چگونه اسباب کشی آسان و بدون دردسری داشته باشیم؟

چگونه اسباب کشی آسان و بدون دردسری داشته باشیم؟

به قول انگلیسی‌ها ۳ بار اسباب کشی کردن به اندازه یک آتش سوزی به شما ضرر می‌رساند. اسباب کشی آنقدر کار سختی است که حتی تصور آن ممکن است شما را به وحشت بیندازد، اما از آن گریزی نیست. به نظر می‌رسد بسته بندی وسایل و باز کردن آن‌ها بعد از اسباب کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله خسته کننده بسته بندی و جابجایی نوبت به چیدمان خانه و باز کردن وسایل می‌رسد. در این مطلب می‌آموزیم چگونه اسباب کشی راحت، بدون دردسر و چیدمان سریع تری داشته باشیم.

کد خبر : ۷۹۶۹۵
بازدید : ۱۵۳۵۳

چگونه اسباب کشی آسان و بدون دردسری داشته باشیم؟

فرادید | به قول انگلیسی‌ها ۳ بار اسباب کشی کردن به اندازه یک آتش سوزی به شما ضرر می‌رساند. اسباب کشی آنقدر کار سختی است که حتی تصور آن ممکن است شما را به وحشت بیندازد، اما از آن گریزی نیست. به نظر می‌رسد بسته بندی وسایل و باز کردن آن‌ها بعد از اسباب کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله خسته کننده بسته بندی و جابجایی نوبت به چیدمان خانه و باز کردن وسایل می‌رسد. در این مطلب می‌آموزیم چگونه اسباب کشی راحت، بدون دردسر و چیدمان سریع تری داشته باشیم.

به گزارش فرادید، برای جلوگیری از سردرگم شدن، بهترین کار این است که لیستی از کار‌هایی که باید انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. میتوانید برنامه‌ای زمان بندی شده برای بسته بندی کردن وسایل هم تدارک ببینید و تمام فشار اسباب کشی را در یک روز متحمل نشوید.

اینکه بدون دسته بندی و هیچ مقدمه ای، بطور ناگهانی اقدام به بسته بندی تمام وسایل کنید اشتباه بزرگی است. حتی ممکن است این کار موجب آسیب وارد شدن و یا گم شدن برخی از وسایل شود. بهتر است قلم و کاغذ به دست بگیرید و اتاق به اتاق خانه بگردید و فهرستی از وسایلی که می‌خواهید بسته بندی و جابجا کنید را بنویسید. این فهرست تا پیش از رسیدن روز اسباب کشی با استفاده از امکانات شرکت‌های باربری تهران، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این کار بسیار مهم است و به آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی کمک می‌کند، خصوص اگر خانه شما شلوغ است و یا فرد فراموشکاری هستید.

مسلما اینکه چیز‌هایی که در طول سال‌ها خریداری و در خانه گذاشته و یا انبار کرده اید را بخواهید نامشان را در یک لیست قرار دهید، چندان پردرسر و پرزحمت نیست. به خصوص اگر بتوانید به سرعت اینکار را انجام داده و یا از کمک و مشورت سایر اعضای خانواده بهره‌مند شوید.

هنگامی که مشغول ایجاد فهرست مورد نظرتان هستید، حتی نوشتن یادداشت‌ها و نکات مهم درباره آن‌ها به شما و دیگران کمک خواهد کرد که بدانید با هر وسیله دقیقا چه کنید و در خانه جدید آن‌ها را در کجا قرار دهید. به خصوص مبلمان و لوازمی از این دست که هم بسته بندی و هم انتقال آن‌ها به محل جدید توسط کارگران باربری تهران، حساس و مهم است.

چگونه اسباب کشی آسان و بدون دردسری داشته باشیم؟

از کجا شروع کنیم؟

مهمترین مرحله در اسباب کشی منازل مرحله بسته بندی وسایل منزل است. اولین مرحله برای بسته بندی نیز، پیدا کردن کارتن ها و بسته های مناسب است. برای این کار بهتر است از یکی دو هفته قبل به سوپرمارکت ها و میوه فروشی های محل بسپارید که اگر کارتن مناسب برای اسباب کشی داشتند، برای شما کنار بگذارند. هر چقدر ضخامت کارتن ها بیشتر باشد، امنیت اسباب و وسایل نیز بیشتر می شود به همین دلیل سعی کنید کارتن های مقاومت و مستحکم را انتخاب کنید.

بسته بندی وسایل کوچک و خرده ریزها

به طور حتم بسته بندی هر کدام از وسایل با یکدیگر متفاوت است. زیرا باید هر وسیله نسبت به آسیب پذیر بودنش در هنگام جابجایی، با روش مناسب بسته بندی شود. دسته بندی کردن خرده ریزها و وسایل کوچک جز کارهایی است که می توانید به عهده هر کدام از اعضای خانواده بسپارید که خودشان وسایل شخصی شان را جمع و جور کنند. اینطوری هم از نیروی کاری اعضای خانواده کمک گرفته اید و هم هر کسی می داند که وسایلش را در کدام کارتن قرار داده و بعد از رسیدن به مقصد، لازم نیست به دنبالش بگردد.

چگونه اسباب کشی آسان و بدون دردسری داشته باشیم؟

بسته بندی ظروف و لوازم آشپزخانه

بسته بندی ظروف شیشه ای و چینی جز کارهایی است که باید با دقت انجام شود، هر کدام از وسایل در جای مناسب و با پوشش مناسب قرار داده شود تا از آسیب و شکستگی آنها جلوگیری شود. برای وسایل نشکن مانند قابلمه ها و ظروف دیگر نیز بهتر است از کارتن و بسته بندی ضخیم استفاده کنید تا به دلیل سنگینی وزن آنها، حمل و نقلشان سخت نباشد.

بسته بندی وسایل سنگین

یخچال، میز نهار خوری، مبلمان و یا تجهیزاتی مانند تردمیل و پیانو جز وسایل سنگین محسوب می شوند که حتما بهتر است برای حمل و جابجایی آنها از کارگر متخصص اثاث کشی کمک بگیرید. اگر این وسایل نیاز به جداسازی و اسمبل کردن دارند، بهتر است این کار را انجام دهید تا از آسیب دیدگی احتمالی آن جلوگیری کنید. همچنین می توانید از یک شرکت باربری و اسباب کشی منزل بخواهید که خدمات مربوط به بسته بندی وسایل و حمل و جابجایی آن را برایتان انجام دهد.

چیدمان اثاثیه بعد از اسباب کشی

چیدن وسایل و دکور کردن آن هر چند لذت بخش و شیرین است اما به دلیل طولانی شدن زمان اسباب کشی ممکن است باعث خسته شدن شما شود. این کار را بهتر است به مرور زمان و در چند روز انجام دهید. ولی اگر برای مستقر شدن در مکان جدید عجله دارید، می توانید از شرکت های معتبر اتوبار در تهران کمک بگیرید تا از حمل و جابجایی تا چیدمان منزل به شما کمک کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید