکس‌تر است و مثلا برای ساخت داشبورد از چوب درختی پنج هزار ساله استفاده شده است.

بنتلی تازه‌ترین عضو گروه خودروسازی فولکس‌واگن است که قصد دارد با فروش ماشین‌های بسیار گران‌قیمت درآمد خود را افزایش دهد. پیش از این بوگاتی و لامبورگینی هم با ساخت مدل‌های سفارشی چند میلیون دلاری نشان داده‌اند که این کسب و کار رونق خوبی دارد.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
موتور باکالار دوازده سیلندر و با قدرت ۶۵۰ اسب بخار است

فراری، آستون مارتین و مک‌لارن هم ماشین‌های مشابهی را در تعداد کم و با قیمت میلیونی به بازار عرضه کرده‌اند.

بنتلی در سال گذشته حدود یازده هزار دستگاه ماشین در سراسر جهان فروخت. آدریان هالمارک پیش‌بینی کرده فروش کارخانه امسال بیشتر باشد و می‌گوید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد از تولید امسال پیش‌فروش شده است.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
مجموع قدرت موتور الکتریکی و بنزینی ماشین ۱۷۰۰ اسب بخار است

حداکثر سرعت برای چهار نفر
خودروساز کوچک سوئدی، کونیگزگ (Koneigsegg) که به ساخت ماشین‌های اسپرت گران قیمت مشهور است، سوپرکار جدیدی به نام جمرا (Gemera) ساخته که برای چهار سرنشین جا دارد.

جمرا ۱۷۰۰ اسب بخار نیرو دارد. این نیرو از ترکیب یک موتور سه سیلندر بنزینی ۶۰۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۱۱۰۰ اسب بخاری تامین می‌شود. کونیگزگ می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۱/۹ ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است.

کونیگزگ می‌گوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است. برخلاف اکثر سوپرکار‌های جهان، این کارخانه علاوه بر سرعت و قدرت، به راحتی سرنشینان هم توجه کرده است.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
کونیگزگ می‌گوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است

سرنشینان جلو و عقب به نمایشگر‌های بزرگ دسترسی دارند و جالیوانی برایشان ساخته شده که نوشیدنی‌ها را خنک یا گرم نگه می‌دارد. در‌های بزرگ ماشین رو به جلو و بالا باز می‌شود و فضای بزرگی برای سوار و پیاده شدن باز می‌کند.

کریستیان فان کونیگزگ، بنیانگذار کارخانه سوئدی می‌گوید که ایده این ماشین را نزدیک به بیست سال در ذهن داشته، اما تا الان برای ساخت آن منابع و امکانات کافی نداشت.

قرار است از جمرا سیصد دستگاه ساخته شود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما بدون شک بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.
ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
قوی‌ترین مدل الکتریکی فولکس‌واگن ID۴ با هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند

جهانی بی‌تصادف
فولکس‌واگن تصاویری از دومین مدل الکتریکی خود به نام ID۴ را منتشر کرده است. این ماشین که یک شاسی‌بلند کوچک است، قرار بود با استتار کم در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شود، اما پس از لغو برگزاری نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، کارخانه آلمانی به انتشار عکس‌هایی از ماشین بسنده کرد.

ID۴ رقیب مستقیم شاسی‌بلند تسلا است که عرضه آن به تازگی آغاز شده است. دو شاسی‌بلند الکتریکی هیوندای و کیا هم با این مدل رقابت می‌کنند.

فولکس‌واگن در سال‌های گذشته تصویری کلی از ظاهر ماشین را در قالب کانسپتی به نام ID. Crozz نمایش داده بود. اما عکس‌های جدید نشان می‌دهد که بدنه ماشین نسبت به کانسپت محافظه‌کارتر شده و فرم اسپرت ندارد.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
فولکس‌واگن الکتریکی ID۴ قرار است از سال آینده به بازار عرضه شود

این شاسی‌بلند الکتریکی در چند مدل و با باتری‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد. قوی‌ترین مدل می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

فولکس‌واگن با سری ماشین‌های الکتریکی ID قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ تولید دی‌اکسید کربن محصولاتش را به صفر برساند. اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن یک هچ‌بک به نام ID۳ است که امسال با قیمتی زیر سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ فروش مدل‌های الکتریکی‌اش را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برساند.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن که شامل شرکت‌های پورشه، آئودی، اشکودا و سئات است، قرار است تا پایان دهه جاری میلادی، ۷۵ مدل الکتریکی به بازار عرضه کند.

بزرگ‌ترین خودروساز جهان همچنین اعلام کرده که ماشین‌هایش را به سیستم عاملی مجهز می‌کند که می‌تواند از تصادف جلوگیری کند. فولکس‌واگن ادعا می‌کند که با این نرم‌افزار تا سال ۲۰۵۰ تعداد تصادف‌های محصولاتش به صفر خواهد رسید.

ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن قرار است تابستان به بازار عرضه شود

این سیستم عامل با کمک دوربین و رادار، خطر را پیش‌بینی کرده و از تصادف جلوگیری می‌کند. نرم‌افزار فولکس‌واگن به کمک هوش مصنوعی از موقعیت‌های مختلف درس می‌گیرد و از طریق اینترنت به روز می‌شود.

ادعای جدید فولکس‌واگن در حالی مطرح می‌شود که بنا بر گزارش رسانه‌ها، فولکس‌واگن در توسعه نرم‌افزار مدل ID۳ با مشکلات جدی روبرو شده است. احتمال داده شده این مشکلات باعث تاخیر عرضه ماشین به بازار شود.

فولکس‌واگن این اخبار را تکذیب کرده و می‌گوید چنین اشکالاتی هنگام ساخت یک محصول کاملا جدید طبیعی است و تولید ID۳ طبق برنامه پیش می‌رود.
ماشین دو میلیون دلاری بنتلی
رونمایی از اولین مدل الکتریکی کادیلاک به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد
نیویورک قربانی کرونا
شیوع ویروس کرونا در جهان سومین نمایشگاه خودروی سال را به تعطیلی کشاند. پس از دو نمایشگاه شانگ‌های و ژنو، برگزارکنندگان نمایشگاه نیویورک هم اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.

رونمایی مدل‌های جدید هم متوقف شده است. جنرال موتورز قرار بود اولین مدل الکتریکی کادیلاک را تا چند هفته دیگر رونمایی کند، اما این مراسم برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. فورد هم مراسم رونمایی از شاسی‌بلند جدید خود به نام برونکو را لغو کرده است.

گسترش ویروس در اروپا کارخانه‌های خودروسازی را به تعطیلی کشانده است. فیات-کرایسلر، فراری و لامبورگینی در ایتالیا و سئات در اسپانیا برای محافظت از نیروی کار خود، فعالیت کارخانه‌های خود را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند.

علاوه بر خطر ابتلای کارگران به ویروس، تولید در برخی از کارخانه‌ها به دلیل نبود قطعه با مشکل روبرو شده است. پی‌اس‌ای در فرانسه و جگوار-لندروور در بریتانیا کاهش تولید یا تعطیلی کارخانه‌هایشان را بررسی می‌کنند.

همچنین وزیر بهداشت بریتانیا می‌گوید دولت در حال مذاکره با خودروسازان و دیگر کارخانه‌های بریتانیایی است تا از توان مهندسی آن‌ها برای ساخت دستگاه‌های تنفس استفاده کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید