یافته‌های تازه؛ دارویی برای درمان کرونا

یافته‌های تازه؛ دارویی برای درمان کرونا

در آزمایش‌های کلینیکی از داروی "اینترلوکین ٧" استفاده می‌شود و پزشکان بررسی می‌کنند که این دارو چقدر می‌تواند به بهبود بیماران کمک کند. "اینترلوکین ٧" دارویی است که تعداد "سلول‌های تی" را بالا می‌برد.

کد خبر : ۸۰۶۶۰
بازدید : ۸۹۶۵
یافته‌های تازه؛ دارویی برای درمان کرونا
دانشمندان بریتانیایی درصدد آزمایش نحوه درمانی هستند که امید می‌رود راهی برای مقابله با تاثیرات کرونا در بیماران بسیار بد حال باشد. دانشمندان دریافته‌اند که تعداد سلول‌های ایمنی موسوم به "تی سل" در بیماران بدحال مبتلا به کرونا، بسیار کم بوده‌است.

در آزمایش‌های کلینیکی از داروی "اینترلوکین ٧" استفاده می‌شود و پزشکان بررسی می‌کنند که این دارو چقدر می‌تواند به بهبود بیماران کمک کند. "اینترلوکین ٧" دارویی است که تعداد "سلول‌های تی" را بالا می‌برد.

این تحقیق توسط دانشگاه کینز کالج لندن، موسسه کریک و بیمارستان گای و سنت توماس انجام شده است.

دانشمندان با بررسی تعداد سلول‌های خون ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا متوجه تعداد بسیار کم " تی سل" (سلول تی) در آن‌ها شده‌اند. پروفسور ادرین هیدای از انستیتوی کریک می‌گوید پی بردن به این که چه اتفاقی در سلول‌های ایمنی بدن اتفاق می‌افتد "شگفتی بزرگی" بود.

او می‌گوید: "سلول‌های ایمنی تلاش می‌کنند که از ما محافظت کنند، اما ویروس کرونا ناگهان مقاومت آن‌ها را در هم می‌شکند به خاطر آن که شمار آن‌ها به طرز شدیدی کاهش یافته است. "

در افراد سالم در یک میکرو لیتر قطره خون بین دو هزار تا چهار هزار سلول تی وجود دارد. از سلول تی به عنوان لنفوسیت تی هم نام برده می‌شود. تعداد سلول‌های تی در بیماران مبتلا به کرونا که مورد آزمایش این تیم تحقیقاتی قرار گرفته بین ٢٠٠ تا ١٢٠٠ بوده‌است.

''یافته‌های بسیار امیدوار کننده ''
محققان می‌گویند این یافته‌ها راه را برای توسعه تستی که سلول‌های تی در خون را بررسی کند، باز می‌کند. این تست به نوبه خود در همان ابتدا نشان می‌دهد که چه کسانی ممکن است به نوع شدید بیماری کرونا مبتلا شوند. این آزمایش‌ها همچنین امکان درمان خاص برای جبران کاهش سلول‌های ایمنی را فراهم می‌کند.

مانو شانکار هری، متخصص مراقبت‌های ویژه در بیمارستان گای و سنت توماس می‌گوید حدود ٧٠ درصد بیمارانی که بر اثر ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، حدود ٤٠٠ تا ٨٠٠ لنفوسیت در هر میکرو لیتر خون خود داشته‌اند.

او همچنین می‌گوید: "وقتی حال این بیماران رو به بهبودی رفت، سطح لنفوسیت‌های آن‌ها هم شروع به بالا رفتن کرد. " داروی "اینترلوکین ٧" تا کنون در تعدادی از بیماران آزمایش شده و نشان داده که تعداد این سلول‌های خاص را در آن‌ها بالا برده‌است.

در این آزمایش‌ها دارو به بیمارانی که تعداد لنفوسیت کمی دارند و بیش از سه روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند، داده می‌شود.
شانکار هری می‌گوید: "به عنوان یک دکتر در بخش مراقبت ویژه من از بیمارانی مراقبت می‌کنم که به شدت بد حال هستند و به جز مراقبت‌های ویژه ما هیچ درمان مستقیم موثری علیه این بیماری (کرونا) نداشته‌ایم، بنابراین یافته شدن چنین درمانی برای آزمایش‌های کلینیکی واقعا برای همه پزشکان در بریتانیا دلگرم کننده است. "

پروفسور هیدای هم می‌گوید ویروس کرونا یک ویروس کاملا متفاوت و منحصر به فرد است و تاثیر آن بر روی سیستم سلول‌های تی و مختل کردن کار آن‌ها هنوز برای ما کاملا روشن نیست.

او می‌گوید: "این ویروس واقعا عملکرد خاصی دارد و ما در تحقیقاتی که بزودی شروع خواهیم کرد باید مکانیسمی را پیدا کنیم که بر اساس آن دریابیم چرا این ویروس چنین تاثیراتی دارد. "

موضوعات مرتبط
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید