جنجال تمجید محمدرضا حیاتی گوینده خبر از ابی؛ ماجرا چیست؟

جنجال تمجید محمدرضا حیاتی گوینده خبر از ابی؛ ماجرا چیست؟

پس از انتشار اظهارات و تمجید محمدرضا حیاتی از ابراهیم حامدی خواننده خارج نشین، برخی از رسانه‌ها و فعالان سیاسی به حرف‌های او واکنش نشان دادند. البته اولین اقدام را صدواسیما انجام داد و محمدرضا حیاتی را ممنوع الکار کرد تا کمتر مورد انتقاد جناح هم سو قرار گیرد. حیاتی پس از انتقاد‌ها و واکنش‌ها به حرف هایش پاسخ داده و گفته است که "من یک گوینده حرفه‌ای هستم و تا وقتی که قرار است با صداوسیما همکاری کنم باید وظیفه‌ام را به شایستگی انجام دهم. بعد از بازنشستگی به دعوت خود مسئولان سازمان که لطف کردند و گفتند باید باشم، کارم را ادامه دادم. هر وقت هم تشخیص دادند که نباشم، می‌گویم چشم. خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد. "

کد خبر : ۸۱۱۷۳
بازدید : ۲۹۵۷۲
جنجال تمجید محمدرضا حیاتی گوینده خبر از ابی؛ ماجرا چیست؟
فرادید | محمدرضا حیاتی گوینده خبر سه دهه اخیر شبکه یک سیما، انگار دیگر قرار نیست به قاب اخبار ۱۴ برگردد، آن هم به دلیل حاشیه اظهارات وحمایت اش از یک خواننده خارج نشین که در گفتگو با یک شبکه اینترنتی منتشر شد و سر وصدای بسیاری به پا کرد.

به گزارش فرادید، روز‌های گذشته محمدرضا حیاتی در یک مصاحبه اینترنتی (برنامه تاک شو) درباره درگیری ابراهیم حامدی خواننده خارج نشین که به نام "ابی" مشهور است و محسن چاوشی، گفته بود که "من خودم از ارادتمندان ابی هستم و برای من صدای ابی صدای سال‌ها خاطره است. من حدود پنجاه سال است که به ترانه‌های ابی گوش میدهم و تمام ترانههایش را دوست دارم. ولی آقای محسن چاووشی هم در جایگاه خودشان جزو خواننده‌های مورد علاقه من هستند و سبک جدیدی را به موسیقی کشورمان آورده است که هر کسی شجاعت آن را نداشت. "

همین اظهارات او کافی بود تا مدیران صدواسیما به شدت واکنش نشان داده و این گوینده باسابقه را ممنوع الکار کنند. حیاتی گفته که "از صداوسیما تماس گرفتند و گفتند فعلا نیا و من هم گفتم چشم. گفتم که بازنشسته هستم و پیشتر هم خواسته بودم که دیگر نباشم. "
ویدیوی جنجالی تمجید محمدرضا حیاتی از ابراهیم حامدی

البته از نحوه اظهار نظر او در این گفتگو به نظر می رسید که محمدرضا حیاتی از موضوع دعوای همسر ابراهیم حامدی و محسن چاوشی بی اطلاع است. او پس از بازتاب حرف هایش در یک ویدیو گفت: "که از موضوع درگیری این دو خواننده اطلاع نداشته است. "

برخی معتقدند که ممنوع الکاری محمدرضا حیاتی موقتی است و به زودی به قاب تلویزیون بازخواهد گشت.
او درباره ممنوع الکاری اش هم گفته است که "بالاخره ممکن است شخص آقای علی عسگری، مدیر خبر، معاون سیاسی و دیگر دوستان از حرف من نارحت شده باشند، ولی هر حرفی زدم فقط از روی صداقت و حرف دلم و مردم بوده است."
جنجال تمجید محمدرضا حیاتی گوینده خبر از ابی؛ ماجرا چیست؟

پاسخ حیاتی به پس لرزه های تمجیدی

پس از انتشار اظهارات و تمجید محمدرضا حیاتی از ابراهیم حامدی خواننده خارج نشین، برخی از رسانه‌ها و فعالان سیاسی به حرف‌های او واکنش نشان دادند. البته اولین اقدام را صدواسیما انجام داد و محمدرضا حیاتی را ممنوع الکار کرد تا کمتر مورد انتقاد جناح هم سو قرار گیرد.

حیاتی پس از انتقاد‌ها و واکنش‌ها به حرف هایش پاسخ داده و گفته است که "من یک گوینده حرفه‌ای هستم و تا وقتی که قرار است با صداوسیما همکاری کنم باید وظیفه‌ام را به شایستگی انجام دهم. بعد از بازنشستگی به دعوت خود مسئولان سازمان که لطف کردند و گفتند باید باشم، کارم را ادامه دادم. هر وقت هم تشخیص دادند که نباشم، می‌گویم چشم. خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد. "

او همچنین در ادامه گفته که "در صورتی که اگر می‌خواستم از کار و موقعیتم استفاده کنم، به‌راحتی می‌توانستم. در این سال‌ها در مراسم و همایش‌های مختلف پیش روسای جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان بوده‌ام، اما هیچ خواسته‌ای نداشتم. تنها مراوده‌ام با آن‌ها هماهنگ کردن امور مربوط به مراسم بوده است و هیچ موقع به خودم اجازه ندادم خواسته خود و خانواده‌ام را مطرح کنم. این را با افتخار عرض می‌کنم در صورتی که خیلی‌ها بعد از چند سال حضور در سازمان، از این فرصت به نفع خود بهره بردند. "

حیاتی درباره بازگشت اش به قاب تلویزیون هم گفته است که "من به کار در صداوسیما علاقه‌مند هستم. اگر صلاح دانستند در خدمت هستم اگر نه هم که هیچ وقت از رسانه طلبکار نبوده‌ام. وارد فضای دیگر می‌شوم. "

البته او معتقد است که کار اشتباهی انجام نداده و تنها در جریان موضوع دعوای دو خواننده نبوده است. حیاتی گفته که "به نظر شما به زبان آوردن اسم یک خواننده چه اشکالی دارد؟ حتی خواننده‌ای که مورد تایید نظام نیست، بالاخره اسمی‌دارد و چرا نباید آن را به‌کار برد؟ هر انسان یک اسم دارد و من هم نام او را به کار بردم. کجای این اتفاق غافلگیرکننده است؟ ایشان ترانه‌های خوبی داشته‌اند که خاطرات دوران نوجوانی و جوانی ما را شکل می‌دهد. حتی برخی از آن‌ها شعر‌های ارزشمندی دارند و آهنگسازان خوبی آن‌ها را ساخته‌اند. من هیچ کاری به عقیده و دیدگاه سیاسی ایشان ندارم و صرفا درباره صدا صحبت کردم.

محمدرضا حیاتی با انتقاد از ممنوع الکاری مجریان و گویندگان توسط صداوسیما، گفته است که "تلویزیون خیلی از مجریان و گویندگان خود را از دست داده، در حالی که باید از کسانی که روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است و آن‌ها را به اینجا رسانده استفاده بهینه کند نه این که یک مجری راحت کنار گذاشته شود. "

ماجرای دعوای محسن چاوشی و همسر ابراهیم حامدی چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که مهشید حامدی پس از اینکه محسن چاوشی شعری درخصوص امیرالمومنین نوشته بود به او حمله تندی کرد و او را عرب پرست خواند.

پس از حمله مهشید حامدی، محسن چاوشی در متنی شعرگونه، از آن دسته خوانندگان خارج از کشور که برای کنسرت به عربستان سعودی سفر کردند یا علیه اعتقادات مذهبی مردم ایران موضع گرفتند، به شدت انتقاد کرد.

ابی، شهرام شب‌پره، شادمهر عقیلی، آرش و اندی از جمله خوانندگانی بودند که در جده عربستان، کنسرت دادند.

این دعوا پس از گذشت یک روز با انتشار ویدیوی آشتی جویانه ابراهیم حامدی فروکش کرد. اما حالا ترکش‌های این دعوا به محمد رضا حیاتی رسیده و او را ممنوع الکار کرده است.

با این وجود، محمدرضا حیاتی گوینده یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین خبر‌های تاریخ تلویزیون یعنی رحلت امام خمینی (ره) است. بیشتر مردم اخبار را با صدا وتصویر او می‌شناسندو بعید به نظر می‌رسد که تلویزیون بار دیگر یکی از گویندگان و مجریان باسابقه و پرطرفدار خود را از دست بدهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید