اولین مرگ کرونایی در ناو آمریکایی

اولین مرگ کرونایی در ناو آمریکایی

ناخدای این ناو هسته‌ای که در ساحل جزیره گوام پهلو گرفته، در نامه‌ای به سران نیروی دریایی آمریکا هشدار داده بود که ویروس کرونا در حال شیوع دراین ناو است و خواستار قرنطینه نیروهایش و درمان مبتلاشدگان در خشکی شده بود.

کد خبر : ۷۹۲۴۹
بازدید : ۴۴۸۲
اولین مرگ کرونایی در ناو آمریکایی روزولت
ناو آمریکایی روزولت
نیروی دریایی آمریکا می‌گوید یک ملوان از کارکنان ناو هواپیمابر روزولت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانش را از دست داده است. ناو هواپیمابر روزولت همان ناوی است که در روز‌های گذشته خبرساز بود و ناخدای آن به دلیل هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو برکنار شد.

بیش از ۵۸۰ نفر از نزدیک ۵۰۰۰ نیروی این ناو مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. این اولین مورد از مرگ نیرو‌های نظامی مشغول به خدمت آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) است. قبل از این هم یکی دیگر از نیرو‌های نظامی آمریکا بر اثر کرونا جانش را از دست داده بود، ولی او مشغول به خدمت نبود.

ناخدا برت کروژر، ناخدای این ناو هسته‌ای که در ساحل جزیره گوام پهلو گرفته، در نامه‌ای به سران نیروی دریایی آمریکا هشدار داده بود که ویروس کرونا در حال شیوع دراین ناو است و خواستار قرنطینه نیروهایش و درمان مبتلاشدگان در خشکی شده بود.

این درخواست برآورده شد، ولی توماس مادلی، سرپرست وقت سازمان نیروی دریایی آمریکا (که یک مقام غیرنظامی است)، ناخدا را که خودش هم مبتلا به کرونا شده بود، از سمتش برکنار کرد.

بعد از آن فیلم‌هایی منتشر شد از بدرقه پر احساس و پر ستایش برای ناخدا که او را در حال پیاده شدن از ناو نشان می‌داد.

سرپرست سازمان نیروی دریایی خود به محل رفت، و در نطقی برای نیرو‌های این ناو به تندی از ناخدای برکنارشده انتقاد کرد، نامه او را "خیانت به اعتماد" توصیف کرد و گفت: این ناخدا "یا خیلی احمق بوده، یا خیلی ساده‌لوح که فرمانده چنین ناوی باشد".

او هم‌چنین از خدمه ناو هم که در بدرقه ناخدای برکنارشده، او را تشویق کرده بودند، انتقاد کرد. نوار حرف‌های سرپرست سازمان نیروی دریایی به رسانه‌ها درز کرد و به کناره‌گیری خود او منجر شد. بعد از آن برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که احتمال دارد ناخدای برکنارشده، بعد از بهبودی به سمت قبلی‌اش برگردد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید