ممنوعیت جیغ زدن در شهربازی‌های ژاپن

ممنوعیت جیغ زدن در شهربازی‌های ژاپن

در حالی که بیشتر تدابیر ایمنی در این شهر بازی‌ها، مشابه سایر کشور‌های جهان است، یکی از این مقررات مبنی بر «خودداری از حرف زدن با صدای بلند»، اما منحصر به فرد است.

کد خبر : ۸۰۸۷۱
بازدید : ۴۷۹۱
ممنوعیت جیغ زدن در شهربازی‌های ژاپن
پارک‌های تفریحی در ژاپن از بازدیدکنندگان میخواهند که از «بلند صحبت کردن» خودداری کنند

در حالی که شهر بازی‌های ژاپن در سایه اپیدمی جهانی ویروس کرونا بازگشایی می‌شوند، از تمامی بازدیدکنندگان خواسته شده تا هنگام استفاده از وسایل تفریحی این پارک‌ها از جیغ زدن خودداری کنند.

مقررات جدید بخشی از مجموعه‌ای گسترده از دستورالعمل‌هایی است که توسط مقام‌های انجمن شهربازی‌های ژاپن اعلام شده و هدف آن به حداقل رساندن خطر گسترش ویروس کرونا و حفظ ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان و کارکنان این پارک‌هاست.

بسیاری از دستورالعمل‌های جدید، که توسط انجمن شهربازی شرق ژاپن و غرب ژاپن پیشنهاد شده، از مهمان‌ها و کارکنان انتظار دارد تا به طور مکرر از ژل دست استفاده کنند، ماسک صورت بپوشند، و قبل از ورود به مجموعه از ایست بازرسی سنجش درجه حرارت بدن عبور کنند. بر همین اساس تمامی پارک‌ها با ظرفیتی محدود کار می‌کنند و به طور فزاینده پاکسازی می‌شوند.

در حالی که بیشتر تدابیر ایمنی در این شهر بازی‌ها، مشابه سایر کشور‌های جهان است، یکی از این مقررات مبنی بر «خودداری از حرف زدن با صدای بلند»، اما منحصر به فرد است.

در بخش مربوط به قطار‌های هوایی و دیگر جاذبه‌های شهر بازی در این دستورالعمل‌ها آمده: «هنگام استفاده از وسایل، بازدیدکنندگان را به شستن دست و یا استفاده از ژل ضد عفونی کننده تشویق کنید. آن‌ها را همچنین به پوشیدن ماسک صورت و خودداری از حرف زدن با صدای بلند تشویق کنید، که از پاشیدن آب دهان جلوگیری می‌کند.»‌

به گفته انجمن شهربازی‌های ژاپن، محدودیت ارتباطات کلامی همچنین در مورد کارکنان این پارک‌ها در شرایط خاصی از جمله هنگام بازرسی بلیط‌ها در ورودی پارک ها، اعمال می‌شود.

این دستورالعمل‌ها می‌گویند: «بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا کاملا از تدابیر اولیه کنترل ویروس پیروی کنند و همچنین خدمات مناسبی مانند سنجش دمای بدن را تامین کنید. در این زمان حتی المقدور صحبت نکنید و فاصله اجتماعی دست کم یک متر و در صورت امکان دو متر را رعایت کنید.»‌

همزمان به کارکنان شهر بازی‌ها توصیه شده تا صحبت با مشتریان را محدود کرده و تا جای ممکن از ایما و اشاره برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنند، حتی اگر این کار «به عنوان سرویس خدماتی ضعیف به مشتریان تلقی شود».

به گزارش شبکه سی ان ان، یکی از توصیه‌ها این است که «به عنوان روش جدید خدمات به مشتریان حتی اگر ماسک صورت پوشیده باشید، همچنان می‌توانید با ترکیبی از چشم‌های خندان و نیز اشاره دست و ... با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید.»‌

در حالی که به حداقل رساندن سر و صدا در شهربازی‌های بازگشایی شده، در تناقض شدید با جیغ و شادی حاکم بر فضای این پارک‌های تفریحی است، بعضی جاذبه‌های این پارک‌ها، از جمله خانه‌های ترسناک اشباح به طور قابل توجهی تحت تاثیر تدابیر ایمنی قرار نخواهند گرفت، چرا که کارکنان آن‌ها ملزم به پوشیدن ماسک نخواهند بود.

این دستورالعمل‌ها ضمن اذعان بر این که پوشیدن ماسک برای کارکنان خانه‌های اشباح و سایر دست اندرکاران مشکل خواهد بود، تاکید کرده که آن‌ها باید در عوض فاصله احتماعی دست کم یک متر را از مهمان‌ها حفظ کنند.

بیشتر پارک‌های شهر بازی ژاپن، پس از توصیه دولت مبنی بر خودداری شهروندان از اماکن شلوغ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ماه فوریه تعطیل بوده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید