کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اوراق قرضه را به شکل نامحدودی خریداری خواهد کرد و از وام مستقیم به شرکت‌ها حمایت خواهد کرد.

کد خبر : ۷۸۵۵۴
بازدید : ۳۶۲۰
قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا که تصویب بسته محرک مالی دو تریلیون دلاری این کشور را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۰ دلار و ۲۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۶۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، تا زمانی که کسب و کار‌ها بازگشایی نشوند، هیچ داستان رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت و این مسئله ممکن است باعث شود همه دارایی‌هایی که از بسته محرک مالی بانک مرکزی آمریکا سود می‌برند از جمله طلا، عقب نشینی کند.

سنای آمریکا روز چهارشنبه لایحه بسته محرک مالی دو تریلیون را که برای حمایت از کارکنان بیکار و صنایع آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا طراحی شده است را تصویب کردند. آمار اقتصادی منتشره نشان داد شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است.

بازار‌های سهام آسیایی صعود کردند، اما رشد آن‌ها به دلیل نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کافی بودن این اقدامات، محدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اوراق قرضه را به شکل نامحدودی خریداری خواهد کرد و از وام مستقیم به شرکت‌ها حمایت خواهد کرد.

در این بین فعالان بازار طلا کمبود نقدینگی در بازار را به دقت زیر نظر دارند. گروه CME که اپراتور بازار سهام آمریکا است، روز سه شنبه قرارداد معاملات آـی جدید طلا را برای مقابله با نوسان قیمت ناشی از تعطیلی مسیر‌های عرضه طلا اعلام کرد، اما معامله گران و بانکداران اظهار کردند: این اقدام تاثیر فوری برای آرام کردن بازار‌ها ندارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری که روز گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت، با ۱.۲ درصد کاهش، به ۲۲۸۸ دلار و ۱۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد کاهش، به ۷۲۶ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۱۴ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید