کدام کشور‌ها بیمار کرونایی ندارند؟

کدام کشور‌ها بیمار کرونایی ندارند؟

در مکان‌های دیگر، اما وضعیت پیچیده‌تر از این است. ترکمنستان، یکی از استبدادی‌ترین کشور‌های جهان، حتی استفاده از عبارت "ویروس کرونا" را نیز ممنوع کرده است.

کد خبر : ۷۸۸۶۹
بازدید : ۴۶۳۸
کدام کشور‌ها بیمار کرونایی ندارند؟
جنوبگان ویروس کرونا ندارد، ولی تعداد انسان‌هایش نیز ناچیز است
ویروس کرونا به بیش از ۱۸۰ کشور و سرزمین راه یافته است، اما حدود ۴۰ مکان دیگر در سراسر دنیا هیچ موردی را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند. به نظر شما شباهت جزیره تووالو و ترکمنستان در چیست؟ نام هر دو در فهرست کشور‌ها و سرزمین‌هایی دیده می‌شود که تا اول ماه آوریل میلادی حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز گزارش نکرده بودند.

جدیدترین آمار تجمیعی توسط دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ در حداقل ۱۸۰ کشور و سرزمین دیده شده است و آمار مبتلایان در سراسر دنیا به حدود یک میلیون نفر رسیده است. تعداد جان باختگان نیز به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است و بیش ۲۰۰ هزار نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند. اما حدود ۴۰ مکان نیز در سراسر دنیا هیچ مورد ابتلایی گزارش نکرده‌اند - حداقل به صورت رسمی.

ساموآی آمریکا ماکائو جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی
جنوبگان مالاوی سودان جنوبی
بونیر، سینت نوستیشس و سابا جزایر مارشال جزایر اسپراتلی
جزیره بووه میکرونزی جزایر سوالبارد و یان ماین
قلمرو بریتانیا در اقیانوس هند نائورو تاجیکستان
جزیره کریسمس نیووی توکلائو
جزایر کوکوس جزیره نورفک تونگا
اتحاد قمر کره شمالی ترکمنستان
جزایر کوک پالائو تووالو
فالکلند جزایر پیت‌کرن جزایر کوچک حاشیه‌ای ایالات متحده آمریکا
سرزمین‌های جنوبی فرانسه سنت هلن وانواتو
جزیره هرد و جزایر مک‌دونالد سن پیِر و میکلن جزایر والیس و فوتونا
کیریباتی ساموآ صحرای غربی
لسوتو جزایر سلیمان یمن.

اما چگونه می‌توان این پدیده را توضیح داد؟
بیشتر آن‌ها مثل تووالو جوامع جزیره‌نشینی هستند که بازدیدکننده زیادی ندارند. البته بعضی از آن‌ها مقاصد گردشگری به حساب می‌آیند، اما محدودیت‌های مسافرتی در سراسر جهان جریان گردشگر را متوقف کرده است.

کدام کشور‌ها بیمار کرونایی ندارند؟
دولت ترکمنستان استفاده از عبارت "ویروس کرونا" را ممنوع کرده است
نظام‌های سیاسی بسته
در مکان‌های دیگر، اما وضعیت پیچیده‌تر از این است. ترکمنستان، یکی از استبدادی‌ترین کشور‌های جهان، حتی استفاده از عبارت "ویروس کرونا" را نیز ممنوع کرده است.

گزارش‌های رسمی کره شمالی نیز شک و تردید خیلی‌ها را در پی داشته است. کره شمالی در بین بعضی از آلوده‌ترین کشور‌های دنیا واقع شده است، از جمله چین که نقطه آغاز این همه‌گیری بود.

با این حال، کره شمالی حتی یک مورد بیماری کووید-۱۹ نیز گزارش نکرده است. مراکز بهداشتی و درمانی این کشور به شدت به خاطر سوء مدیریت داخلی و تحریم‌های بین‌المللی ناشی از برنامه هسته‌ای آسیب دیده‌اند و خیلی‌ها از تاثیر شیوع گسترده این بیماری بر این مراکز ابراز نگرانی کرده‌اند.

کدام کشور‌ها بیمار کرونایی ندارند؟ جنگ داخلی پنج ساله یمن احتمالا روند شناسایی موارد ابتلا به کووید-۱۹ را مختل کرده است

جنگ داخلی
یکی دیگر از نمونه‌های عجیب یمن است. این کشور خاورمیانه‌ای سال‌هاست که درگیر جنگ داخلی است و به همین خاطر شناسایی موارد بیماری و ثبت دقیق آن‌ها کار سختی است. عربستان، همسایه یمن، تا روز اول آوریل بیش از ۱٫۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده بود.

بعضی از کشور‌های آفریقایی نیز تا به امروز هیچ موردی از این بیماری گزارش نکرده‌اند که ممکن است به کمبود لوازم تست مربوط باشد؛ و جنوبگان تنها قاره‌ای است که با به امروز به طور کامل از ویروس کرونا عاری بوده است.

جنوبگان نه تنها از نظر جغرافیایی در انزوای کامل است، بلکه تراکم جمعیتی بسیار کمی هم دارد، چرا که جمعیت انسانی آن به مراکز تحقیقاتی بین‌المللی محدود می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید