شیوع آنفولانزای مرغی در عراق

شیوع آنفولانزای مرغی در عراق

سخنگوی وزارت کشاورزی عراق بدون اشاره به تفاوت موجود میان از بین بردن و سربریدن حیوانات آلوده به ویروس گفت: «شرایط تحت کنترل است، زیرا ۳۰ هزار جوجه نابود و ۳۰ هزار جوجه دیگر نیز سربریده شدند.

کد خبر : ۸۰۵۴۱
بازدید : ۵۴۰۲
آنفولانزای مرغی در عراق
در پی کشف یک مورد ابتلا به آنفولانزای پرندگان در عراق، مقامات این کشور مقررات ویژه‌ای را برای جلوگیری از گسترش این بیماری وضع کردند.

به گزارش منابع محلی، دولت عراق در این خصوص تصمیم گرفته است تا با وضع محدودیت‌های کنترل و ممنوعیتِ جابجاییِ طیور از شروع بیشتر این بیماری در کشور جلوگیری کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که منابع پزشکی یک مورد ابتلا به آنفولانزای پرندگان را در شمال بغداد مورد تایید قرار دادند.

این در حالیست که مصطفی کاظمی، نخست وزیر تازه بر مسند نشسته عراق اعلام کرده است که اولویت فعلی در دستگاه اجرایی تحت ریاست وی مقابله با بیماری کووید ۱۹ است که با توجه به وضعیت نه چندان مناسب زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور نگران کننده به نظر می‌رسد.

حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری بدون نام بردن از محله‌ای خاص، از شناسایی و مسدود کردن مناطقی در پایتخت کشورش خبر داد که از نظر آلودگی به ویروس در وضعیت ویژه‌ای قرار گرفته است.

از سوی دیگر حمید النایف، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق نیز به خبرگزاری‌های رسمی در این کشور گفته است که این وزارتخانه مقررات منع تردد وجابجایی در استان‌های کشور را برای طیور در نظر گرفته است.

به گفته این مسئول دولت عراق تصمیم برای منع تردد طیور پس از تایید یک مورد آنفولانزای پرندگان در یکی از مرغداری‌های استان نینوا اتخاذ شد.

سخنگوی وزارت کشاورزی عراق بدون اشاره به تفاوت موجود میان از بین بردن و سربریدن حیوانات آلوده به ویروس گفت: «شرایط تحت کنترل است، زیرا ۳۰ هزار جوجه نابود و ۳۰ هزار جوجه دیگر نیز سربریده شدند.»

به گفته این فرد مسئول در وزارت کشاورزی عراق لاشه هر ۶۰ هزار جوجه از بین رفته برای جلوگیری از شیوع ویروس سوزانده شده است.

سخنگوی وزارت کشاورزی عراق در ادامه تصریح کرد که آنفولانزای پرندگان نوعی بیماری ویروسی مسری است که از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود وهم اکنون در ۳۸ کشور جهان وجود دارد.

آنفولانزای پرندگان مرغ‌ها و مصرف‌کنندگان انسانی آن‌ها را آلوده می‌کند. به گزارش برخی منابع مطلع از جمله پایگاه اطلاع رسانی «فیوچر لرن» FutureLearn طی هفت سال گذشته دست کم ۱۲۳۳ مورد ابتلا به بیماری ناشی از شیوع این ویروس در میان انسان ثبت شده است.

بر اساس یافته‌های علمی احتمال انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر بسیار محدود است و همین امر سبب شده تا میزان مرگ و میر ناشی از آنفولانزای پرندگان در بین انسان پایین گزارش شود.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید