عرضه برنامه‌های جدید فیس‌بوک

عرضه برنامه‌های جدید فیس‌بوک

ابزار جدید فیس‌بوک حتی می‌تواند پست‌ها را بر اساس شخص یا محدوده تاریخ فیلتر کند تا کاربر خیلی آسان بتواند به جستجو و تصحیح پست‌ها بپردازد.

کد خبر : ۸۱۰۸۱
بازدید : ۹۷۱۴
عرضه برنامه‌های جدید فیس‌بوک
فیس‌بوک دو برنامه جدید به نام‌های «ونوس» و «کولاب» عرضه کرده است. این برنامه‌های آی‌او‌اس و اندروید از گروه ان‌پی‌ای فیس‌بوک (آزمایش محصول جدید) ارائه می‌شود.

ونوس برنامه‌ای مختص وقایع زنده است که در دوران قرنطینه ناشی از کرونا گسترش پیدا کرد. این برنامه تجربه تعامل درجه دو را روی صفحه نمایش به وجود می‌آورد و افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن برای لحظات بسیار مهم و وقایع مورد علاقه خود استفاده کنند. طبق گزارشات، این ویدیو‌های کوتاه «لحظه‌ها» نامیده می‌شود و می‌توان آن‌ها را با ناظرین به اشتراک گذاشت.

فیس‌بوک می‌گوید این کاربران حرفه‌ای شخصیت‌های مشهور مانند روزنامه‌نگاران، ورزشکاران قدیمی و یا حال حاضر و تحلیل‌گران و طرفداران مشتاق هستند. این برنامه بیش از آن که افراد را مانند توییتر درگیر کامنت گرفتن کند، بر ارتباط مستقیم متمرکز است.

ناسکارسازم (Nascarcasm) که یک حساب کاربری گزارشی و ناشناس در توییتر با ۱۸۰ هزار دنبال‌کننده است از مفسرانی است که از برنامه ونوس استفاده خواهد کرد.

«ناسکار» (NASCAR) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سازمان‌های ورزشی آمریکاست که رویداد‌های ورزشی خود را با شروع مسابقات سوپر مارکت هیرو ۵۰۰ در تاریخ ۳۱ مه در بریستول تنسی از سرمی‌گیرد.
تیم کلارک رییس و مدیر دیجیتال ناسکار اظهار داشت: «هم‌زمان با بازگشت ناسکار در هفته‌های آتی، برنامه ونوس به کاربران راهی منحصر به فرد و هیجان‌انگیزنشان می‌دهد تا به طرفداران این مسابقه در سراسر جهان وصل شوند؛ آن هم از خانه خود و به شکلی کاملا امن.
ناسکار بر پایه نوآوری بنا شده است و ما بسیار هیجان‌زده هستیم از این که به شریک بزرگ خود، تیم تجربه محصول جدید فیس‌بوک کمک می‌کنیم تا این نوآوری را به مجرا‌های ارتباطی جدید وارد کند.»

دومین برنامه‌ای که فیس‌بوک عرضه کرده است، «کولاب» است که برنامه‌ای دعوت‌کننده است (برنامه‌هایی که برای تعداد مشخصی عضو هزینه پرداخت می‌کنند) و به سازندگان و علاقه‌مندان ساختن ویدیو، فرصت تماشا، ترکیب و برهم منطبق کردن ویدیو‌های اصلی را می‌دهد.

«کولابس‌ها» سه ویدیوی مستقل هستند که با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. این ویدیو‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا با اضافه کردن ویدیو‌های خودشان یا حذف بخشی از آرایه‌ها، ترتیب آن را تغییر دهند.

ویدیوی ساخته شده را می‌توان در فیس‌بوک، استوری اینستاگرام (که توسط شرکت فیس‌بوک اداره می‌شود) و یا سایربرنامه‌های رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

این دو برنامه دو روز بعد از اعلام برنامه «کچ آپ» توسط فیس‌بوک عرضه شدند. برنامه کچ آپ به کاربران، زمان در دسترس بودن دوستان و خانوده‌شان را برای صحبت کردن اطلاع می‌دهد
همچنین فیس‌بوک از ابزار جدید «مدیریت پست‌ها» پرده برداشت که کاربران به کمک آن می‌توانند پست‌های قدیمی خود را به‌آسانی پنهان کنند.

این ابزار با بردن پست‌ها به قسمت آرشیو باعث می‌شود دیگران نتوانند آن‌ها را ببینند، ولی آن‌ها را حذف نمی‌کند. به گفته فیس‌بوک، این سرویس برای کسانی در نظر گرفته‌شده که مدت‌هاست کاربر این شبکه مجازی بوده و درنتیجه پست‌های قدیمی زیادی دارند که دیگر مایل نیستند در اختیار عموم باشد.

بدین ترتیب کاربر به‌جای این‌که مجبور باشد چنین پست‌هایی را حذف کند می‌تواند آن‌ها را به قسمت آرشیو ببرد. حالا که عمر فیس‌بوک به ۱۵ سال رسیده است، می‌توان تصور کرد که کاربران بسیاری احتمالاً گفته‌ها و تصاویری دارند که خیلی سال پیش پست کرده‌اند.

اخیراً پست‌هایی که از زمان‌های گذشته بالاآمده دردسر‌هایی را برای سیاست‌مداران و سایر فعالانی ایجاد کرده که نظرات و پیام‌هایشان حالا موردانتقاد است.

ابزار جدید فیس‌بوک حتی می‌تواند پست‌ها را بر اساس شخص یا محدوده تاریخ فیلتر کند تا کاربر خیلی آسان بتواند به جستجو و تصحیح پست‌ها بپردازد.

این ویژگی ابتدا در نسخه موبایلی فیس‌بوک ظاهر خواهد شد که مورداستفاده کاربران اندروید و اپل است. فیس‌بوک اعلام کرده ویژگی‌های مشابه دیگری را در آینده نزدیک به برنامه خواهد افزود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید