راز قتل پیرزن در هاله‌ای از ابهام

راز قتل پیرزن در هاله‌ای از ابهام

با اطلاعات یاسر، بار دیگر تحقیق از اشکان صورت گرفت و پسر جوان که همچنان منکر جنایت بود، ادعا کرد که چنین فیلمی را در فضای مجازی دیده است، اما وقتی می‌خواسته آن را برای یاسر بفرستد نتوانسته پیدایش کند.

کد خبر : ۸۰۴۶۱
بازدید : ۱۲۲۶۴
راز قتل پیرزن در هاله‌ای از ابهام
همزمان با قتل مرموز پیرزن شکسته‌بند در خانه‌اش کارآگاهان جنایی پایتخت پسر جوانی را که به بهانه اهدای بسته کمکی مواد غذایی به خانه وی رفته بود به اتهام قتل بازداشت کردند.ساعت ۵:۱۳ بعد از ظهر جمعه گذشته مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از قتل زن ۷۰ ساله‌ای در خانه‌اش واقع در خیابان طالقانی خبر دادند.

بلافاصله بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شده و در خانه با جسد پیرزن در حالی مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

باتوجه به اظهارات پسر مقتول، یک انگشتر و ۶ حلقه النگوی او نیز به سرقت رفته بودند. از آنجا که در ورودی خانه سالم بود فرضیه قتل از سوی یک آشنا مطرح شد.

در تحقیقات اولیه پسربلقیس- مقتول- به مأموران گفت: مادرم از سال‌ها قبل شکسته‌بندی و مامایی می‌کرد در واقع همه او را به‌عنوان طبیب سنتی می‌شناختند، او تنها زندگی می‌کرد و ما همیشه به او سر می‌زدیم. اما از آنجایی که گاهی اوقات به خاطر مشکلات کاری نمی‌توانستیم هر روز او را ببینیم داخل خانه‌اش دوربین نصب کردیم.
این‌طوری در طول روز او را می‌دیدم و حواسمان به او بود. او ادامه داد: مادرم فقط خانم‌ها را به خانه‌اش راه می‌داد از زمانی که کرونا آمده هم تردد به خانه‌اش کمتر شده است. دیروز عصر به من تلفن زد و گفت: پسر جوانی برای او یک بسته مواد غذایی آورده است.
مادرم می‌گفت: پسر ناشناس گفته این کمک حمایتی است که در ماه رمضان به زنان تنها و بی‌سرپرست تعلق گرفته است، اما مادرم گفت: رفتار آن پسر خیلی مشکوک است و مدام داخل خانه را نگاه می‌کند. از من پرسید بسته را تحویل بگیرم یا نه که من هم گفتم قبول کن.

سرقت دستگاه ضبط تصاویر
مرد جوان ادامه داد: دیگر خبری از مادرم نشد تا اینکه امروز هر چه با مادرم تماس گرفتم پاسخ نداد. نگران شدم و به سراغ رایانه رفتم که تصویر دوربین مداربسته خانه مادرم را ببینم، اما در کمال تعجب دیدم که دوربین خاموش است.
خودم را به‌خانه مادرم رساندم و زمانی که وارد شدم، جسد خونین او را دیدم، به غیر از طلا‌های مادرم دستگاه ضبط فیلم دوربین نیز به سرقت رفته بود.

باتوجه به اطلاعاتی که پسر بلقیس در اختیار تیم تحقیق قرار داد، مأموران بلافاصله راهی یک مرکز خیریه در محل شدند. در بررسی‌ها مسئول مرکز مدعی شد که پسر جوانی با مراجعه به این مرکز مدعی شده پیرزن نیازمندی را در محل می‌شناسد که می‌خواهد برایش بسته کمکی مواد غذایی ببرد و از این مرکز بسته را دریافت کرده است.

بدین ترتیب با اطلاعاتی که مسئول مرکز در اختیار تیم جنایی قرار داد، هویت پسر جوان به‌نام اشکان شناسایی و او بازداشت شد.

تماس‌های مشکوک
اشکان در تحقیقات اولیه منکر جنایت شد و گفت: از آنجایی که بلقیس خانم زن تنهایی بود من برایش بسته کمکی را بردم. بلقیس خانم هم بسته را گرفت و من آنجا را ترک کردم.

در حالی که اشکان منکر جنایت بود، تیم جنایی در بررسی‌های خود دریافتند که پسر جوان در محدوده زمانی جنایت با شخصی به‌نام یاسر بار‌ها تماس گرفته است.

تماس‌های مشکوک، باعث شد بازپرس مصطفی واحدی دستور تحقیق از یاسر را صادر کند. یاسر در تحقیقات سرنخی را در اختیار مأموران قرار داد. او گفت: اشکان را مدت‌هاست که می‌شناسم، او روز حادثه چندین بار با من تماس گرفت و از دیدن فیلم قتل یک پیرزن در اینستاگرام حرف می‌زد.

پسر جوان ادامه داد: اشکان می‌گفت: در آن فیلم دیده است که ۳ مرد به بهانه اهدای یک بسته مواد غذایی به در خانه پیرزنی تنها رفته‌اند و بعد از ورود به خانه پیرزن او را به قتل رسانده و طلاهایش را به سرقت برده‌اند. او قتل پیرزن را با جزئیات برای من تعریف کرد به‌طوری که من واقعاً تصور کردم که چنین فیلمی را دیده است.

با اطلاعات یاسر، بار دیگر تحقیق از اشکان صورت گرفت و پسر جوان که همچنان منکر جنایت بود، ادعا کرد که چنین فیلمی را در فضای مجازی دیده است، اما وقتی می‌خواسته آن را برای یاسر بفرستد نتوانسته پیدایش کند.

از آنجایی که در تحقیقات پلیسی چنین فیلمی به‌دست نیامد و از طرفی آنچه اشکان برای دوستش از فیلم گفته بود با قتل زن تنها شباهت بسیار زیادی داشت و از سویی او آخرین فردی بود که بلقیس را زنده دیده بود، به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران اشکان بازداشت و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید