چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

محتوای فیبر محلول تخم کتان در فواید سلامت آن نقش دارد. این نوع فیبر به تغذیه باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند که با افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است. به خاطر داشته باشید که انسولین برای استفاده بهینه از قند خون ضروری است.
کد خبر: ۷۸۱۹۳
بازدید : ۱۱۸۶۲
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
سطوح بالای قند خون زمانی رخ می‌دهد که بدن نمی‌تواند به طور موثر قند موجود در جریان خون را به سلول‌ها انتقال دهد. در صورت عدم رسیدگی و درمان به موقع، این شرایط می‌تواند فرد را با خطر ابتلا به دیابت مواجه کند.
 
رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر یکی از گزینه‌های طبیعی است که می‌توانید برای تنظیم سطوح قند خون خود مد نظر قرار دهید. به گزارش عصر ایران، در ادامه با چند گزینه طبیعی برای کمک به مدیریت سطوح قند خون بیشتر آشنا می‌شویم.
 
چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

آب تخم کتان
آب تخم کتان سرشار از فیبر برای تنظیم سطوح قند خون است. تخم کتان به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر دیابت در نظر گرفته می‌شود. محتوای فیبر محلول تخم کتان در فواید سلامت آن نقش دارد. این نوع فیبر به تغذیه باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند که با افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است. به خاطر داشته باشید که انسولین برای استفاده بهینه از قند خون ضروری است.
 
چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

اسموتی توت‌ها
توت‌ها محتوای فیبر قابل توجهی دارند. اگر به دنبال گزینه‌ای خوشمزه برای تنظیم قند خون خود هستید، اسموتی توت‌ها را از دست ندهید. این دستورالعمل حاوی تمشک و توت فرنگی است که یک پیمانه از آن‌ها می‌تواند به ترتیب تا هشت و چهار گرم فیبر ارائه کند. مواد تشکیل دهنده این اسموتی شامل شش عدد تمشک، شش عدد توت فرنگی، ۲۰۰ میلی لیتر شیر گیاهی (برنج یا بادام) می‌باشد.
 
چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

دانه‌های شنبلیله
همانند تخم کتان، دانه‌های شنبلیله نیز سرشار از فیبر محلول هستند که برای استفاده موثر از انسولین ضروری است. برای بهره‌مندی از فواید سلامت آن، شما می‌توانید به روش‌های مختلف از دانه‌های شنبلیله استفاده کنید. روش آماده سازی بدین صورت است که باید دانه‌های شنبلیله را در یک فنجان آب جوش بریزید واجازه دهید برای حدود ۱۰ دقیقه دم کشیده و سپس چای را از صافی عبور دهید.
 
چهار روش طبیعی برای تنظیم قندخون

سیب و گلابی
یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت فیبر از میوه‌ها مصرف آن‌ها به صورت کامل است. بر همین اساس، یکی از گزینه‌های سرشار از فیبر برای تنظیم قند خون مصرف یک سیب یا گلابی است. یک سیب یا گلابی اندازه متوسط می‌تواند تا پنج گرم فیبر داشته باشد. این ترکیب میوه‌ای را می‌توانید اواسط صبح یا به عنوان یک میان وعده عصرگاهی مصرف کنید و بهترین نتیجه را برای تنظیم قندخون کسب کنید.
 
منبع: روزنامه آفتاب یزد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین