واتس‌اپ به کاربران هندی "وام" می‌دهد

واتس‌اپ به کاربران هندی "وام" می‌دهد

طبق درخواستی که این شرکت از نهادهای دولتی محلی داشته است قصد آن این است که «پول یا اعتبار را با شرایط مناسب و با یا بدون پشتوانه به مشتریان و سایرین» ارائه کند.

کد خبر : ۷۹۸۶۲
بازدید : ۹۳۲۱
واتس‌اپ به کاربران هندی
هند بزرگترین بازار جهانی «واتس‌اپ» است
نرم‌افزار پیام‌رسان «واتس‌اپ» می‌خواهد برای کاربران خود در هندوستان خدمات اعطای وام راه بیاندازد. درخواست رسمی واتس‌اپ از نهادهای دولتی انجام شده است. این نرم‌افزار متعلق به فیس‌بوک در حال حاضر پلاتفرمی برای پرداخت تلفنی به نام «پِی» دارد که به تدریج در دسترس کاربران در هند قرار می‌گیرد و با آن صدور وام ممکن است.

طبق درخواستی که این شرکت از نهادهای دولتی محلی داشته است قصد آن این است که «پول یا اعتبار را با شرایط مناسب و با یا بدون پشتوانه به مشتریان و سایرین» ارائه کند.

طبق مقررات هند واتس‌اپ اجازه ورود به عرصه بانکداری را ندارد. هرگونه خدمات مالی که نیاز به پشتیبان وام‌دهندگان و بانک‌های موجود داشته باشد شامل این عرصه محسوب می‌شود.

هند بزرگترین بازار جهانی «واتس‌اپ» است و حدود ۲۰ درصد از ۲ میلیارد کاربر ماهانه فعال آن در این کشور قرار دارند. فیس‌بوک چند هفته پیش اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری در یک شرکت بزرگ اینترنتی هندی به نام «ریلاینس جیو پلاتفورمز» انجام داده و افزود که امیدوار است «به تحول دیجیتال هند شتاب ببخشد.»

فیس‌بوک با این سرمایه‌گذاری اکنون بزرگ‌ترین سهام‌دار اقلیت در این شرکت مخابراتی است. در پی خبر سرمایه‌گذاری اعلام شد که واتس‌اپ در همکاری با «جیو» شروع به آزمایش ویژگی‌های جدید می‌کند.

اولین ابتکار جدید این است که کاربران در برخی نواحی هند اکنون می‌توانند از طریق واتس‌اپ از مغازه‌های نزدیک به خود غذا سفارش دهند.

فیس‌بوک در نوشته‌ای ضمن اعلام همکاری با «جیو» توضیح داد: «هدف ما ممکن ساختن فرصت‌های جدید برای شرکت‌هایی از تمام اندازه‌ها است اما بخصوص برای بیش از ۶۰ میلیون شرکت کوچک در سراسر هند.»

در ادامه می‌خوانیم: «از جمله نقاط تمرکز همکاری ما با جیو ایجاد طرق جدید برای بهبود تجربه مشارکت مردم و شرکت‌ها در اقتصاد دیجیتال رو به رشد است. مثلا با کنار هم آوردن "جیومارت" و قدرت واتس‌اپ می‌توانیم به مردم امکان دهیم با شرکت‌ها در ارتباط قرار بگیرند، مشغول خرید شوند و در نهایت محصولات خود را در تجربه‌ای بدون دردسر خریداری کنند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید