معمای بارش بادمجان در تهران؛ ماجرا چیست؟

معمای بارش بادمجان در تهران؛ ماجرا چیست؟

درحالی که سازندگان ویدیوهای بارش بادمجان در تهران، پشت صحنه این ماجرا را منتشر کرده بودندو این خلاقیت و تبحر مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته بود، اما به تازگی خبرگزاری مهر به نقل از رئیس پلیس امنیت پایتخت نوشته است که سازندگان ویدیو بارش بادمجان در تهران دستگیر شده اند.

کد خبر : ۷۸۰۹۰
بازدید : ۷۲۲۹
معمای بارش بادمجان در تهران؛ ماجرا چیست؟
فرادید | روز گذشته انتشار سه ویدیو که نشان می‌داد از آسمان تهران بادمجان می‌بارد، تعجب کاربران فضای مجازی را برانگیخت، یکی از این ویدیو‌ها از داخل کابین یک خودرو در حوالی شهرک غرب گرفته شده، دیگری بخشی از استوری گرفتن از یک مرد در مقابل برج میلاد است و سومی انگار فیلم دوربین مداربسته یک خیابان است. کلیپ‌هایی که به شکل گسترده میان کاربران دست به دست شد و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

به گزارش فرادید، برخی در شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند که این بادمجان‌ها را باد از زمین‌های اطراف شهریار با خود جابجا کرده و به تهران آورده است، برخی هم گفته بودند که اگر باران میز و صندلی هم ببارد نباید تعجب کرد. با این حال بخش بزرگی از کاربران فضای مجازی بارش بادمجان‌ها را پذیرفته بودند و برای برخی نیز این موضوع دستمایه سوژه طنز شد.

البته این اولین بار نیست که چیزی غیر از باران از آسمان می‌بارد. مثلا از حیواناتی که در باران‌ها پیدا شده‌اند می‌توان به کرم‌ها، ماهی‌های مرکب، قورباغه‌ها و حتی حیوانات بزرگتری مثل تمساح اشاره کرد.

گره گشایی از ماجرا بارش بادمجان‌ها

در حالی که در فضای مجازی میان کاربران اختلاف نظر وجود داشت وبرخی این ویدیو‌ها را ساختگی تلقی کردند و در مقابل برخی این موضوع را باور کردند. اما صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آن را قاطعانه تکذیب کرد و گفت: "اولا این ویدئو قطعا ساختگی است و در درجه بعد هیچ گردباد یا تندبادی در شهرک غرب مشاهده نشده است که چیزی با خودش آورده باشد. "

حمید رضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران هم در واکنش به انتشار تصاویر از بارش بادمجان در نقاطی از تهران در فضای مجازی گفت: "این فیلم سر کاری است و در زمان سرمای شدید زمستان ضبط شده است که الان آن را منتشر کرده اند. "

او با بیان اینکه این تصاویر با استفاده از تکنیک جلوه‌های ویژه که برای فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود، تهیه شده است، گفت: "چند فیلم کوتاه در فضای مجازی منتشر شده که بنده هم آن را دیده ام که همه را یک نفر درست کرده است. "
پشت صحنه ویدیوی بارش بادمجان از آسمان تهران

اما در نهایت امین تقی پور با انتشار ویدیوی پشت صحنه ساخت این کلیپ گره از معما گشود. امین تقی‌پور، سازنده کلیپ تصویری بارش بادمجان از آسمان تهران، از هنرمندان ایرانی ساکن در کانادا است که با پروژه‌های سینمایی هالیوود هم همکاری دارد.

هم چنین با جستجو در سایت «آی ام دی بی»، مرجع اطلاعات سینمایی، مشخص شد، امین تقی‌پور، سازنده این کلیپ تصویری، طراح جلوه‌های ویژه است و در آمریکای شمالی، با پروژه‌های سینمایی همکاری می‌کند. «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان»، «بلید رانر ۲۰۴۹» و «مردان ایکس» از جمله آثار سینمایی هستند که این هنرمند با آن‌ها همکاری داشته است.

برخی از رسانه‌ها هم نوشته اند که تقی پور به دلیل درگذشت پدرش به ایران بازگشته و به خاطر شیوع کرونا پرواز وی کنسل شده و درایران مانده است.

سرانجام سازندگان ویدیوی بارش بادمجان

درحالی که سازندگان ویدیوهای بارش بادمجان در تهران، پشت صحنه این ماجرا را منتشر کرده بودندو این خلاقیت و تبحر مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته بود، اما به تازگی خبرگزاری مهر به نقل از رئیس پلیس امنیت پایتخت نوشته است که سازندگان ویدیو بارش بادمجان در تهران دستگیر شده اند.

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت پایتخت در گردهمایی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفته است که "روز گذشته ویدئویی تحت عنوان بارش بادمجان در پایتخت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که پلیس امنیت سریعاً عوامل آن را شناسایی و دستگیر کرد. این گروه ۵ نفره بوده که به پلیس امنیت هدایت شدند. "

رئیس پلیس امنیت پایتخت ادامه داد: "این افراد مدعی شدند که در حال انجام یک کار تحقیقاتی در بخش جلوه‌های ویژه بودند که یکی از این کلیپ‌ها به صورت اتفاقی در فضای مجازی پخش شده است. "

وی افزود: "این گروه تأکید داشتند به اطلاع مردم برسانند که وابسته به هیچ گروه و جناح خاصی نیستند. "
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید