نفس اصفهان بریده است

این‌ها موسیقی همیشگی اصفهان است، اما این روز‌ها اصفهان را از شنیدن این موسیقی معاف کنید. چندصد نوروز؛ اصفهان برای همه‌ی مهمانانش موسیقی نشاط و سرزندگی را نواخت، اما حال اصفهان را امسال درک کنید!

کد خبر : ۷۸۵۱۰
بازدید : ۵۳۲۹
احسان سلطانیان | بی‌انصافی است که یکی از زنده‌ترین شهر‌های ایران و جهان را اینگونه بیمار کنیم! هنوز ریه‌های اصفهان از آلودگی همیشگی هوا خالی نشده که کرونا نفس‌هایش را به شماره انداخته است و کسی اصفهان را به اتاق مراقبت‌های ویژه راه نمی‌دهد!

زمزمه‌های عاشقانه‌ی زنده‌رود، صدای چکش‌های قلمزنان میدان نقش جهان و نفس زدن اسب‌های درشکه‌های قدیمی و خنده و شادی کودکان و زنان و مردانی را که در چهارباغ قدم می‌زنند، کسی از یاد نبرده است!

این‌ها موسیقی همیشگی اصفهان است، اما این روز‌ها اصفهان را از شنیدن این موسیقی معاف کنید. چندصد نوروز؛ اصفهان برای همه‌ی مهمانانش موسیقی نشاط و سرزندگی را نواخت، اما حال اصفهان را امسال درک کنید!

نفس اصفهان بریده است!

اصفهان دلش آواز‌های عاشقانه‌ی زیر پل و پشت مسجد امام را می‌خواهد. اصفهان دلش صدای زنگ دوچرخه‌های قدیمی را در کوچه پس کوچه‌های پیچ در پیچش می‌خواهد!

اصفهان دلش می‌خواهد تا دوباره پرواز پرنده‌های مهاجر را در بیشه‌های ناژوانش تماشا کند، اما دیگر هزاران کپسول اکسیژن هم اصفهان را یاری نخواهد کرد.

هموطنانش یاری‌اش نمی‌کنند! هوای اصفهان را ندارند! به این مهم فکر نمی‌کنند که اصفهان برای امروز نیست! اصفهان باید برای فردا هم زنده بماند! نفس‌های اصفهان را امروز تمام نکنند. پس امسال به دیدن اصفهان نیایید! اصفهان را زمانی ملاقات کنید که حالش خوب شود که دوباره آواز بخواند که دوباره شما را سوار بر درشکه‌های مهربانی کند و گرداگرد نقش جهان به تماشای خاطره‌ها ببرد.

"کرونا"در اصفهان یکه تازی می‌کند و از اینکه شما نوروز امسال به اصفهان بیایید خوشحال است. کرونا عزمش را برای نفس تنگی اصفهان جزم کرده است. کرونا به سرزندگی اصفهان حسودی‌اش می‌شود. پس شما را به "خدا" کرونا را در نفس تنگی اصفهان یاری نکنید.
بگذارید اصفهان بازهم نفس بکشد. بگذارید اصفهان زنده بماند برای فردا برای فرزندانتان برای بازگویی خاطره‌های جوانی‌مان برای تلالو دوباره‌ی خورشید در آب زنده‌رودش و آواز پرندگان سفید رنگ بهاری و گرفتن عکس یادگاری در کنار سی و سه پل جاویدش!

بگذارید دوباره اصفهان اردیبهشتش را پیشکش مهمانانش کند. نگذارید تا اردیبهشت امسال رنگی از هزاران رنگ زیبای اصفهان را به خود نبیند.

اصفهان نوروز امسال در خانه‌اش نیست و پشت در اتاق مراقبت‌های ویژه به انتظار نشسته است. بگذارید اصفهان زنده بماند.

اصفهان را برای فردا‌ها می‌خواهیم!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید