اخراج همیشگی امیر تتلو از اینستاگرام؛ پشت پرده جنجال‌های اخیر چیست؟

اخراج همیشگی امیر تتلو از اینستاگرام؛ پشت پرده جنجال‌های اخیر چیست؟

پس از حذف حساب کاربری تتلو از اینستاگرام و اعلام عدم بازگشت او به این شبکه اجتماعی از سوی سخنگوی شرکت فیس بوک، این خواننده با انتشار ویدیویی در شبکه یوتیوب اتهامات منصوب به خود را رد کرده است. او در این ویدیو شبکه بی بی سی را یک خائن دانست و گفت که از بی بی سی بابت تهمت‌هایی که زده شکایت می‌کند. تتلو همچنین خطاب به همسر هیچکس گفته است که " من فقط یک استوری گذاشتم. آیا شمایی که من را متهم به کودک آزاری می‌کنید، دیدید که من کودکی را آزار بدهم؟! اصلا من با هیچ دختری نبوده ام. "

کد خبر : ۷۹۶۹۱
بازدید : ۱۵۱۰۶
اخراج همیشگی امیر تتلو از اینستاگرام؛ پشت پرده جنجال‌های اخیر چیست؟
فرادید | حاشیه‌ها و جنجال‌هایی که امیر تتلو خواننده زیر زمینی، در روز‌های اخیر آغاز کرده بود، بالاخره به حذف حساب کاربری او از اینستاگرام ختم شد. براساس اخبار منتشر شده، صفحه اینستاگرام تتلو در پی شکایت برخی از کاربران و گروه‌های حقوق بشری از این شبکه اجتماعی حذف شده است.

به گزارش فرادید، در روز‌های گذشته بیشتر حاشیه‌های فضای مجازی متعلق به امیر تتلو بود، لایو‌های جنجالی با اینفلوئنسر‌ها پرحاشیه، حمله به علی کریمی و درگیری با چهره‌های مختلف باعث شد تا نام او در در لیست پرحاشیه‌های اینستاگرام قرار بگیرد. اما امیرتتلو در آخرین اقدام، در صفحه اینستاگرامش از دختران نوجوان طرفدارش دعوت کرد تا رابطه جنسی با او را بپذیرند.

تتلو در حساب کاربری اینستاگرام خود از طرفدارانش خواسته بود تا دختران نوجوان بین ۱۵ تا ۲۰ سال که گیاهخوار و ورزشکار باشند را به او معرفی کنند. همچنین چندین صفحه افراد منتسب به او از دختران خواسته بودند به آنچه آن‌ها «حرمسرای سلطان» خوانده بودند بپیوندند.
در پی این اظهارات جنجال‌برانگیز، انتقاد‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی توسط فعالان مدنی و حقوق بشر علیه این خواننده پدید آمد و کاربران با گزارش این تخلف او به اینستاگرام خواهان مسدود شدن صفحه تتلو شدند.

همسر "سروش هیچکس" خواننده رپ، از جمله افرادی بود که در صفحه اینستاگرام با انتشار پستی از اینستاگرام خواست تا صفحه امیر تتلو را مسدود کند. پس از این پست، بسیاری از کاربران با انتشار پست‌هایی از اقدام "آزاده" همسر هیچکس حمایت کردند. البته برخی علاوه بر مسدود کردن حساب کاربری تتلو، از شرکت‌های موسیقی حامی تتلو خواسته اند تا همکاری خود را با این خواننده قطع کنند.

برخی نیز در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان ترکیه دعوت کرده اند تا به کمپین برخورد پلیس این کشور با تتلو بپیوندند. در متن بیانیه این کمپین آمده است: «پرمخاطب‌ترین خواننده ایرانی در اینستاگرام به‌دنبال دختر‌های زیر سن قانونی می‌گردد و مبلغانش برای ورود به حرم‌سرای سلطان آگهی می‌زنند. شما هم اگر وکیل، روزنامه‌نگار و رسانه ترک می‌شناسید، این عکس‌ها را با صفحه اینستاگرام تتلو برایشان بفرستید. این اقدام قابل پیگیری حقوقی است.»

البته این خواننده زیرزمینی بعد از بالا گرفتن انتقادات، استوری‌های پیشین را پاک کرد و با استفاده از الفاظ رکیک مدعی شد تمام مطالب منتسب به او با فوتوشاپ ایجاد شده است.

اما درنهایت گزارشات کاربران باعث شد تا حساب کاربری تتلو مسدود شود. برخی رسانه‌ها به نقل از سخنگوی شرکت فیس بوک اعلام کرده اند که امیر تتلو دیگر اجازه فعالیت در اینستاگرام را نخواهد داشت. با این حال می‌شود گفت که امیر تتلو برای همیشه از محیط اینستاگرام اخراج شده است.

حساب کاربری امیر تتلو در اینستاگرام بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فالوئر داشت.
تتلو پس از بسته شدن حسابش در اینستاگرام و جنجالی شدن این خبر، گفت که می‌خواهد آهنگی با نام "حرمسرا" منتشر کند.

پست‌ها، استوری‌ها و اظهارات توهین آمیز او به ویژه درباره زنان، بار‌ها جنجال برانگیز شده است. پیشتر در پاییز سال ۱۳۹۷ هم این شبکه، یک بار حساب کاربری این خواننده جنجالی را به دلیل توهین و دعوت به خشونت علیه زنان مسدود کرده بود.

اخراج همیشگی امیر تتلو از اینستاگرام؛ پشت پرده جنجال‌های اخیر چیست؟
پاسخ امیر تتلو چه بود؟

پس از حذف حساب کاربری تتلو از اینستاگرام و اعلام عدم بازگشت او به این شبکه اجتماعی از سوی سخنگوی شرکت فیس بوک، این خواننده با انتشار ویدیویی در شبکه یوتیوب اتهامات منصوب به خود را رد کرده است. او در این ویدیو شبکه بی بی سی را یک خائن دانست و گفت که از بی بی سی بابت تهمت‌هایی که زده شکایت می‌کند.

تتلو همچنین خطاب به همسر هیچکس گفته است که " من فقط یک استوری گذاشتم. آیا شمایی که من را متهم به کودک آزاری می‌کنید، دیدید که من کودکی را آزار بدهم؟! اصلا من با هیچ دختری نبوده ام. "

تتلو معتقد است که محبوبیت او باعث ایجاد دشمنی و بستن حساب کابری اش شده است. او در این ویدیو می‌گوید " شما یک بار راجع به کودک‌های کار پست گذاشتید، من آهنگش را ساختم. شما تا دیدید پیج من به ۴ میلیون فالوور رسید، حسادت کردید و پیج مرا بستید. "


پشت پرده جنجال‌های اخیر چیست؟

در روز‌های اخیر، لایو‌های امیر تتلو با اینفلوئنسر‌های حاشیه دار اینستاگرام، ماجرای آرات حسینی، جدال با علی کریمی، حسین تهی، پیام صادقیان بیشتر حاشیه‌ها را به خود اختصاص داد. اما حالا برخی مدعی شده اند که این جنجال‌ها ساختگی بوده و با هدف کسب درآمد از سایت‌های شرط بندی صورت گرفته است. البته ادعایی مبنی بر ایجاد یک شبکه برای قاچاق انسان نیز مطرح شده است.

هدی رستم پور خبرنگار ورزشی در این باره معتقد است "وقتش رسیده بپذیرید دعوای پیام صادقیان با تتلو ساختگی است. پیام و تهی و تتلو و علیشمس و ساشا و احلام و سایر شاخ‌های راهزن مجازی از یک کانون شرط‌بندی حقوق می‎گیرند. لیدرشان در اسپانیاست: ملقب به مونتیگو. "

رستم پور در ادامه نوشت " تتلو دستمزد هنگفتی می‌گیرد و وظیفه‌اش عربده‌جویی لایو گذاشتن با اعضای شبکه برای داغ ماندن مداوم صفحات‌شان است. "

سایت فرارو نیز دراین باره در گزارشی تحت عنوان" حرمسرای تتلو و تجارت سیاه" منتشر کرده و نوشته است "براساس این ادعا تتلو و دیگر شاخ‌های اینستاگرامی که عموما پایگاهشان در ترکیه است برای بنگاه‌های شرط‌بندی فعالیت می‌کنند، یک تجارت سیاه. آن‌ها فالوئر جذب می‌کنند و در ادامه فالوئر‌های خود را به سمت سایت‌های شرط‌بندی هدایت می‌کنند. ادعای دیگر این است که این شبکه در قاچاق انسان هم نقش دارد. "

فرارو در ادامه نوشت: "هنوز نمی‌توان این ادعا‌ها را کاملا تائید کرد، اما نشانه‌های زیادی برای آن وجود دارد. اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی که بیشترشان با یکدیگر همکاری می‌کنند، گاهی با هم دعوا می‌کنند، بعد آشتی می‌کنند، به یکدیگر می‌تازند و نهایتا از هم حمایت می‌کنند. الگوی عملکردی آن‌ها در اینستاگرام یکی است. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید