چرا نتایج تست‌های کووید -۱۹ اشتباه دارد؟

چرا نتایج تست‌های کووید -۱۹ اشتباه دارد؟

در صورت وخیم شدن حال بیمار، التهاب ادامه می‌یابد. ذالت الریه وجود دارد، اما به دلیل عوامل دیگری. در چنین وضعیتی نتیجه تست کرونا ممکن است منفی باشد.

کد خبر : ۸۰۲۶۱
بازدید : ۹۰۸۸
چرا نتایج تست‌های کووید -۱۹ اشتباه دارد؟
آنچا بارانووا دکتر علم بیولوژی و پروفسور مدرسه عالی بیولوژی سیستمی GMU (آمریکا) اعلام نمود که تست‌های کشف کروناویروس و آنتی بادی می‌توانند بطور اشتباهی نتایج منفی را در تمام مراحل بیماری کووید -۱۹ نشان بدهند.

وی در توضیح گفت: «در ابتدای بیماری، بدن بلافاصله به تولید آنتی بادی دست نمی‌زند و ذات الریه می‌تواند پس از نابودی ویروس ادامه یابد. در مراحل اولیه هیچگونه علایم بیماری وجود ندارد، اما ویروس در شخص مبتلا تکثیر می‌شود.
حدود ۴۰ درصد مردم ویروس را از ناقلان بدون علامت بیماری دریافت می‌کنند. پس از پایان اولین مرحله، فاز دوم آغاز می‌شود که در آن علایم بیماری ظاهر می‌شود.

اما در تعدادی از بیماران بیماری فراتر از مرحله اول پیشرفت نمی‌کند. در این مرحله ویروس توسط آنتی بادی‌ها از بین برده می‌شود. در صورت وخیم شدن حال بیمار، التهاب ادامه می‌یابد. ذالت الریه وجود دارد، اما به دلیل عوامل دیگری. در چنین وضعیتی نتیجه تست کرونا ممکن است منفی باشد.
مرحله بعدی شدیدتر خواهد بود. این مرحله جدی‌ترین مرحله است و عامل اصلی در بازیافت سلامتی بستگی به مقاومت بدن بیمار دارد».

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید