تصویر/ خلبانی در آسمان نوشت: "در خانه بمانید"

تصویر/ خلبانی در آسمان نوشت: "در خانه بمانید"

این اولین باری نیست که خلبانی از مسیر پرواز خود برای ترسیم نقشی در هوا بهره جسته است، گرچه موارد قبلی حاوی پیام‌هایی چندان جدی نبودند.

کد خبر : ۷۸۵۰۵
بازدید : ۵۸۴۶
خلبانی در آسمان نوشت:
این نوشته در سایت‌هایی که مسیر پرواز‌ها را ردیابی می‌کنند و مسیر دقیق پرواز‌ها را نشان می‌دهند قابل بازدید است
یک خلبان از مسیر پرواز خود برای نوشتن پیامی خاص بهره جست و کلمات «در خانه بمانید» را در آسمان نوشت. این نوشته در سایت‌هایی که مسیر پرواز‌ها را ردیابی می‌کنند و مسیر دقیق پرواز‌ها را نشان می‌دهند قابل بازدید است.

این خلبان پیام خود را در حریم هوایی اتریش و هنگام پرواز با هواپیمای تک موتوره دیاموند دی‌ای ۴۰ (Diamond DA۴۰) خلق کرد.

این هواپیما از فرودگاه «وینر نوستادت» در اتریش در ۲۳ مارس از زمین برخاست و ۲۴ دقیقه بعد در فرودگاه گراز فرود آمد.

اتریش در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۶ مرگ حاصل از آن دارد. این اتفاق در حالی رخ داد که دولت‌های سراسر اروپا به گونه‌ای روزافزون به شهروندان می‌گویند در خانه باقی بمانند تا به جلوگیری از شیوع کووید۱۹ کمک کنند.

اسپانیا و فرانسه هر دو تحت قرنطینه اجباری رفته‌اند و آخر هفته گذشته بوریس جانسون از بریتانیایی‌ها خواست با رعایت بهتر قوانین حفظ فاصله در اجتماع و در خانه ماندن تا جای ممکن به حفظ جان‌های بیشتری یاری رسانند.

دولت بریتانیا علاوه بر این توصیه‌های خود را به روز کرده و تمام سفر‌های غیرضروری در داخل بریتانیا را ممنوع کرده و به شهروندان گفته به جای به تعطیلات یا خانه ییلاقی خود رفتن، در خانه اصلی خود باقی بمانند.

این اولین باری نیست که خلبانی از مسیر پرواز خود برای ترسیم نقشی در هوا بهره جسته است، گرچه موارد قبلی حاوی پیام‌هایی چندان جدی نبودند.

در نوامبر ۲۰۱۹، یک خلبان بوئینگ ۷۴۷ نقشی بی‌نظیر را در آسمان ترسیم کرد تا آخرین سفر این هواپیما را به تصویر بکشد.این هواپیما به مدت ۴۸ سال در خدمت شرکت هواپیمایی ای آی (El Al) بود، پیش از آنکه آخرین سفر ویژه خود را از رم در ایتالیا پرواز کند.

خلبان این هواپیما که «ملکه آسمان‌ها» نام داشت هنگام پرواز بر فراز دریای مدیترانه با تغییر مسیر، تصویر هواپیمای بوئینگ را در آسمان ترسیم کرد تا این سفر را بیشتر هم به یاد ماندنی کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید