"بنز" به دوران طلایی بازمی‌گردد؟!

"بنز" به دوران طلایی بازمی‌گردد؟!

همچنین انتظار می‌رود بنز نتواند میزان آلودگی ماشین‌هایش را به سطحی که اتحادیه اروپا تعیین کرده برساند و به همین خاطر جریمه‌ای سنگین در انتظار این شرکت خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۴۷۶
بازدید : ۱۸۰۶۰
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اولا کالینوس مدیر جدید بنز می‌خواهد کارخانه را به روز‌های اوج دهه هفتاد میلادی برگرداند

بازگشت به اوج
مرسدس-بنز سال ۲۰۱۹ را با رکوردی تازه در تولید به پایان برد و با فروش بیش از دو میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو، برای چهارمین سال پیاپی بزرگ‌ترین خودروساز لوکس جهان شد.

اما داستان مرسدس-بنز در سال ۲۰۱۹ روی دیگری هم دارد. سود شرکت با وجود افزایش تولید، شصت درصد کاهش یافت. شرکت به خاطر درگیر شدن با بحران تقلب در ساخت موتور‌های دیزل ناگزیر شد هزینه زیادی بدهد و دیر آمدنش به بازار ماشین‌های الکتریکی، موقعیت شرکت را متزلزل کرده است.

همچنین انتظار می‌رود بنز نتواند میزان آلودگی ماشین‌هایش را به سطحی که اتحادیه اروپا تعیین کرده برساند و به همین خاطر جریمه‌ای سنگین در انتظار این شرکت خواهد بود. این نگرانی‌ها باعث شده تا اولا کالینوس، مدیر جدید بنز آستین‌ها را بالا بزند و برای عبور از بحران، استراتژی تازه‌ای برای شرکت طراحی کند.

این استراتژی تازه سه محور اصلی دارد: تمرکز بر ساخت ماشین‌های الکتریکی، سرمایه‌گذاری در بخش خودرو‌های تقویت‌شده AMG و انقلاب دیجیتال در ساخت خودرو.


مرسدس-بنز در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در بازار دارد

بنز قصد دارد عقب‌ماندگی خود در ساخت ماشین‌های الکتریکی را در چند سال آینده جبران کند. این شرکت در حال حاضر تنها یک مدل کم فروغ الکتریکی دارد، اما تعداد این مدل‌ها تا سال ۲۰۲۲ به ده مدل خواهد رسید و در نهایت بنز ۵۰ مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

ماشین‌های تقویت‌شده بخش AMG سود خوبی برای کارخانه دارد و بنز می‌خواهد با عرضه مدل‌های تازه، فروش را از حدود ۱۳۰ هزار دستگاه در سال به دویست هزار دستگاه برساند.

کالینوس همچنین می‌خواهد بنز علاوه بر ساخت ماشین، به یک شرکت تکنولوژی مطرح در جهان تبدیل شود. این انقلاب دیجیتال در همه ابعاد از تولید و فروش گرفته تا خدمات و دستگاه‌های به کار گرفته در ماشین‌ها را شامل می‌شود.

همزمان بنز با کاهش تعداد نیروی کار، توقف تولید مدل‌های کم فروش و استفاده مشترک از پلتفرم و قطعات، هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

هدف مدیر سوئدی بنز از این برنامه تازه، برگرداندن بنز به دوران اوج خود در دهه هفتاد و هشتاد میلادی است؛ دورانی که کارخانه آلمانی با ترکیب کیفیت و جدیدترین فن‌آوری، اعتباری کسب کرد که هنوز در یاد‌ها است.

بازگشت آهسته
 

کارگران کارخانه پژو در اسلواکی با حفظ فاصله از یکدیگر در جلسه شرکت کردند

پس از تعطیلی یک ماهه به خاطر شیوع ویروس کرونا، تولید در اکثر کارخانه‌های خودروسازی در اروپا از سر گرفته شد. با وجود حمایت دولت‌ها و پرداخت بخشی از حقوق کارگران، توقف تولید هزینه زیادی برای خودروسازان داشت و آن‌ها بی‌صبرانه منتظر راه‌اندازی مجدد خطوط تولید بودند.

همه خودروسازان اعلام کرده‌اند که بازگشایی کارخانه‌ها با رعایت مسائل بهداشتی است تا سلامت کارگران به خطر نیفتد. هیوندای سرعت خط تولید را کاهش داده تا کارگران کمتر در کارخانه حرکت کنند و بتوانند فاصله خود را از یکدیگر حفظ کنند. میز‌های ناهارخوری هم با پنل‌های پلاستیکی از یکدیگر جدا شده تا کارگران در تماس مستقیم با یکدیگر نباشند.
 

آئودی با استفاده از پنل‌های پلاستیکی کارگران را از یکدیگر جدا می‌کند

ماگنا استیر، کارخانه اتریشی که برای بنز، ب‌ام‌و و جگوار ماشین می‌سازد، به کارگران گفته لباس کار خود را در خانه بپوشند تا رختکن‌ها شلوغ نشود و از آن‌ها خواسته نهار خود را در ظرف‌های دربسته از خانه بیاورند.

فراری اعلام کرده اجازه نخواهد داد بیش از دو نفر روی هر ماشین کار کنند و کارگران باید در دو طرف ماشین بایستند. این شرکت همچنین یک هتل در نزدیکی کارخانه اجاره کرده تا کسانی که به ویروس مبتلا می‌شوند در آن قرنطینه شوند.

ولوو برعکس دیگر خودروسازان، تولید را با سرعت عادی آغاز کرده است. این شرکت به کارگران ماسک داده و در خط تولید امکانات ضدعفونی فراهم کرده است. در‌های کارخانه تویوتا در فرانسه هم باز است یا طوری تغییر داده شده که بتوان آن‌ها را با آرنج باز کرد. زمان سیگار کشیدن کارگران هم نوبتی شده تا فضای کارخانه شلوغ نباشد.

خانه‌نشینی مردم در کشور‌های اروپایی برای جلوگیری از گسترش ویروس، باعث کاهش شدید فروش شد. هفته گذشته اتحادیه صنعت خودروی اروپا اعلام کرد که فروش در اتحادیه اروپا، منطقه آزاد تجاری اروپا و بریتانیا در ماه مارس بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

در آمریکا کارخانه‌ها همچنان تعطیل است، اما خودروسازان آمریکایی برنامه‌های مشابهی برای از سرگیری تولید در نظر دارند. فورد هفته گذشته اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی دو میلیارد دلار ضرر کرده است.

نقاشی در خانه‌نشینی
 
کارخانه‌های خودروسازی برای سرگرم‌کردن بچه‌ها کتاب نقاشی طراحی کردند

با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و دعوت دولت‌ها از مردم برای خانه‌نشینی، خودروسازان تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف به مبارزه با این ویروس کشنده کمک کنند. یکی از چالش‌های اصلی برای خانواده‌هایی که در چند هفته گذشته در خانه مانده‌اند، سرگرم کردن کودکان است.

ب‌ام‌و، مرسدس-بنز، و آئودی کتاب‌های نقاشی و کاردستی برای بچه‌ها آماده کرده‌اند که می‌توان از سایت این شرکت‌ها دانلود کرد و برای ساعاتی با آن سرگرم شد. سیتروئن هم بخش‌های تازه‌ای به موزه دیجیتال خود اضافه کرده که علاوه بر مدل‌های مطرح کارخانه در صد سال گذشته، فیلم‌هایی از تاریخ این شرکت را هم نمایش می‌دهد.
 
آخرین دستگاه از نسل هفتم پورشه ۹۱۱ برای کمک به قربانیان ویروس کرونا حراج شد
 
پورشه هم برای کمک به قربانیان ویروس کرونا، آخرین دستگاه از نسل قبلی مدل ۹۱۱ خود را به حراج گذاشت. تلاش خودروسازان برای کمک به ساخت دستگاه تنفس و تجهیزات حفاظتی برای پرستاران نیز همچنان ادامه دارد.

جنرال موتورز اولین سری از دستگاه‌های تنفس ساخت خود را به بیمارستان‌هایی در آمریکا تحویل داد. این شرکت در قراردادی نیم میلیارد دلاری با دولت آمریکا، قرار است در سه ماه آینده سی هزار دستگاه تنفس تولید کند.
منبع: بی بی سی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین