تصاویر/ عکاسی که با نور نقاشی می‌کند

تصاویر/ عکاسی که با نور نقاشی می‌کند

این تکنیک نیازمند خلاقیت و تمرین مداوم است. نیاز به اراده و پشتکار قوی دارد. همچنین نیاز به ساخت و استفاده از ابزار‌های جدید دارد تا ازین طریق به نتایج و عکس‌های دلخواه رسید و کاری حرفه‌ای ارائه داد.

کد خبر : ۷۸۲۶۶
بازدید : ۱۴۵۴۳
عکاسی با شاتر باز در شب یکی از تکنیک‌های رایج عکاسی است که همواره مورد علاقه عکاسان بوده است، علی تقوایی با خلاقیت در یک کار گروهی توانسته است نقشی‌هایی جذاب با نور را در عکس‌های خود ثبت کند.

علی تقوایی عکاس جوانی است که حدود ۴ سال است بر روی این شیوه از عکاسی متمرکز است و با همکاری گروه خود متشکل از اسماعیل میرزایی، علی زرندی، محمد عبدل مالکی و احمد تاجیک توانستند با استفاده خلاقیت خود تصاویر بسیار زیبایی را به تصویر کشند.

وی درباره آشنایی خود با این تکنیک عکاسی گفت: آشنایی بنده با تکنیک عکاسی- نقاشی با نور و شروع فعالیتم به سال ۱۳۹۵ در دانشگاه برمی گردد که در دانشگاه با شاخه‌های مختلف عکاسی ازجمله عکاسی تبلیغات، عکاسی مدلینگ و عکاسی اجتماعی کار کردم، اما هیچکدام برایم جذابیت و هیجان نداشت. به دنبال سبک وتکنیک جدیدی بودم تا اینکه با این سبک آشنا شدم.

تقوایی ادامه داد: یکی از دروسی که در دانشگاه داشتیم درسی با عنوان عکاسی شب بوده، که همین عکاسی با نور است.

از همان موقع جرقه‌ای در ذهنم زده شد و همان موقع آغاز فعالیت من دراین زمینه بوده و کار خود را به صورت جدی دنبال کرده و در تمامی این سال‌ها فعالیت‌های مختلفی دراین حرفه داشتم و سختی‌های زیادی را متحمل شده‌ام و خدا را شاکرم که به تجربیات و نتایج خوبی دست یافته ام.

این عکاس جوان ادامه داد: این تکنیک نیازمند خلاقیت و تمرین مداوم است. نیاز به اراده و پشتکار قوی دارد. همچنین نیاز به ساخت و استفاده از ابزار‌های جدید دارد تا ازین طریق به نتایج و عکس‌های دلخواه رسید و کاری حرفه‌ای ارائه داد.

دراین حرفه می‌توان هم به صورت انفرادی و هم گروهی فعالیت داشت، اما در کار گروهی، وسعت و کیفیت کار مطلوب‌تر و قابل توجه‌تر خواهد بود.

وی در مورد نکات فنی و اجرایی کار گفت: دوربین را روی یک سرعت شاتر آهسته چند ثانیه‌ای تنظیم کنید (نوردهی طولانی) و همینطور که شاتر باز است و عکس گرفته می‌شود منبع نور مثلا یک فشفشه یا چراغ قوه را مقابل دوربین حرکت دهید و مثل یک قلم مو با آن نقاشی کنید یا بنویسید. برای همین است که عکاسی نقاشی با نور اغلب در شب که هوا تاریک است انجام می‌شود.

تقوایی گفت: تجربه این نوع عکاسی با موبایل نیز بسیار لذت بخش است نکته جالبی که من در این موضوع متوجه شدم این است که شما حتما نباید دوربین داشته باشید. راحت می‌توانید با گوشی موبایل هوشمند خود بهترین عکس‌های بازی با نور و لانگ اکسپوژر را بگیرید حتی در جا‌هایی که گفته می‌شود عکاسی با سه پایه ممنوع هست و شما باید مجوز بگیرید. چون دیگر احتیاجی به این کار نیست دوربین موبایل هوشمند شما جمع جور هست و کسی به شما گیر نمی‌دهد. البته شما باید باز هم در این باره احتیاط کنید.

تقوایی در این سال‌ها فعالیت عکاسی موفق شده است عکاس برتر حادثه پلاسکو و برنده جایزه نفر اول عکس خبری دوربین نت شود و دیپلم افتخار مسابقه بین المللی روسیه ۳۵، شرکت در نمایشگاه گروهی ده روز با عکاسان در خانه هنرمندان، شرکت در جشنواره بین المللی عکس خیام و نمایشگاه گروهی در گالری مژده از دیگر فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید