چرا ایلان ماسک توییتر را ترک کرد؟

چرا ایلان ماسک توییتر را ترک کرد؟

این تصمیم درست چند روز بعد از مأموریت تاریخی پرتاب فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط اسپیس‌اکس مطرح شده است.

کد خبر : ۸۱۰۵۰
بازدید : ۵۷۲۶
چرا ایلان ماسک توییتر را ترک کرد؟
ایلان ماسک و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از پرتاب موفقیت‌آمیز اسپیس‌اکس،۳۰

ایلان ماسک توییتر را «برای مدتی» ترک خواهد کرد. بنیان‌گذار اسپیس‌اکس و تسلا یکی از پرطرفدارترین کاربران توئیتر است و به طور منظم خبر‌هایی را در مورد خود یا شرکت‌هایش در توییتر منتشر می‌کند.

اما حساب توییتری وی گا‌ها مناقشه‌برانگیز نیز بوده است و پست‌هایی که می‌گذارد باعث بحث و جدل شده است. ماسک در آخرین پست توییترش نوشت «توییتر فعلا خاموش.»

این تصمیم درست چند روز بعد از مأموریت تاریخی پرتاب فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط اسپیس‌اکس مطرح شده است. برای اولین بار بود که یک شرکت خصوصی اقدام به ارسال انسان به فضا کرد. رابرت بنکن و داگلاس هارلی دو فضانورد ناسا بودند که هفته گذشته با این فضاپیما به ایستگاه فضایی ناسا سفر کردند.

مأموریت اخیر همچنین اولین پرتاب فضانوردان از داخل خاک آمریکا پس از ۹ سال بود. ماسک نگفته است که چرا چنین تصمیمی گرفته است، ولی این میلیاردر چند باری به خاطر حساب توییترش جنجال‌برانگیز شده است.

او در توییتی به یک غارنورد بریتانیایی، ورنون آنزورث، که در بیرون کشیدن بچه‌های تایلندی گیر افتاده در غار در سال ۲۰۱۸ کمک کرده بود، لغب «بچه باز» داده بود و او را «مشکوک» دانست. پرونده شکایت این غارنورد از بنیانگذار تسلا، سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

ماسک همچنین به خاطر اتهاماتی از سوی هیأت بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر منحرف کردن سرمایه‌گذاران در برخی از توییت‌هایش مدتی تحریم شده بود.

او در گذشته گفته بود که حساب توییترش «کاملا مزخرف است!» این کارآفرین اهل آفریقای جنوبی و همسر کانادایی او ماه گذشته با نام‌گذاری عجیب فرزند تازه متولد شده خود به X. AE A-Xii در سر خط خبر‌های روز بودند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید