"کرونا" چه زمانی در آمریکا به اوج می‌رسد؟

"کرونا" چه زمانی در آمریکا به اوج می‌رسد؟

ویروس کرونای جدید معمولا در اغلب افراد باعث پدید آمدن نشانه‌هایی خفیف و ملایم می‌شود، اما در برخی دیگر به پدید آمدن مشکلات جدی سلامتی می‌انجامد و حتی ممکن است مرگ‌آور باشد.

کد خبر : ۷۹۰۴۸
بازدید : ۶۰۱۳

آمریکا کمتر از ۱۰ روز دیگر با دوره اوج بیماری کووید-۱۹ مواجه می‌شود

اوج ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید۱۹ در ایالات متحده تا حدود ۱۰ روز دیگر رخ خواهد داد و بر اساس اطلاعات جدید، پیش‌بینی می‌شود که ۳۱۳۰ امریکایی در آن زمان ظرف یک روز جان خود را از دست بدهند. «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت» بر اساس اطلاعات به دست آمده، تخمین می‌زند که تعداد مرگ‌های داخل ایالات متحده در اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید، تا ۴ اوت به ۸۱ هزار و ۷۶۶ نفر خواهد رسید.

بر اساس اعلامیه آن موسسه در مطبوعات، بنا بر اطلاعاتی که کسب کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که حتی تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های واحد‌های مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های کمک تنفسی که برای مقابله با کووید-۱۹ مورد نیاز است، نیز کمتر از میزانی است که پیشتر تخمین زده شده بود.

آمار «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت» حاکی از آن است که حدود ۲۵۰ هزار دستگاه کمک تنفسی، ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی، و ۲۹ هزار تخت در واحد مراقبت‌های ویژه مورد نیاز خواهد بود تا بیمارستان‌ها بتوانند با کووید-۱۹ مقابله کنند.

پیش‌بینی می‌شود که بیمارستان‌ها تا ۱۵ آوریل، یعنی یک روز پیش از رسیدن به بالاترین نرخ پیش‌بینی شده مرگ‌ها، به اوج ظرفیت و استفاده از منابع خود برسند. دکتر کریستوفر مورای، دبیر «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت» در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت که حفظ و رعایت فاصله در اجتماع اقدامی حیاتی است و تاثیر شایانی بر این پیش‌بینی‌ها دارد.

او در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: «همان طور که قبلا اشاره کردیم، اگر افراد حفظ و رعایت فاصله در اجتماع را کنار گذارند، روند و نرخ شیوع این بیماری عالم‌گیر تغییر خواهد کرد و شدیدا بدتر خواهد شد.»

در تارنمای «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت» آمده است: «حفظ و رعایت فاصله در اجتماع به احتمال زیاد باعث پایان یافتن اولین موج ابتلا به این بیماری عالم‌گیر تا اوایل ماه ژوئن خواهد شد.»

این اطلاعات، هم‌راستا با اظهارات اندرو کومو، فرماندار نیویورک است که اعلام کرده بود این ایالت ظرف روز‌های آینده اوج آمار مبتلایان به ویروس را تجربه خواهد کرد. تاریخ‌های قبلی برای به اوج رسیدن آمار ابتلا در این ایالت، ۷، ۱۴، و ۲۱ آوریل بود.

بر اساس آمار «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت»، نیویورک در تاریخ ۹ آوریل شاهد اوج موارد ابتلا و ۸۷۸ مورد مرگ در آن روز خواهد بود. تا روز یکشنبه گذشته حداقل ۴۱۵۹ نفر در سراسر این ایالت جان باخته‌اند که بیش از ۳۵۰۰ نفر از آنها، از ساکنان شهر نیویورک بودند.

دکتر مورای گفت: «نیویورک احتمالا ظرف چند روز آینده به اوج موارد ابتلا خواهد رسید و احتمال افزایش شمار درگذشتگان این روز نیز خیلی بالا است. در نیوجرسی هم روند شیوع گسترده‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد و بعد از نیویورک به اوج خود خواهد رسید.»

طبق اطلاعات مرتبط با نیوجرسی، پیش‌بینی می‌شود که در اوج ابتلا به کووید-۱۹، نرخ مرگ به ۵۸۴ نفر ظرف یک روز خواهد رسید و آن اوج احتمالا تا ۱۰ روز دیگر در تاریخ ۱۶ آوریل رخ خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود که این ایالت نیز با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی مواجه شود. بنا بر اطلاعات موجود، این ایالت بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ تخت در بیمارستان‌های خود کم دارد و ظرفیت واحد‌های مراقبت‌های ویژه آن نیز ۴۵۰۰ تخت کمتر از میزان مورد نیاز است.

این اطلاعات که به روش علمی گردآوری شده است و پیش‌بینی‌های مبتنی بر آن، بر تاثیر تمهیدات حفظ فاصله در اجتماع در سراسر هر ایالت متمرکز است و بنا را بر آن می‌گذارد که وضعیت به همان منوال ادامه یابد.

دکتر مورای گفت: «اگر تمهیدات حفظ فاصله در اجتماع کنار گذاشته شود یا عملی نشود، ایالات متحده شاهد نرخ مرگ بالاتری خواهد بود و پس از آن، به اوج موارد ابتلا خواهد رسید، فشار بر بیمارستان‌ها بسیار بیشتر خواهد شد، و هزینه اقتصادی آن هم بیشتر و بیشتر می‌شود.»

ویروس کرونای جدید معمولا در اغلب افراد باعث پدید آمدن نشانه‌هایی خفیف و ملایم می‌شود، اما در برخی دیگر به پدید آمدن مشکلات جدی سلامتی می‌انجامد و حتی ممکن است مرگ‌آور باشد.

تا کنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر در ایالات متحده به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور جان باخته‌اند. در تارنمای این موسسه آمده است که هر روز داده‌های آن‌ها به‌روز می‌شود تا هر گونه اطلاعات جدیدی را که ممکن است باعث تغییر تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها شود، در نظر بگیرد.

اطلاعات آماری «موسسه شاخص‌ها و ارزیابی بهداشت» بر اساس طیف گسترده‌ای از منابع اطلاعاتی، شامل نهاد‌های دولتی محلی، دولت‌های مرکزی، و سازمان جهانی بهداشت گردآوری شده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید