پنج شیوه استفاده از پهپاد در دوران قرنطینه

پنج شیوه استفاده از پهپاد در دوران قرنطینه

یک مقام دولتی در ویدئویی که منتشر شده به پیرزنی که ماسک ندارد هشدار می‌دهد که دیگر بیرون نیاید و دست‌هایش را بشوید.

کد خبر : ۷۸۹۹۲
بازدید : ۱۰۰۵۶
پنج شیوه استفاده از پهپاد در دوران قرنطینه
مژده اصغرزاده | دوران قرنطینه زمان خوبی است تا از امکاناتی که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. وقتی که در خانه حبس شده‌اید و نمی‌توانید بیرون بروید، پرواز کردن در آسمان به لذتی وصف‌ناپذیر تبدیل می‌شود. ما در اینجا می‌خواهیم به چند روش خلاقانه و جنجالی برای استفاده از پهپاد‌ها بپردازیم.
«cnet» گزارش می‌دهد که چگونه مردم، مسئولان بهداشت و درمان و همچنین دولت‌ها می‌توانند در دوران قرنطینه از پهپاد استفاده کنند و از این تکنولوژی هوشمند بهره گیرند.

۱- تور مجازی از شهر‌های قرنطینه‌شده
سایت «Drone DJ» تصویری هول‌انگیز از شهر‌های آمریکا به خصوص نیویورک، لس‌آنجلس و بوستون و همچنین ایستگاه‌های بین‌المللی مترو مثل میلان، پاریس و زوریخ تهیه کرده است. این سایت با استفاده از پهپاد‌ها تصاویر هوایی جالبی از این مکان‌ها منتشر کرده است.

۲- شناسایی بیماران
مقاله‌ای از وال‌استریت ژورنال که در ۱۰ مارس منتشر شد خبر از آن داد که دولت چین از پهپاد‌های مجهز به تب‌سنج استفاده کردند تا بتوانند اشخاص مبتلا را که در مکان‌های عمومی در حال رفت‌وآمد هستند شناسایی کنند.
این پهپاد‌ها از کار قبلی‌شان که عمدتاً در تشخیص آتش سوزی جنگل‌ها و نظارت بر مردم به دولت‌ها کمک می‌کردند حالا آمده‌اند تا با پیمایش جمعیت و یافتن افراد بیمار به یاری دولت شتافته و کسانی را که درگیر ویروس کووید-۱۹ هستند و نباید خارج از خانه باشند تشخیص می‌دهند. یادتان باشد که اگر علائمی دارید در خانه بمانید.
پنج شیوه استفاده از پهپاد در دوران قرنطینه
۳- خجالت‌زده کردن قانون‌شکن‌ها
نیویورک تایمز گزارش داد که نیروی پلیس بریتانیا از پهپاد برای تصویربرداری از کسانی استفاده کرده که فاصله‌گذاری اجتماعی معین‌شده را نقض کرده‌اند و تصاویر آن‌ها را در توییتر منتشر کرده است. به رغم تمام نگرانی‌هایی که مسئولان و فعالان درمانی در خصوص نقض حریم خصوصی دارند، پلیس دربی‌شایر (Derbyshire) مدعی شد که آن‌ها متوجه نظرات مختلف مردم راجع به این تصاویر هستند، اما از اینکه از هر روش مناسب و قانونی‌ای برای ایمن نگه داشتن مردم استفاده کنند هیچ باکی ندارند.

دولت چین که از قدیم برای حفظ رژیم خود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کرد، بیشتر از هر دولتی مشتاق بود تا از پهپاد برای اعمال قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی بهره گیرد. روزنامه دولتی گلوبال تایمز نیوز در ماه ژانویه گزارش داد که پلیس در بخش‌هایی از تایژو (Taizhou) که شهری در شرق چین است و ۶ میلیون جمعیت دارد از پهپاد‌های مجهز به بلندگو استفاده کرد تا مردم را از جمع شدن منع کند.
یک مقام دولتی در ویدئویی که منتشر شده به پیرزنی که ماسک ندارد هشدار می‌دهد که دیگر بیرون نیاید و دست‌هایش را بشوید.

۴- برقراری ارتباط با افراد جدید
وقتی پسری در بروکلین دختری را دید که روی پشت بام می‌رقصد، دست تکان داد و پهپاد خود را با پیغامی به سمت دختر فرستاد. بدین ترتیب پهپاد در دوران قرنطینه که نمی‌توان برای برقراری ارتباط به بیرون از خانه رفت به وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط تبدیل شد.
پنج شیوه استفاده از پهپاد در دوران قرنطینه
۵- راه بردن حیوانات خانگی
قرنطینه برای سگ‌ها معنا ندارد، آن‌ها احتیاج دارند که بیرون بروند. دیلی میل (Daily mail) گزارش داد که شخصی به نام واکیس دمتریو (Vakis Demetrio) برای رعایت کردن قوانین و خارج نشدن از منزل قلاده سگ خود را به پهپاد بست و از بالکن آن را هدایت کرد. این کار او جنجال زیادی برپا کرد.
منبع: اعتماد آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید