"خواب زده"؛داستان کلیشه‌ها در سریال ماورایی

"خواب زده"؛داستان کلیشه‌ها در سریال ماورایی

در سریال «خواب‌زده» شیطان در جلد پسر جوانی به نام «رها» و زنی به نام «ننه منور» خودنمایی می‌کند و در سریال «اغما» در جلد مرد با ایمانی به نام «الیاس» که مدت‌ها قبل درگذشته است، دیده می‌شود.

کد خبر : ۸۰۱۹۷
بازدید : ۳۰۴۷
سیروس مقدم در زمینه ساخت سریال‌های ماورایی سابقه دارد و مجموعه‌هایی مانند «اغما» و «روز حسرت» را با این مضامین ساخته است. تازه‌ترین سریال ماورایی او «خواب‌زده» است که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی در حال انتشار است و با استقبال سردی مواجه شده است.
داستان کلی سریال مانند «اغما» درباره آثارحضورشیطان بر زندگی و اعمال و رفتار افراد است و شباهت‌هایی با این مجموعه پرمخاطب دارد.

شیطان در زندگی آدم‌های درستکار
یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «خواب‌زده»، زنی به نام «ستاره» با بازی لادن مستوفی است که به دلیل پاپوشی که همسر سابقش برای او دوخته بود، مدتی به زندان رفته و پس از آن زندگی جدیدی تشکیل داده است. او دختران جوانی را که سابقه زندان دارند، در کارخانه خودشان استخدام و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی می‌کند.
ورود شیطان به زندگی این زن درستکار و همسرش زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد و با وسوسه‌های خود میان او و همسرش جدایی می‌اندازد. در سریال «اغما» هم همه ماجرا‌ها از ورود «الیاس» (با بازی حامد کمیلی) به زندگی دکتر «پژوهان» (با بازی امین تارخ) آغاز می‌شد که باعث شده بود مشکلاتی برای او ایجاد شود و میان او و دخترش اختلاف و درگیری پیش بیاید.

حضور عینی شیطان در کالبد آدم‌ها
شباهت دیگری که میان این دو سریال وجود دارد، مربوط به نمایش شیطان است. در هر دو سریال، شیطان به صورت عینی در کالبد افراد عادی ظاهر می‌شود. در سریال «خواب‌زده» شیطان در جلد پسر جوانی به نام «رها» و زنی به نام «ننه منور» خودنمایی می‌کند و در سریال «اغما» در جلد مرد با ایمانی به نام «الیاس» که مدت‌ها قبل درگذشته است، دیده می‌شود.
«رها» هم مانند «الیاس» که با زمزمه جملاتی در گوش دکتر «پژوهان» او را وسوسه می‌کرد، «هما» و «ستاره» را برای انجام کار‌های خلاف و اشتباه وسوسه می‌کند.

آشنایی شیطان با شخصیت اصلی
علاوه بر این‌ها، در هر دو سریال، شخصیتی که شیطان در کالبد آن‌ها دیده می‌شود، خط و ربطی به شخصیت اصلی قصه دارند و کاراکتر اصلی به واسطه اتفاقاتی، با شخصیتی که در حقیقت شیطان است، آشنایی دارد. در سریال «خواب‌زده»، «رها» برادر پسری است که به دختر «ستاره» علاقه‌مند بوده و مرده است، «ننه منور» هم مادر همسر سابق «ستاره» است.
در مجموعه «اغما» هم «الیاس» بیمار دکتر «پژوهان» بود که با او رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای داشته است، اما تفاوتی که می‌توان میان آن‌ها قائل شد، کینه‌ورزی «رها» و انگیزه او برای ورود به زندگی «ستاره» است.
منبعک روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید