دفع زباله‌های کرونایی به طور ایمن

دفع زباله‌های کرونایی به طور ایمن

در طول این مدت، باید زباله‌های خود را به طریق ایمن و مطمئن دور اندازید تا خطر انتقال این ویروس به دیگران در داخل خانه و بیرون از خانه را به پایین‌ترین حد کاهش دهید.

کد خبر : ۷۸۷۱۶
بازدید : ۴۰۱۶
دفع زباله‌های کرونایی به طور ایمن
زباله‌های شخصی مانند دستمال کاغذی‌های مصرف شده باید به گونه‌ای مناسب، محفوظ و بسته دور انداخته شوند

به خاطر شیوع ویروس کرونا، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده که شهروندان بریتانیایی تنها به خاطر چند مورد ضروری می‌توانند خانه را ترک کنند. این موارد شامل رفت و آمد به سر کار، اگر از کارمندان ضروری هستید، و خرید غذا و روزی یک بار بیرون رفتن برای ورزش کردن است.

در همین حال، کسانی که از پیش مشکلات سلامتی داشته‌اند، باید خود را برای ۱۲ هفته آینده قرنطینه کنند و افرادی که به تازگی از سفر بر می‌گردند، برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

اما این وضعیت برای دور انداختن زباله و جمع‌آوری آن به چه معنی است؟
دولت، راهنمای ویژه‌ای را برای افرادی که تحت قرنطینه هستند و یا علایم کووید۱۹ را دارند، صادر کرده است. این علایم شامل سرفه تازه و مداوم یا دمای بدن بالا (۳۷.۸ درجه سانتیگراد یا بیشتر) است.

اگر این علایم را دارید، دیگر نیازی نیست با شماره ۱۱۱ تماس بگیرید یا برای ابتلا به ویروس کرونا آزمایش دهید، بلکه باید در خانه بمانید و خود را حداقل برای ۷ روز قرنطینه کنید.

در طول این مدت، باید زباله‌های خود را به طریق ایمن و مطمئن دور اندازید تا خطر انتقال این ویروس به دیگران در داخل خانه و بیرون از خانه را به پایین‌ترین حد کاهش دهید.

چرا اگر تحت قرنطینه هستم یا علایم بیماری را دارم باید زباله‌های خود را به طریقی متفاوت دور اندازم؟
دولت از تمام افرادی که تحت قرنطینه هستند یا علایم کووید۱۹ را دارند، درخواست کرده است که با احتیاط بیشتر زباله‌های خود را دور اندازند تا از انتقال بیماری به دیگران در خانه و خارج از خانه خود جلوگیری کنند.

گرچه خدمات جمع‌آوری زباله در محل شما ممکن است تعلیق شده یا کاهش یافته باشد، بالاخره احتمال تماس کسی با زباله شما برای جمع‌آوری آن وجود دارد و اگر شما زباله خود را به گونه‌ای مناسب دور نینداخته باشید، آن فرد ممکن است تحت خطر ابتلا به کووید۱۹ قرار بگیرد.

چه نوع زباله‌هایی را باید به گونه‌ای متفاوت دور انداخت؟
دولت گفته است زباله‌های شخصی، مانند دستمال کاغذی‌های مصرف شده و پارچه‌های تمیزکاری یکبار مصرف، باید به گونه‌ای مناسب، محفوظ و بسته دور انداخته شوند.

چگونه باید آن‌ها را دور انداخت؟
باید این گونه موارد را در کیسه زباله انداخت و بعد آن کیسه را در داخل کیسه دیگری قرار داد و محکم گره زد و آن‌ها را از سایر زباله‌ها جدا نگاه داشت.

بعد، پیش از آن که بتوانید آن را در سطل جمع‌آوری زباله خانه قرار دهید، باید آن کیسه در محیطی باز برای حداقل ۷۲ ساعت گذاشته شود. تمام زباله‌های دیگر خانه می‌تواند به طور معمول دور انداخته شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید