نهنگ مرده ۱۳متری در سواحل بریتانیا

نهنگ مرده ۱۳متری در سواحل بریتانیا

روز جمعه امواج آب، این پستاندار بزرگ را که گمان می‌رود «نهنگ فین» / نهنگ اقیانوس اطلس باشد، به ساحل شهر «کلاکتون آن سی» آورد و از آن زمان تا اکنون این منطقه تحت نظارت است.

کد خبر : ۸۱۰۱۰
بازدید : ۲۳۴۵۱
نهنگ مرده ۱۳متری در سواحل بریتانیا
به مردم توصیه شده برای جلوگیری از خطر آلوده شدن با عفونت از محل دور بمانند
عملیاتی برای از انتقال یک نهنگ مرده به طول ۱۳ متر از ساحلی در اسکس بریتانیا در حال انجام است. روز جمعه امواج آب، این پستاندار بزرگ را که گمان می‌رود «نهنگ فین» / نهنگ اقیانوس اطلس باشد، به ساحل شهر «کلاکتون آن سی» آورد و از آن زمان تا اکنون این منطقه تحت نظارت است.

محلی‌ها گفتند که این نهنگ ابتدا حوالی ساعت ۵.۳۰ صبح و در بخش کم عمق آب دیده شد. نیروی پلیس اسکس توصیه کرد تا هنگام انتقال نهنگ توسط مقامات، مردم از منطقه دور باشند.

این نیرو گفت که سازمان‌هایی مانند «پاکسازی اقیانوس آبی بزرگ» در انتقال این نهنگ شرکت دارند.

پلیس اسکس با انتشار مطلبی در فیسبوک، نوشت: «متاسفانه یک نهنگ ۱۳ متری صبح امروزاز طریق امواج به ساحل کالاکتون آورده شد.»

در حال حاضر ما مشغول رسیدگی و گفتگو با سازمان‌های مختلف هستیم تا راهی برای انتقال آن پیدا کنیم. این منطقه تحت نظارت است و از مردم خواسته شده تا از آن دور بمانند.

سخنگوی نهاد حفاظت دریایی اظهار داشت: «به افسران گزارش دادند که یک «شیء بزرگ» در ساحل است و کمی بعد از ساعت ۵.۳۰ صبح، حضور یک نهنگ مرده در ساحل تایید شد.»

یک موسسه خیریه در مطلبی در فیسبوک نوشت: «انتقال این لاشه به عهده مالک ساحل است.»

«در این فاصله، به مردم اکیدا توصیه می‌کنیم که از نزدیک شدن به این حیوان خودداری کنند، زیرا خطر آلوده شدن با عفونت از طریق تماس با مایعات بدن آن و یا حتی خود بدن این حیوان، وجود دارد»

نهنگ فین/ نهنگ اقیانوس اطلس دومین پستاندار عظیم‌الجثه بعد از نهنگ آبی در کره زمین است که در دسته گونه‌های در حال انقراض قرار می‌گیرد.

طول این نهنگ‌ها تا ۲۴ متر می‌رسد، اما موسسه خیریه غواصان بریتانیایی «نجات زندگی دریایی» (British Divers Marine Life Rescue) می‌گوید که این نهنگ خاص «درواقع برای این گونه‌ها بسیار کوچک است» و به همین دلیل احتمالاً نهنگ جوانی بوده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید