ظاهر جنجالی مدل جدید "ب ام و"

ظاهر جنجالی مدل جدید "ب ام و"

دوماگوی دوکک مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌گوید که این طرح از مدل‌های کلاسیک کارخانه در دهه سی و هفتاد میلادی الهام گرفته شده و نشان می‌دهد ب‌ام‌و علاوه بر مدرن و پیشرو بودن به سابقه و گذشته خود هم اهمیت می‌دهد.

کد خبر : ۸۱۱۷۷
بازدید : ۱۹۰۹۱
ظاهر جنجالی مدل جدید
نسل جدید سری ۴ ب‌ام‌و از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد

چهره جنجالی
ب‌ام‌و با کنار گذاشتن سنت محافظه‌کارانه‌اش در طراحی، مدل جدید خود را با جلوپنجره‌ای جنجالی به بازار عرضه خواهد کرد. نسل جدید مدل‌های ب‌ام‌و و دیگر خودروسازان آلمانی، معمولا با تغییراتی اندک نسبت به قبل طراحی می‌شود. همین باعث شد تا رونمایی از چهره تازه ب‌ام‌و با واکنشی گسترده و انتقاد طرفداران این کارخانه روبرو شود.

جلوپنجره سری ۴ به جای فرم پهن و افقی همیشگی، به صورت عمودی بخش عمده‌ای از جلوی ماشین را شکل داده است.

ظاهر جنجالی مدل جدید
ب‌ام‌و می‌گوید جلوپنجره سری ۴ را از مدل‌های کلاسیک کارخانه الهام گرفته است

ب‌ام‌و در چند سال گذشته فرم‌های مختلفی از این جلوپنجره را در مدل‌های نمایشی خود نشان داده بود و امیدوار بود که با این کار افکار عمومی را برای این تغییر آماده کند. اما پس از رونمایی از اولین مدلی که قرار است با جلوپنجره جدید به بازار عرضه شود، دوباره ب‌ام‌و با موج گسترده‌ای از واکنش‌ها و انتقاد‌ها روبرو شد.

دوماگوی دوکک مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌گوید که این طرح از مدل‌های کلاسیک کارخانه در دهه سی و هفتاد میلادی الهام گرفته شده و نشان می‌دهد ب‌ام‌و علاوه بر مدرن و پیشرو بودن به سابقه و گذشته خود هم اهمیت می‌دهد.
ظاهر جنجالی مدل جدید
مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌گوید جلوپنجره جدید با روند کنونی زیبایی‌شناسی در طراحی خودرو هماهنگ است

دوکک که پس از نزدیک به یک دهه کار در ب‌ام‌و، یک سال است هدایت بخش طراحی کارخانه را برعهده دارد، می‌گوید: "در طراحی زیبایی و زشتی مهم نیست. طرحی موفق است که متهورانه باشد و با دیگران اشتباه گرفته نشود. مدل‌های ب‌ام‌و همیشه شخصیتی قوی را نمایش داده‌اند و من می‌خواهم این شخصیت را به ب‌ام‌و برگردانم. "
ظاهر جنجالی مدل جدید
شرح: منتقدان به طرح جدید ب‌ام‌و طرح‌هایی از سری ۴ با جلوپنجره کوچکتر منتشر کرده‌اند که با استقبال زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

مدیر طراحی ب‌ام‌و معتقد است که این جلوپنجره با روند کنونی زیبایی‌شناسی در طراحی خودرو هماهنگ است و مشتری‌های سری ۴ حتی اگر خودشان متوجه نباشند چنین شخصیتی را از این ماشین می‌خواهند.

با این حال قرار نیست این جلوپنجره در همه مدل‌های ب‌ام‌و تکرار شود. دوماگوی دوکک می‌گوید ب‌ام‌و مشتریانی با سلیقه‌های متفاوت دارد که توقع متفاوتی از شخصیت ماشین خود دارند و ب‌ام‌و با توجه به این سلیقه‌ها و محدودیت‌های فنی و قانونی، مدل‌های خود را طراحی می‌کند.

نسل جدید سری ۴ با قیمت پایه ۴۵ هزار دلار از پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود.

لباس نو برای سانتافه
ظاهر جنجالی مدل جدید
سانتافه برای اولین بار با قوای محرکه الکتریکی-هیبرید ساخته می‌شود

هیوندای تنها دو سال پس از عرضه نسل جدید مدل سانتافه، مدلی جدیدی از این ماشین را با تغییرات عمده فنی و ظاهری به بازار عرضه خواهد کرد.

چراغ‌ها و جلوپنجره شبکه‌ای جدید که تمام عرض ماشین را گرفته، مهم‌ترین تغییر ظاهری نسبت به مدل سال ۲۰۲۰ است. همچنین شاسی‌بلند جدید بر روی پلتفرم تازه‌ای ساخته می‌شود که به گفته کارخانه کره‌ای علاوه بر رانندگی بهتر، سوخت کمتری مصرف می‌کند و امنیت بیشتری دارد.

سانتافه همچنین برای اولین بار با قوای محرکه هیبرید و الکتریکی-هیبرید ساخته خواهد شد.

داخل ماشین هم به طور کلی تغییر کرده و لوکس‌تر شده است. به جای نمایشگر ۷/۵ اینچی قبلی، سانتافه یک نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچی به صورت استاندارد خواهد داشت. دنده ماشین هم الکترونیکی شده و راننده با فشار دکمه دنده ماشین را انتخاب می‌کند.

تغییرات تازه در سانتافه با هدف نزدیک‌تر کردن این ماشین به مدل‌های لوکس آلمانی و ژاپنی است. هیوندای برای اولین بار یک مدل لوکس از سانتافه را هم با چرخ‌های بزرگ‌تر و امکانات بیشتر به بازار عرضه خواهد کرد.

شارژر اجباری
ظاهر جنجالی مدل جدید
آلمان برای فروش انبوه ماشین‌های الکتریکی به ۷۰ هزار ایستگاه شارژ احتیاج دارد

دولت آلمان نصب شارژر ماشین‌های الکتریکی را در پمپ بنزین‌ها اجباری می‌کند. این تصمیم بخشی از طرحی به ارزش ۱۳۰ میلیارد یورو (۱۴۶ میلیارد دلار) است که هدف آن مبارزه با پیامد‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا است.

در قالب این طرح، به خریداران ماشین‌های الکتریکی شش هزار یورو سوبسید پرداخت می‌شود و مالیات خرید ماشین‌هایی که مصرف سوخت بالایی دارند افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود اجرای این سیاست فروش ماشین‌های الکتریکی در آلمان را تا حد زیادی افزایش دهد. سهم ماشین‌های الکتریکی از کل فروش خودرو در سال گذشته میلادی در آلمان ۱/۸ درصد بود. اصلی‌ترین دلیل استقبال کم از ماشین‌های الکتریکی، نبود شارژر به اندازه کافی است.

در حال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار ایستگاه شارژ در آلمان وجود دارد، اما کارشناسان معتقدند برای فروش انبوه ماشین‌های الکتریکی دستکم به ۷۰ هزار ایستگاه شارژ نیاز است.

دولت فرانسه هم اعلام کرده که می‌خواهد این کشور را به بزرگ‌ترین مصرف کننده خودرو‌های الکتریکی در اروپا تبدیل کند. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه همزمان با کمک هشت میلیارد یورویی به صنعت خودرو گفت که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ سالانه یک میلیون دستگاه ماشین الکتریکی در این کشور تولید شود.

اخراج در بنتلی
ظاهر جنجالی مدل جدید
بنتلی سال گذشته میلادی یازده هزار دستگاه ماشین تولید کرد

بنتلی همزمان با بازگشایی کارخانه پس از بحران کرونا اعلام کرده که یک چهارم از نیروی کار خود را کم خواهد کرد. این خودروساز لوکس انگلیسی می‌گوید که کاستن هزار نفر از کارمندانش تصمیم ساده‌ای نیست، اما برای تضمین آینده شرکت و تامین شغلی بقیه کارمندان لازم است.

قرار است این هزار نفر به صورت داوطلبانه و با دریافت مبلغی بازخرید شوند، اما شرکت احتمال اخراج کارمندان را هم رد نکرده است. کاستن از تعداد نیروی کار بخشی از برنامه جدید بنتلی به نام "ورای ۱۰۰" است که قرار است مسیر و اهداف شرکت را در سده دوم فعالیتش مشخص کند.

این برنامه قرار بود در بهار امسال و همزمان با صد ساله شدن تاسیس بنتلی اعلام شود، اما انتشار آن به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاد.

بنتلی، که عضوی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است، پس از سال‌ها مشکلات مالی، سال گذشته به سود‌دهی رسید و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بهترین عملکرد مالی در تاریخ شرکت را ثبت کرد. اما شیوع ویروس کرونا ضربه سختی به بنتلی زد و مدیران کارخانه پیش‌بینی می‌کنند که فروش دست کم تا سال ۲۰۲۲ افزایش نداشته باشد.

آدریان هالمارک، مدیر بنتلی می‌گوید که ویروس کرونا دلیل اصلی کاستن از تعداد کارمندان نبود، اما سرعت این روند را افزایش داد. گروه فولکس‌واگن هم اعلام کرده که برای جبران زیان‌های اقتصادی ویروس کرونا مجبور است از هزینه‌هایش کم کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید