دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر در آمریکا

دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر در آمریکا

آمریکایی‌ها به دلیل ابتلا به چند بیماری همزمان، هنگام ابتلا به کووید-۱۹ با پیچیدگی‌های شدیدتری مواجه شده و بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۸۰۵۸۳
بازدید : ۶۱۰۹
دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر در آمریکا
الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه‌های، علت بالا بودن آمار ابتلا و مرگ شهروندان آمریکایی بر اثر ویروس کرونا را تعداد بالای آمریکایی‌ها با «پیشینه (بیماری‌های دیگر و) خطر بیشتر» دانست.

ایزار، که در «سخنرانی سالیانه وضعیت آمریکا» در شبکه سی ان ان سخن می‌گفت، در پاسخ به این سئوال که چرا شمار فوت‌شدگان در آمریکا به طور نامتناسبی در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بالاست، گفت: آمریکایی‌ها به دلیل ابتلا به چند بیماری همزمان، هنگام ابتلا به کووید-۱۹ با پیچیدگی‌های شدیدتری مواجه شده و بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.
ایزار به جیک تاپر گفت، آمریکایی‌ها «به طور چشمگیری همزمان به دو یا چند بیماری مزمن مبتلا هستند که افراد زیادی را در جامعه و به ویژه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و اقلیت‌های دیگر در معرض خطر قرار م‌یدهد، چراکه به طور چشمگیری دارای پیش زمینه‌های بیماری، نابرابری‌های بهداشتی و نیز ابتلا به چند بیماری در عین واحد هستند. این میراث ناگواری در نظام درمانی ما است و ما باید آن را بررسی کنیم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا مردم آمریکا را به خاطر داشتن سبک زندگی ناسالم سرزنش می‌کند، گفت: «ما به طور نامتناسب و قابل توجهی در کشورمان بیمارانی داریم که همزمان به چند بیماری مزمن مبتلا هستند، مثلا چاقی، افزایش فشار خون و دیابت دارند. این‌ها واقعیاتی است که وجود دارند... و ما را در معرض کشیدن بار هر نوع بیماری قرار می‌دهند.»

او سپس افزود: «هیچ کس نمی‌تواند فردی را به علت شرایط سلامتی او سرزنش کند؛ این احمقانه است.»

وزیر بهداشت آمریکا از شیوه واکنش به بیماری کووید-۱۹ در کشور، که توانسته بار ناشی از این بیماری را، حتی در نیویورک، کانون شیوع بیماری، متناسب با ظرفیت نظام درمانی حفظ کند، تمجید کرد.

ایزار در ادامه افزود: «هر مرگ یک تراژدی است، اما نتیجه کار می‌توانست بسیار بسیار وخیم‌تر و بدتر باشد.».اما ایزار همچنین گفت که شیوه‌های متفاوت تست‌گیری در کشور‌های مختلف، کار شمارش مبتلایان به بیماری را دشوار می‌کند و نرخ فوتی‌ها در آمریکا از بعضی کشور‌ها پایین‌تر بوده است.

تا روز یکشنبه، یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۸۹ هزار و ۲۰۷ نفر در اثر آن جان باخته‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید