چگونه تغییر دکوراسیون دهیم؟

چگونه تغییر دکوراسیون دهیم؟

چطور دکوراسیون خونمو عوض کنم؟ همه می‌دانیم که تغییر دکوراسیون هزینه زیادی دارد و زمان زیادی هم از ما می‌گیرد. حتی اگر بخواهید دکوراسیون یک اتاق کوچک را تغییر دهید، باز هم گران تمام می‌شود. احتمالا می‌خواهید رنگ یا کاغذ دیواری دیوارها را تغییر دهید و کف‌پوشی جدید نصب کنید. تغییر مبلمان هم در برنامه‌تان هست؟ تفییر نورپردازی چطور؟ بله، هزینه‌ای که روی دوشتان سنگینی خواهد کرد، احتمالا خیال تغییر دکراسیون را از ذهنتان بیرون کرده است. ولی نگران نباشید. ما در این مطلب چند روش بسیار کم خرج و مهم را برایتان شرح خواهیم داد تا یاد بگیرید که با کمترین هزینه چطور تغییر دکوراسیون بدهید. با ما همراه باشید.

کد خبر : ۷۹۱۵۰
بازدید : ۱۲۳۹۷

چگونه تغییر دکوراسیون دهیم؟

فرادید | تغییر دکوراسیون یکی از لذت بخش‌ترین مواردی است که شادابی و نشاط را به فضای دکوراسیون منزل شما مهمان می‌کند. برای داشتن یک تغییر دکوراسیون لذت بخش و تاثیر گذار نیازی نیست که حتما تغییراتی پر هزینه و پایه‌ای را برای فضای داخلی تان در نظر بگیرید کافی است کمی نکته سنج باشید و با چند تغییر ساده فضای دکوراسیونتان متفاوت کنید و ظاهر تازه‌ای به آن ببخشید.

به گزارش فرادید، برنامه‌ریزی برای طراحی دکوراسیون داخلی و تغییر آن بسیار مهم است، خصوصا اگر بخواهید هزینه‌ها را تا جای ممکن پایین بیاورید. اینکه بعد از مدت‌ها جستجو در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان وسایل مناسب و دلخواهتان را پیدا کرده باشید و بعد تازه بفهمید بودجه خرید آن را ندارید، و یا اینکه بعد از آوردن کابینتی که برای گوشه آشپزخانه سفارش داده‌اید، بفهمید که سایزش بزرگ‌تر از ابعادی است که در آن گوشه جا بشود، واقعا دل‌خراش است.

پس بهتر است قبل از هر اقدامی، حتما ارزیابی‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه را در مورد بودجه و ویژگی‌های خانه‌تان انجام دهید تا بعدا به مشکل برنخورید. برای این کار، ابتدا خوب فکر کنید و ببینید که از چه سبکی خوشتان می‌آید. مجله‌ها و سایت‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید و با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

در مرحله دوم، پروژه تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. مثلا بخش‌ها و مرحله‌هایی نظیر کفپوش، سقف، دیوارها، مبلمان، وسائل تزئینی، و دکور. بعد فروشگاه‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید تا ببینید هر کدام از این بخش‌ها، با توجه به مواد و لوازم مورد نیاز شما، به صورت تقریبی، چقدر هزینه برمی‌دارد. اگر می‌خواهید یک متخصص طراحی دکوراسیون را استخدام کنید تا به شما بگوید که چطور تغییر دکوراسیون بدهید، هزینه استخدام را هم در نظر بگیرید.

وقتی از حدود تقریبی هزینه‌ها مطمئن شدید، سری به دارایی خودتان بزنید. با خود صادق باشید و ببینید چه مقدار بودجه دارید. اگر پولتان کمتر از مقدار مورد نیاز است، هر هفته مقداری پول کنار بگذارید تا بتوانید به مبلغ مورد نظر دست یابید. ممکن است کمی طول بکشد، ولی ارزشش را دارد که نهایتا به دکوراسیون مورد نظر خود برسید.

اضافه کردن چند وسیله دکوری به فضای خانه

اولین و مهم‌ترین راه، استفاده از جزئیات دکوراتیو در دکوراسیون داخلی است. تصمیم بگیرید چند وسیله زیبای دکوری جدید به منزل‌تان اضافه کنید. به‌عنوان مثال، استفاده از یک آینه دکوراتیو در منزل باعث می‌شود نور زیادی در فضای خانه گسترش پیدا کند و محیط را سرزنده نشان دهد. از طرفی، شلف و باکس‌های دیواری علاوه‌بر آن‌که نمای زیبایی به دیوار می‌دهند، می‌توانند محل مناسبی برای نمایش محصولات دکوری شما از جمله قاب عکس و یا یادگاری‌های مختلف‌تان هم باشند. ترکیب چند کار ساده به‌صورت هم‌زمان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. مثلا قرار دادن یک گلدان آویز در گوشه از اتاق نشیمن و یا استفاده از چند کوسن جدید رنگی، آویختن چند اثر هنری کوچک به دیوار و یا استفاده از ساعت‌هایی با طراحی مبتکرانه که امروزه محبوبیت زیادی یافته‌اند، می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند.

چگونه تغییر دکوراسیون دهیم؟

تأثیر نورپردازی در ایجاد فضایی دل‌انگیز و منحصربه‌فرد

روشنایی، یکی دیگر از المان‌های مهم در طراحی محیط داخلی زیبایی است که تأثیر چشمگیری در ايجاد آميزه‌ای از احساس و معماری دارد. به همین دلیل است که به‌محض ورود به هر محیطی، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، نورپردازی محیط است. با استفاده از یک چراغ تزئینی خلاقانه می‌توانید سایه‌روشن‌های زیبایی در منزل خود ایجاد کنید و حال‌وهوایی تازه به روحیه ساکنان منزل ببخشید. این چراغ تزئینی می‌تواند در اشکال مختلف و یا با کاربری‌های متنوع در ایجاد فضایی متفاوت به شما کمک کند. از یک آویز سقفی ساده گرفته تا یک چراغ ایستاده می‌توانند برای دستیابی به هدف شما مؤثر باشند. البته انواع دیگری از روشنایی نیز وجود دارد که می‌تواند همچون یک تابلوی هنری زیبایی بر روی دیوار، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. پس تأثیر نورپردازی را در ایجاد یک دکوراسیون داخلی زیبا نادیده نگیرید.

تغییر در اجزای بزرگ‌تر به‌منظور ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل

اگر هیچ‌یک از این موارد برای جلب رضایت شما کافی نیست، می‌توانید با تغییرات در اجزای بزرگ‌تر منزل شروع کنید. انتخاب مبلمان جدید و یا حتی تغییر رنگ پارچه مبلمان قدیمی تأثیر زیادی در منزل ایجاد می‌کند. عنصر مهم دیگر در دکوراسیون منزل، پرده‌ها هستند. با انتخاب رنگ مناسب پرده و هماهنگ کردن آن با فرش می‌توانید رنگ و لعاب بیشتری به فضای نشیمن‌تان بدهید. البته استفاده از یک رادیاتور مدرن به‌عنوان جایگزینی برای رادیاتور‌های قدیمی ایده بسیار خوبی است.

امروزه مدل‌های متفاوت و منحصربه‌فردی از این رادیاتور‌ها وجود دارد که محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. پس اگر تا کنون به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود آن‌گونه که باید توجه نداشته‌اید، با در نظر گرفتن هریک از نکات بالا می‌توانید از این به بعد نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشید. با استفاده از نکات ساده طراحی داخلی خواهید دید که ایجاد تغییرات در منزل‌تان به کار مفرح و لذت‌بخشی تبدیل خواهد شد.
چگونه تغییر دکوراسیون دهیم؟

از رنگ‌ها شجاعانه استفاده کنید

در مورد اینکه چگونه تغییر دکوراسیون بدهیم، بگذارید یک راهکار را با شما در میان بگذاریم؛ رنگ ارزان است! برخلاف دیگر عناصر در تغییر دکوراسیون، رنگ به شدت با بودجه شما جور در می‌آید؛ بنابراین از رنگ نهایت بهره را ببرید. میتوانید رنگ بالشتک‌های مبل یا دیگر وسایل دکوری را تغییر دهید.

قبل از اینکه به سراغ پیاده‌سازی رنگ‌ها بروید، مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کرده‌اید را دوستش دارید. رنگ‌ها را هر روز تغییر دهید تا ببینید کدام را بیشتر دوست دارید. بعد به سراغ پیاده‌سازی نهایی بروید.

یک نکته در رابطه با رنگ، قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است. یعنی ۶۰ درصد از فضا - مثلا دیوار‌ها - باید رنگ اصلی را به خود بگیرد. ۳۰ درصد از فضا رنگ ثانویه مورد نظر شما را به خود اختصاص می‌دهد و ۱۰ درصد مابقی، باید با رنگی تند و چشمگیر رنگ‌آمیزی شود.

لوازم دست دوم بخرید

شاید رنگ‌آمیزی و تعمیر مبلمان بدون جلا و رنگ خیلی دشوار است، خصوصا اگر فردی فنی نباشید. در این صورت بهتر است به دنبال خرید لوازم چوبی و یا غیر چوبی دست دوم باشید.

می‌توانید آن‌ها را از آشنایان و دوستانتان بخرید. این افراد کسانی هستند که می‌دانید چگونه از لوازم شان نگهداری می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت از ایشان خریداری کنید و تخفیف هم بگیرید. بعد از خرید مبلمان دست دوم تمیز و با قیمتی مناسب، حالا می‌توانید دست به کار شوید و تغییراتی در آن ایجاد کنید. مثلا می‌توانید روکش صندلی و مبل‌ها را عوض کنید یا بالشتک‌های نو برایش بدوزید. البته در هنگام خرید اجناس دست دوم، همه جای کار را به دقت بررسی کنید تا عیب بزرگی در کار نباشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید