فرار از زندان دو قسمتی در لرستان؛ ماجرا چیست؟

فرار از زندان دو قسمتی در لرستان؛ ماجرا چیست؟

کمتر از یک روز، پس از فرار تعدادی از زندانی‌های زندان پارسیلون خرم آباد، این بار زندانی‌های زندان شهرستان الیگودرز استان لرستان هم دست به اقدامی مشابه زدند، اما موفق به فرار نشدند. حمید کشکولی فرماندار الیگودرز در رابطه با این حادثه گفت: " عصر روز گذشته برخی زندانیان در زندان الیگودرز قصد فرار داشتند و در همین راستا درگیری در زندان آغاز شد که با حضور نیرو‌های انتظامی و اعضای شورای تامین موضوع کنترل شد. "

کد خبر : ۷۸۲۹۹
بازدید : ۵۶۹۱
فرار از زندان دو قسمتی در لرستان؛ ماجرا چیست؟
فرادید | ماجرا از آنجا آغاز شد که در آخرین روز اسفندماه شایعه‌ای در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه تعدادی از زندانی‌های زندان پارسیلون خرم آباد استان لرستان گریخته اند، ساعاتی بعد این شایعه رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و مدیر روابط عمومی اداره کل زندان‌های لرستان این خبر را تایید کرد. اما پس از گذشت ۲۴ ساعت از این حادثه، زندانیان زندان الیگودرز نیز دست به اقدامی مشابه زدند.

به گزارش فرادید، پس از اداره کل زندان ها، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خبر فرار زندانیان زندان پارسیلون خرم آباد را تایید کرد و به تشریح جزئیات این اتفاق پرداخت. محمود ثمینی در این باره گفت: "براساس آخرین اطلاعاتی که داریم ۲۳ نفر از زندانیان از غفلت نگهبانان و به هر شکلی موفق شدند از زندان فرار کنند. "

وی ادامه داد: " در حین فرار یک زندانی با تیراندازی مامورین کشته و یک زندانی دیگر مجروح می‌شود که به بیمارستان انتقال داده می‌شود. "

ثمینی گفت: با تلاش ماموران یک زندانی در حین فرار نیز دستگیر می‌شود. "

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: "مامورین انتظامی در تعقیب این زندانیان هستند تا آن‌ها را دستگیر و به زندان برگردانند"

ثمینی گفت: "اینکه چگونه این زندانیان موفق به فرار از زندان شدند در دست بررسی است. "

وی افزود: "این افراد کسانی بودند که معمولا به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده بودند و طبق آخرین خبری که داریم هنوز حکمی برایشان صادر نشده است. "

البته روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان هم در این رابطه اطلاعیه‌ای کامل‌تر صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: "بعد از ظهر روز ۹۸/۱۲/۲۹ در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان خرم آباد که ویژه نگهداری زندانیان جرائم سبک می‌باشد و به همین لحاظ این مرکز از سطح حفاظتی معمولی برخوردار است، تعدادی معدودی از زندانیان در زمانی که ماموران مشغول سرشماری و کنترل افراد بوده و در تطبیق و تشخیص شرایط واجدین عفو اعلام شده بودند از غفلت ماموران سوء استفاده نموده و از محل اردوگاه متواری شدند.

این در حالی است که اردوگاه مذکور دارای حدود ۲۰۰ نفر زندانی است و اکثریت قریب به اتفاق زندانیان به اختیار خود همچنان در محل اردوگاه حضور دارند همچنین زندانیان متواری دارای جرائم سبک و با محکومیت‌های یکساله بوده‌اند و در بین آنان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد.

در پایان این بیانیه آمده است: پس از وقوع این حادثه، بلافاصله مقامات و عوامل قضایی، انتظامی، امنیتی و اجرایی ذیربط در استان در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای دستگیری زندانیان متواری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

قسمت دوم فرار از زندان؛ این بار در الیگودرز

کمتر از یک روز از فرار تعدادی از زندانی‌های زندان پارسیلون خرم آباد، این بار زندانی‌های زندان شهرستان الیگودرز استان لرستان هم دست به اقدامی مشابه زدند، اما موفق به فرار نشدند. حمید کشکولی فرماندار الیگودرز در رابطه با این حادثه گفت: " عصر روز گذشته برخی زندانیان در زندان الیگودرز قصد فرار داشتند و در همین راستا درگیری در زندان آغاز شد که با حضور نیرو‌های انتظامی و اعضای شورای تامین موضوع کنترل شد."

وی در خصوص شایعات پیرامون این حادثه افزود: "در این اتفاق هیچ‌گونه گروگانگیری انجام نشده است. "

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: "هیچ زندانی موفق به فرار از زندان الیگودرز نشده و سرشماری حاکی از تکمیل بودن نفرات داخل زندان دارد. "

وی افزود: "علت و عاملین ایجاد ناآرامی مشخص نیست، ولی عوامل انتظامی و امنیتی بدنبال برخورد با عاملین این ماجرا هستند. "

زندان الیگودرز در مرکز شهر قرار دارد که بافتی قدیمی و کهنه دارد و در حال حاضر نیز مسوولین در حال ساخت زندان در بیرون از سطح شهر الیگودرز هستند که به زودی بهره برداری می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید