کمترین آمار فروش خودرو از سال ۱۹۴۶

کمترین آمار فروش خودرو از سال ۱۹۴۶

با تعطیلی فروشگاه‌های خودرو برای کمک به مقابله با شیوع کووید-۱۹ تقاضا برای خرید کاملا فروپاشیده است، گرچه هنوز موارد اندکی خرید آنلاین و تحویل خودرو به خانه افراد انجام می‌شود.

کد خبر : ۸۰۰۳۶
بازدید : ۲۱۱۳۵
کمترین آمار فروش خودرو از سال ۱۹۴۶
کمترین آمار فروش خودرو از سال ۱۹۴۶ به ثبت رسیده است

فروش خودرو‌های جدید در بریتانیا در ماه آوریل ۹۷ درصد سقوط کرد چرا که قرنطینه سراسری فعل و انفعالات کل بازار را متوقف کرده است. در ماه گذشته میلادی تنها فروش ۴ هزار خودروی جدید ثبت شدند که بر اساس آمار و ارقام مقدماتی اتاق تجارت این صنعت، کمترین آمار از سال ۱۹۴۶ است.

جامعه خودروسازان و فروشندگان ماشین می‌گویند از میان ۴ هزار خودروی فروخته شده هم، ۷۰ درصد خرید شرکت‌های بزرگ بود که می‌خواهند بر تعداد خودرو‌های شرکت بیفزایند و به گزارش این سازمان اکثر این خرید‌ها قبل از شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا سفارش داده شده بودند. سال گذشته در ماه آوریل ۱۶۷ هزار خودروی جدید ثبت شد.

با تعطیلی فروشگاه‌های خودرو برای کمک به مقابله با شیوع کووید-۱۹ تقاضا برای خرید کاملا فروپاشیده است، گرچه هنوز موارد اندکی خرید آنلاین و تحویل خودرو به خانه افراد انجام می‌شود. بعضی از خودروسازان از جمله «استون مارتین لاگوندا» و «جگوار لندرور» در ماه جاری خطوط تولید خود را دوباره به راه خواهند انداخت.

اما این سئوال هنوز باقی است که کارخانه‌ها چگونه می‌توانند به سطح تولید سابق خود برسند در حالی که امنیت کارگران را مهیا کرده و فاصله لازم میان آنان را رعایت کنند؟

کارشناسان این صنعت هشدار داده‌اند که آینده این بخش که حتی پیش از شیوع کووید-۱۹هم آینده‌ای دشوار به نظر می‌رسید، «خیلی تار و تیره» است.

شان کمپل، مدیر فروش فروشگاه خودروی برادران کلوز گفت: سقوط فاحش تقاضا برای خرید خودرو در بریتانیا انتظار می‌رفت و صنعت خوردوی این کشور راهی پر دست انداز پیش رو خواهد داشت.

او گفت: «وقتی قرنطینه سراسری پایان یابد ما شاهد افزایش شدید سفارش‌هایی خواهیم بود که تمام این مدت صبر کرده‌اند، که باعث صعود شدید فروش خودرو‌های تولید شده و موجود در نمایشگاه‌های ماشین خواهد شد.
ما هم اینک نیز شاهد چنین مساله‌ای در بازار خودرو‌های دست دوم اروپا بوده ایم که فروشندگان برای بعد از پایان یافتن قرنطینه ماشین‌های خود را بررسی و از نو قیمت‌گذاری کرده اند.»

او ادامه داد: «اما پس از این صعود غیر قابل اجتناب، آینده چندان روشن نیست. ممکن است شاهد وقفه در زنجیره عرضه، محدودیت‌هایی جدید بر صنعت خودروسازی و توقف ارسال محموله‌های دریایی باشیم. در طولانی مدت نرخ تقاضا برای خرید هم ممکن است تغییر کند.»

او گفت: در دوران ریاضت اقتصادی، خریداران معمولا به خودرو‌های دست دوم روی می‌آورند. همچنین ویروس کرونا نیز ممکن است باعث تمایل خریداران بیشتری به خودرو‌های شخصی شود، چرا که مردم احتمالا چندان مایل به استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی نخواهند بود.

اگر تعداد زیادی از شهروندان ماشین‌های قدیمی‌تر و پر مصرف‌تر خریده و کمتر از اتوبوس و مترو استفاده کنند، آنگاه هدف بلند پروازانه بریتانیا برای رساندن آلودگی‌های کربنی کشور به صفر تا سال ۲۰۵۰ به شدت آسیب خواهد دید. هدفی که به زعم برخی از کارشناسان محیط زیست به اندازه کافی بلند پروازانه نیست تا جلوی تغییر اقلیم را بگیرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید