بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰

بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰

تلوراید، اولین شاسی‌بلند بزرگ کیا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و در این کشور ساخته می‌شود. تلوراید پیش‌تر جایزه بهترین شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی را هم برده بود.

کد خبر : ۷۹۲۰۶
بازدید : ۲۳۳۲۴
بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
کیا تلوراید با رای ۸۶ داور از ۲۴ کشور بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ شد
ماشین سال
کیا تلوراید به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ جهان انتخاب شد. بهترین ماشین جهان در بخش‌های مختلف هر سال همزمان با برگزاری نمایشگاه نیویورک معرفی می‌شود، اما امسال نمایشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و به ناچار این مراسم از طریق اینترنت پخش شد.

این جایزه برای اولین بار است که به یک کارخانه کره‌ای داده می‌شود. تلوراید، اولین شاسی‌بلند بزرگ کیا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و در این کشور ساخته می‌شود. تلوراید پیش‌تر جایزه بهترین شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی را هم برده بود.
بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
کیا سول الکتریکی بهترین ماشین شهری سال ۲۰۲۰ شد

بهترین ماشین سال با انتخاب ۸۶ روزنامه‌نگار خودرو از ۲۴ کشور انتخاب می‌شود. این جایزه همراه با دو رقابت بهترین ماشین سال اروپا و بهترین ماشین سال آمریکای شمالی، از معتبرترین جوایز صنعت خودرو است.

امسال بیش از پنجاه ماشین برای دریافت این جایزه رقابت می‌کردند که در نهایت همراه با تلوراید، دو مدل مزدا ۳ و مزدا CX-۳۰ به مرحله نهایی راه یافتند. کیا علاوه بر بهترین ماشین جهان، با مدل الکتریکی سول جایزه بهترین ماشین شهری سال ۲۰۲۰ را هم دریافت کرد.
بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
پورشه تایکان در دو بخش بهترین ماشین اسپرت و بهترین ماشین لوکس سال برنده شد

پرافتخارترین مدل در رقابت امسال پورشه تایکان بود. اولین مدل الکتریکی پورشه هم در بخش بهترین ماشین اسپرت و هم در بخش بهترین ماشین لوکس، بالاترین رای را از داوران گرفت. تایکان هم از جمله ماشین‌هایی است که جوایز زیادی از جمله ماشین سال آلمان و بهترین ماشین اسپرت در بازار چین را برده است.

در بخش بهترین ماشین اسپرت، سه مدل پورشه به مرحله نهایی رسیده بودند و در بخش ماشین‌های لوکس، تایکان با پورشه ۹۱۱ و مرسدس-بنز EQC، اولین مدل الکتریکی بنز رقابت می‌کرد.

بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
مزدا ۳ برنده جایزه بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ شد

پورشه تایکان نامزد دریافت بهترین طراحی سال هم بود و برای دریافت این عنوان با پژو ۲۰۸ و مزدا ۳ رقابت می‌کرد. در نهایت مزدا ۳ با کسب بیشترین رای به عنوان بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

سال گذشته، جایزه بهترین ماشین به جگوار الکتریکی آی-پیس (I-Pace) داده شد و در سال ۲۰۱۸ ولوو XC۶۰ بهترین ماشین سال بود.
بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
بازگشایی کارخانه هوندا در شهر ووهان که گسترش ویروس کرونا از آنجا آغاز شد

بازگشایی با تردید
با کمتر شدن محدودیت‌هایی که دولت چین به خاطر ویروس کرونا وضع کرده بود، تولید در کارخانه‌های خودروسازی آغاز شد و بازار تا حدی به حالت عادی برگشت. اتحادیه خودروسازان چین اعلام کرده که در ماه مارس بیش از یک میلیون ماشین در چین فروخته شده است. این تعداد اگرچه ۴۰ درصد از مدت مشابه در سال گذشته کمتر است، اما نسبت به کاهش هفتاد درصدی در ماه قبل تا حد زیادی بهتر شده است.

کارخانه‌ها هم با رعایت موازین ایمنی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. تب کارگران هنگام ورود به کارخانه اندازه گرفته می‌شود، آن‌ها باید همیشه ماسک به صورت داشته باشند و با فاصله از یکدیگر کار کنند.

این خبر خوبی برای خودروسازانی است که ناگزیر شده‌اند کارخانه‌های خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس در اروپا و آمریکا تعطیل کنند. دستور دولت‌ها برای خانه‌نشین کردن مردم هم باعث کاهش شدید فروش شده است.

در ماه گذشته، فروش در اروپای غربی نسبت به پارسال نصف شد. کاهش فروش در ایتالیا که بیشتر در معرض ویروس کرونا بود بیش از ۸۵ درصد کاهش یافت. خودروسازان رفته‌رفته خود را برای بازگشایی کارخانه‌ها آماده می‌کنند و در تلاشند تا دولت‌ها را قانع کنند که ادامه تعطیلی هزینه هنگفتی دارد.

در آلمان که فروش حدود ۴۰ درصد کاهش یافته، گروه‌های لابی از دولت خواسته‌اند که اجازه دهد فروش هرچه زودتر آغاز شود. آن‌ها می‌گویند رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در یک نمایندگی ماشین از یک فروشگاه مواد غذایی سخت‌تر نیست. با این همه حتی اگر فروش و تولید خودرو به سرعت آغاز شود، پیش‌بینی می‌شود که امسال تقاضا برای خودرو در جهان حدود بیست درصد کاهش یافته و به ۷۲ میلیون دستگاه برسد.
بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
قوی‌ترین مدل سری ۷ با موتور الکتریکی بیش از ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

هفت الکتریکی
لوکس‌ترین مدل ب‌ام‌و از سال ۲۰۲۲ موتور دوازده سیلندر را کنار گذاشته و با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. ساخت ب‌ام‌و سری ۷ الکتریکی، چند هفته پیش توسط مدیر ب‌ام‌و تایید شده بود. اولیور زیپسه در نشست سالانه خود با خبرنگاران گفت که مدل لوکس ب‌ام‌و علاوه بر موتور‌های بنزینی، دیزل و هیبرید با قوای محرکه الکتریکی هم ساخته می‌شود.

آقای زیپسه جزییات بیشتری از این مدل جدید منتشر نکرد، اما هفته گذشته رسانه‌ها از قول منابعی در داخل کارخانه خبر دادند که قوی‌ترین مدل سری۷ به جای موتور دوازده سیلندر، با موتور الکتریکی ساخته می‌شود.

گفته می‌شود این ماشین با دو موتور الکتریکی بیش از ۶۵۰ اسب بخاری نیرو تولید کرده و با هر بار شارژ تا ۶۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند. قدرت موتور سری ۷ با موتور دوازده سیلندر ۶۰۰ اسب بخار است.

بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
سدان الکتریکی مرسدس-بنز با الهام از کانسپت EQS ساخته می‌شود

سری ۷ الکتریکی علاوه بر تسلا مدل S. با مرسدس-بنز الکتریکی EQS رقابت می‌کند که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. سدان‌های بزرگ شرکت‌هایی مانند ب‌ام‌و و بنز به طور سنتی ویترینی از توانایی این کارخانه‌ها در ارائه پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها در صنعت خودرو بوده است. اما با رونق‌گرفتن مدل‌های شاسی‌بلند، تقاضا برای این مدل‌ها رو به کاهش است و سرمایه‌گذاری زیاد برای ساخت این ماشین‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

به همین دلیل، آئودی از ساخت مدل A۸ الکتریکی منصرف شده و تصمیم گرفته تا در ساخت شاسی‌بلند‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. برای عقب نماندن از رقابت با بنز و ب‌ام‌و، آئودی قرار است در مدل هیبرید-الکتریکی سدان لوکس خود تغییراتی ایجاد کند تا این ماشین بتواند با باتری مسافتی طولانی‌تر از ۴۷ کیلومتر طی کند.

شرکت‌های دیگر راه‌های خلاقانه دیگری را بررسی می‌کنند. مثلا بنتلی به تازگی اعلام کرده که مدل تمام الکتریکی‌اش برای سال ۲۰۲۵، ظاهری بین یک شاسی‌بلند و یک سدان خواهد داشت.

بهترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰
بخش اصلی نمایشگاه خودروی پاریس لغو شد

دومینوی تعطیلی
پس از لغو نمایشگاه ژنو و به تعویق افتادن برگزاری دو نمایشگاه نیویورک و پکن، دومینوی تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو به دیترویت و پاریس رسید. نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی که امسال قرار بود برای اولین بار به جای زمستان در تابستان در شهر دیترویت برگزار شود، به دلیلی شیوع ویروس کرونا لغو شد.

ویروس کرونا در ایالت میشیگان که شهر دیترویت در آن قرار دارد به سرعت در حال گسترش است. قرار است یک بیمارستان موقت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در محل نمایشگاه ساخته شود.

با اینکه هنوز حدود شش ماه به برگزاری نمایشگاه پاریس مانده، این نمایشگاه هم قربانی ویروس کرونا شد. برگزار کنندگان نمایشگاه پاریس اعلام کرده‌اند که با توجه به شرایط موجود، برگزاری نمایشگاه به شیوه همیشگی امکان ندارد.

خودروسازان در دو ماه گذشته به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، محصولات جدید خود را از طریق اینترنت رونمایی کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید