تبعیض نژادی در مرگ‌های کرونایی

تبعیض نژادی در مرگ‌های کرونایی

آخرین ارقام از دفتر آمار ملی (ONS) نشان می‌دهد که حتی وقتی جغرافیا، سن، سلامتی و ثروت را در نظر می‌گیرید، افراد سیاه پوست هنوز ۱.۹ برابر بیشتر از سفیدپوستان با احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کوید ۱۹مواجه هستند.

کد خبر : ۸۰۳۱۰
بازدید : ۴۱۶۱
تبعیض نژادی در مرگ‌های کرونایی
بحران هولناک جهانی ناشی از کوید ۱۹ نابرابری‌های قابل توجهی را که درهر کشوری قابل لمس است، نشان داده است، و بریتانیا نیز ازاین قاعده مستثنی نیست.

نابرابری‌های ما به خوبی مستند شده است ومتاسفانه به نظرمی‌رسد که اکنون درارقام مرگ‌بارنگران کننده روزانه، که ناشی از ویروس کرونا است، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. بسته به اینکه به کدام ارقام نگاه می‌کنید، افراد سیاه پوست، آسیایی و اقلیت قومی (Bame) در انگلستان بین ۱.۵ تا ۴.۳ برابر بیشتر ازهم نوعان سفید پوست خود درمعرض ویروس کرونا قرار دارند.

درمرکز دموکراسی ما این اصل وجود دارد، که بحث‌ها، همه صداها، از انواع پیشینه‌های مختلف را، در برمی‌گیرد. همه ما تجربیات و دیدگاه‌های مختلفی را با خود به ارمغان می‌آوریم و این تنوع، به ما این امکان را می‌دهد مواردی را ببینیم که درنبود آن ممکن است از دست بروند.

بسیاری از ما که تجربه برابری را داشته‌ایم، شاهد به وجود آمدن این بحران هستیم، این مهم درالگوی افرادی که از کوید ۱۹ آلوده شده و در حال مرگ بودند، ازهمان ابتدا واضح بود. به وضوح می‌توان کسانی که این اختلاف را مطرح کرده و خواستار تحقیقات در مورد دلایل پشت آن هستند ومتهم شده‌اند که نقش «قربانی» را ایفا می‌کنند، مشاهده کرد.

اگر بخواهیم صادقانه با این بیماری همه گیر روبه روشویم و تاثیر وحشتناک آن را بر شهروندان خود به حداقل برسانیم، باید با واقعیت‌های موجود، صادق باشیم. ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.
در حالی که می‌آموزیم چگونه با این ویروس جدید مبارزه کنیم، حماقت کامل است اگر این داده‌ها را نادیده بگیریم، که به سادگی به دلیل ترس ازضعف افرادی که صحبت کردن از نژاد یا طبقه اجتماعی برایشان مشکل است، بوجود می‌آید.

آخرین ارقام از دفتر آمار ملی (ONS) نشان می‌دهد که حتی وقتی جغرافیا، سن، سلامتی و ثروت را در نظر می‌گیرید، افراد سیاه پوست هنوز ۱.۹ برابر بیشتر از سفیدپوستان با احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کوید ۱۹مواجه هستند. چندین دلیل ممکن برای این اختلاف وجود دارد، اما تا زمان جمع آوری کامل داده‌ها و تحقیق روی آنها، نمی‌دانیم کدام یک از آن‌ها مهم‌تر هستند.

یادگیری این امر ما را بهتر مجهزکرده تا با بروز بحران با آن مقابله کنیم و به ما کمک می‌کند، با هرگونه تکرار مجدد آن درآینده مقابله کنیم.

همانطور که ما به عنوان یک کشور به جلو حرکت می‌کنیم، باید از این اطلاعات برای رفع نابرابری‌های ساختاری که در جامعه وجود دارد، استفاده کنیم، نابرابری‌هایی که هرزمان توجه کنید، شاهد آن خواهید بود. پیش از این بحران، خانواده‌های سیاه پوست و آسیایی دو برابر میزان مرگ و میر در نوزادان را داشتند، مرگ زنان سیاه پوست هنگام زایمان، ۵ برابر زنان سفید پوست بود و اگر بیم (قوم خاص) بودید، امید به زندگی در شما پایین‌تر بود.

ما با کمک کادر درمانی فوق العاده خود این بحران را با هم پشت سر خواهیم گذاشت. وقتی این کاررا انجام بدهیم، نمی‌توانیم طبق معمول به کسب وکار بازگردیم. ما نمی‌توانیم به جامعه‌ای با نابرابری‌های بزرگ برگردیم و نمی‌توانیم از این گفتگوی حیاتی اجتناب کنیم.
منبعک ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید