پول نمی‌دهند، مدال هم می‌خواهند

پول نمی‌دهند، مدال هم می‌خواهند

تعطیلی اردوهای تیم‌ملی وزنه‌برداری همچنان ادامه دارد و وزنه‌برداران المپیکی کشورمان سردرگم مانده‌اند. دارنده مدال نقره دسته فوق سنگین جهان در ‌سال ٢٠١٣ معتقد است که مسئولان فقط هنگام مسابقات از این رشته حمایت می‌کنند.

کد خبر : ۸۰۳۸
بازدید : ۵۱۸۰

پول نمی‌دهند، مدال هم می‌خواهند

تعطیلی اردوهای تیم‌ملی وزنه‌برداری همچنان ادامه دارد و وزنه‌برداران المپیکی کشورمان سردرگم مانده‌اند. دارنده مدال نقره دسته فوق سنگین جهان در ‌سال ٢٠١٣ معتقد است که مسئولان فقط هنگام مسابقات از این رشته حمایت می‌کنند.

وزنه‌برداران سردرگم شده‌اند
بهادر مولایی، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران درباره تعطیلی اردوهای تیم‌ملی می‌گوید: «بعد از این‌که اعلام شد اردوی تیم‌ملی در تاریخ یک دیماه لغو شده،‌ دیگر هیچ تماسی با وزنه‌برداران گرفته نشده و معلوم نیست تکلیف تیم‌ملی چه می‌شود. من فعلا تمریناتم را انفرادی پیگیری می‌کنم و مثل سایر وزنه‌برداران سردرگم هستم. ما هم از رسانه‌ها متوجه شدیم که به دلیل مشکلات مالی این اتفاق رخ داده و کمیته المپیک و وزارت ورزش حاضر نیستند بودجه اردوهای تیم‌ملی را تأمین کنند. امیدوارم زودتر این مشکلات حل شود.»

وزنه‌برداری چین هم تعطیل شد؟
او ضمن نگران‌کننده خواندن شرایط کنونی وزنه‌برداری در فاصله ٧ ماه مانده تا المپیک، تأکید می‌کند: «وزنه‌برداری در تمام دوره‌های المپیک جزو رشته‌های مدال‌آور بوده است و مسئولان باید از این رشته حمایت کنند. شاید برخی بگویند هنوز ٧ ماه باقی مانده اما این زمان زیادی نیست و هر روز که زمان بگذرد، ورزش کشور متضرر می‌شود. رقبای ما کارشان را آغاز کرده‌اند و خیلی از آنها عقب هستیم. درست نیست چون ما یکسال بدشانسی آوردیم و در مسابقات جهانی نتایج خوبی نگرفتیم، به این شکل با وزنه‌برداری برخورد شود. نمی‌توان ناکامی امسال را تقصیر کسی انداخت چون فقط به‌خاطر بدشانسی بود. در ضمن چین هم مثل ما نتایج خوبی نگرفت، پس آنها هم باید تیم‌ملی خود را تعطیل کنند.»

فقط می‌گویند مدال می‌خواهیم
وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان با اشاره به مشکلاتی که وزنه‌برداران دارند، خاطرنشان می‌کند: «جدا از فدراسیون، وزنه‌برداران نیز مشکل مالی دارند و منتظرند تا حمایت‌های لازم انجام شود. همواره وقتی نزدیک المپیک می‌شویم، همه از ٣ رشته وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی انتظار دارند و همان زمان فقط حرف از حمایت وسط می‌آید. وزنه‌برداری در المپیک قبلی ٤ مدال گرفته و پتانسیل خود را نشان داده است. پس دلیلی نمی‌شود با یکسال بدشانسی مسئولان همه چیز را فراموش کنند. متاسفانه حمایت از وزنه‌برداری حتی پیش از این اتفاقات هم کم بود. مثلا کیانوش رستمی ٢‌سال است که روی سکوی جهانی می‌رود اما یک ریال هم پاداش نگرفته؛ این وزنه‌بردار دیگر باید با چه انگیزه‌ای به تیم‌ملی بیاید؟ مسئولان فقط می‌گویند مدال می‌خواهیم اما باید از نظر مالی به وزنه‌برداران رسیدگی کنند.»

بهداد توانایی تکرار طلای المپیک را دارد
مولایی صحبت‌هایش را با اظهارنظر درباره شانس مدال‌آوری ایران در سنگین‌وزن به پایان می‌برد: «تلاش می‌کنم به‌تدریج خودم را به اوج برسانم و مثل ٢، ٣‌سال قبل آماده شوم. از طرفی بهداد سلیمی نیز انگیزه بالایی دارد تا بعد از مصدومیت به روزهای اوج خود بازگردد. او ٣‌ سال قوی‌ترین مرد جهان بوده و مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد؛ پس دوباره می‌تواند چنین افتخاری را کسب کند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید