سیستم رمزگذاری "زوم" فعال می‌شود

سیستم رمزگذاری "زوم" فعال می‌شود

زوم به کمک مهندسان کی بیس که به این شرکت می‌پیوندند، یک سیستم رمزگذاری سرتاسری روی نرم‌افزار ویدیویی خود ایجاد خواهد کرد تا به تعهد خود جهت بهبود امنیت شرکت جامه عمل بپوشاند.

کد خبر : ۸۰۱۶۷
بازدید : ۸۵۳۷
سیستم رمزگذاری
به گفته زوم، تلاش بر آن است که تمام کاربران نسخه پولی این نرم‌افزار به سیستم رمزگذاری سرتاسری مجهز شوند

زوم بالاخره سیستم رمزگذاری سرتاسری را به نرم‌افزار خود اضافه خواهد کرد تا دیگر نتوان پیام‌ها را در مسیر رسیدن به مقصد سرقت کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که سیستم ارسال پیامش به این فناوری مجهز است، اما تحقیقات بعدی مشخص کرد که این سیستم ضعیف‌تر از حد توقع عمل می‌کند.

حالا این شرکت متعهد شده است که با خرید سرویس امنیتی پیام‌رسانی و اشتراک‌گذاری فایل، امنیت سیستم خود را بالا ببرد. این نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی، اخیرا شرکت «کی بیس» را که یک سیستم رمزگذاری برای سرویس‌های پیام‌رسانی است، خریداری کرده است. قیمت معامله اعلام نشده است.

زوم به کمک مهندسان کی بیس که به این شرکت می‌پیوندند، یک سیستم رمزگذاری سرتاسری روی نرم‌افزار ویدیویی خود ایجاد خواهد کرد تا به تعهد خود جهت بهبود امنیت شرکت جامه عمل بپوشاند.

زوم که قبلا در تارنمای خود اعلام کرده بود نرم‌افزارش از سیستم رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برد، بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، چرا که معلوم شد آن ادعا واقعیت نداشته است.

اوایل ماه آوریل این شرکت اعلام کرد که تمام فعالیت‌های تولید نرم‌افزار خود را متوقف می‌کند تا فقط به افزایش امکانات امنیتی زوم بپردازد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که روی‌آوری میلیون‌ها کاربر به این نرم‌افزار در طول قرنطینه‌های کرونایی، نگرانی‌هایی را از بابت امنیت آن مطرح کرد.

پس از آن بود که این شرکت یک طرح ۹۰ روزه را جهت بهبود تنظیمات امنیتی زوم راه‌اندازی کرد.

اریک یان، رئیس اجرایی زوم، ضمن تآکید بر ایجاد سیستم رمزگذاری سرتاسری، گفت: «هم اکنون نرم‌افزار‌های پیام‌رسانی با امکان رمزگذاری سرتاسری وجود دارند. همچنین پیام‌رسان‌هایی وجود دارند که به سهولت می‌توانند لایه‌های امنیتی روی سیستم ایجاد کنند؛ و برخی سرویس‌های پیام‌رسانی وجود دارند که در سطح وسیع فعالیت می‌کنند. اما ما معتقدیم هیچ یک از سیستم‌های موجود تمام این امکانات را یک جا ندارد.»

«این همان چیزی است که زوم می‌خواهد بسازد، یعنی امنیت، سهولت و وسعت همگی در یک جا.»

«اولین قدم، تشکیل یک گروه از افراد مناسب و متخصص است که با آمدن کی بیس به زوم و انتقال دانش و تجربه آن‌ها در سیستم‌های رمزگذاری انجام خواهد شد؛ و من مفتخرم که مکس (از بنیانگذاران کی بیس) و تیمش را در اینجا به خدمت بگیرم.»

«تشکیل یک گروه منسجم از مهندسان امنیتی شبیه این، به وضوح برنامه ۹۰ روزه ما را که در جهت بهبود امنیت طراحی شده است، سرعت می‌بخشد.»

به گفته زوم، تلاش بر آن است که تمام کاربران نسخه پولی این نرم‌افزار به سیستم رمزگذاری سرتاسری مجهز شوند.

زوم می‌گوید «معتقدیم امنیتی که ما ارائه خواهم داد، بهتر یا در حد سایر سیستم‌های پیام‌رسانی موجود و مجهز به رمزگذاری سرتاسری است، منتها با کیفیت ویدیویی و وسعتی که زوم را منتخب کاربران بیش از ۳۰۰ میلیون جلسه ویدیویی در روز کرده است، که برخی از‌آن‌ها در بزرگترین شرکت‌هایی با سازمان اداری جهانی، تشکیل می‌شوند.»

تیم مک کی، کارشناس صنعتی و تحلیل‌گر ارشد امنیتی در مرکز تحقیقات امنیتی سایبر سیناپسیس، این اقدام زوم را قدمی مثبت می‌داند.

«به خدمت گرفتن تیم کی بیس به زوم امکان می‌دهد تا زیربنای سیستمی را در نرم‌افزار خود به‌کار گیرد که به رمزگذاری سرتاسری معروف است.»

«ظاهر امر از یک سیستم رمزگذاری سرتاسری صحیح خبر می‌دهد، اما می‌دانیم که سختی کار در ریزه‌کاری‌هاست؛ بنابراین باید در عمل دید کار چگونه از آب در می‌آید.»

«از دید کاربران عادی، افزودن رمزگذاری سرتاسری به نرم‌افزار به معنی بالاتر رفتن امنیت در جلسات مجازی است.»

«با توجه به خبر‌هایی که از نفوذ به جلسات ویدیو کنفرانس در روز‌های اخیر شنیده‌ایم، ایجاد سیستم رمزگذاری سرتاسری یک آسودگی خاطر را به شما می‌دهد تا دیگر شاهد سرقت پیام‌ها در میانه راه نباشیم یا حداقل امکان نفوذ به جلسات را حتی الامکان کاهش دهیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید