خشکسالی و قحطی در انتظار پساکرونا؟!

خشکسالی و قحطی در انتظار پساکرونا؟!

مقامات با ترس از این بیماری ممنوعیت صادرات دارو و مواد غذایی را وضع می‌کنند. حتی ثروتمندترین، سخاوتمندترین کشور‌ها نیز مرز‌های خود را می‌بندند.

کد خبر : ۷۹۷۷۸
بازدید : ۴۳۶۹
خشکسالی و قحطی در انتظار پساکرونا
کارشناسان آینده سختی را پس از کرونا پیش بینی می‌کنند که شامل گرم شدن زمین، آتش سوزی، طوفان، سیل و خشکسالی و همچنین حمله ملخ‌ها خواهد بود. همه گیری کرونا تنها نیامده است و در کنار آن کارشناسان پیش بینی می‌کنند که مشکلات متعددی در پی کرونا بروز خواهد کرد و سازمان‌های بین المللی هشدار می‌دهند که بلایای طبیعی گرسنگی را برای کشور‌های فقیر و مشکلات جدی را در اروپا و آمریکا ایجاد می‌کنند.

بر طبق اعلام سازمان ملل، اقیانوس‌ها بیش از هر زمان دیگری گرم می‌شوند، خشکسالی در اروپا و آمریکا در حال افزایش است. فقیرترین کشور‌ها در حال برنامه ریزی برای بزرگترین بحران قرن هستند و کشور‌های ثروتمند در معرض سیل، خرابی محصولات زراعی و طوفان‌های فصلی فوق العاده مخرب هستند.

هیچ نقطه‌ای از جهان بدون مشکل نخواهد بود و اکنون تمام منابع به مبارزه با کروناویروس صرف می‌شوند.

پزشکان و امدادگران همه درگیر کرونا هستند و بودجه اضافی نیز وجود ندارد. کشاورزی، تجارت و حمل و نقل در یک قرنطینه مصنوعی غوطه ور می‌شود و اگر در زمان همه گیری یک گردباد ویرانگر یا طوفان و تگرگ ناگهان در روز‌های برداشت رخ دهد، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

این بار مشکل فقط به پول محدود نمی‌شود و حتی اگر کشوری که تحت تأثیر سیل، خشکسالی یا طوفان قرار دارد پول لازم برای مقابله با عواقب این فاجعه و بهبودی را داشته باشد، خرید و آوردن آنچه برای این مورد نیاز است دشوارتر از همیشه است. تجارت و حمل و نقل جهانی توسط کروناویروس محدود می‌شود.
حرکت کشتی‌های تجاری و حمل و نقل زمینی کمتر می‌شود و هواپیما‌ها پرواز نمی‌کنند. مقامات با ترس از این بیماری ممنوعیت صادرات دارو و مواد غذایی را وضع می‌کنند. حتی ثروتمندترین، سخاوتمندترین کشور‌ها نیز مرز‌های خود را می‌بندند.

کارشناسان آینده سختی را برای مردم جهان در روز‌های پس از کرونا پیش بینی می‌کنند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید