مرگ مشکوک باران و مریم

مرگ مشکوک باران و مریم

حتی کادر درمانی بیمارستان هم به ما اطمینان دادند که ‏دخترم به‌زودی مرخص می‌شود. به ما گفتند شنبه یا یکشنبه می‌توانیم او را به خانه ‏ببریم. اما شنبه جنازه او را تحویل ما دادند. مطمئنم آن‌ها در مرگ دخترم مقصرند.

کد خبر : ۸۱۱۹۶
بازدید : ۱۱۳۲۵
مرگ غم انگیز باران و مریم
روز شنبه خبر دو مرگ مشکوک به بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد. باران و ‏مریم که فقط چند روز از تولد آن‌ها می‌گذشت، به دلایل نامعلومی جان‌شان را از دست دادند. خانواده این نوزادان جانباخته، کادر درمانی و بیمارستان‌های محل نگهداری ‏فرزندان‌شان را در بروز این حادثه مقصر می‌دانند و همین هم شد تا این دو پرونده برای ‏بررسی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شود‎.

نخستین حادثه حدود ساعت ٩ صبح از طریق مأموران کلانتری ١٤٥ ونک به بازپرس کشیک ‏قتل اعلام شد. براساس آنچه در پرونده قید شده، نوزادی ١٤روزه به دلیل زردی در مرکز ‏درمانی کودکان در یکی از خیابان‌های شمالی تهران بستری بود.
درواقع والدین این دختر به ‏توصیه کادر درمانی پنج روز قبل از حادثه فرزندشان را در این مرکز درمانی بستری کردند تا ‏زردی این نوزاد به حد نرمال برسد. اما شنبه صبح وقتی پدر و مادر این نوزاد به بیمارستان ‏مراجعه کردند، به آنان گفته شد که فرزندشان فوت کرده است.

پدر این کودک هم با مراجعه ‏به کلانتری منطقه علیه بیمارستان و کادر درمانی آن شکایت کرد. پدر این کودک جانباخته ‏که حال فرزندش رو به بهبود بود و هیچ نشانه و علایمی از بیماری حادی نداشت در ‏اظهاراتش گفت: «حال باران خوب بود.
حتی کادر درمانی بیمارستان هم به ما اطمینان دادند که ‏دخترم به‌زودی مرخص می‌شود. به ما گفتند شنبه یا یکشنبه می‌توانیم او را به خانه ‏ببریم. اما شنبه جنازه او را تحویل ما دادند. مطمئنم آن‌ها در مرگ دخترم مقصرند.» ‏
مادر این طفل چند روزه هم در اظهاراتی مشابه به مأموران گفت: «من به دخترم شیر می‌دادم. ‏در این چند روز او را در آغوش می‌گرفتم. اگر او مشکلی داشت چرا بیمارستان به ما چیزی ‏نگفت. آن‌ها با بی‌مسئولیتی ما را داغدار کردند.»
با توجه به اظهارات والدین این نوزاد و ‏احتمال قصور پزشکی، بازپرس واحدی دستور ارجاع پرونده را به دادسرای جرایم پزشکی ‏صادر کرد تا چند و، چون این ماجرا به‌طور دقیق روشن شود‎.

اما چند ساعت بعد خبر مشابه دیگری این بار از سوی کلانتری ١٠٦ نامجو به بازپرس واحدی ‏اعلام شد. باز هم مرگ مشکوک یک نوزاد دختر و شکایت والدین از کادر درمانی. براساس ‏اعلام پلیس حوالی ساعت ٢بعدازظهر پدر و مادری هراسان درحالی‌که نوزاد دوروزه‌شان را روی دست داشتند به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کردند.

براساس اعلام اورژانس این ‏مرکز درمانی کودک در زمان مراجعه هیچ علایم حیاتی نداشت. با وجوداین، کادر درمانی ‏همه اقدامات لازم را برای احیا انجام دادند، اما تلاش آن‌ها فایده‌ای نداشت. آن‌طور که ‏پدر این دختر می‌گوید دخترش مریم در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران ‏متولد شد و به او گفتند حال او خوب است، حتی لباس‌هایش را هم گرفتند تا ‏تنش کنند، اما بعد انگار همه چیز تغییر کرد، بچه را به من نشان نمی‌دادند هر چه هم پرس‌و‏جو می‌کردم کسی جواب درستی به من نمی‌داد تا اینکه بعد از چند ساعت گفتند ‏حال بچه وخیم است.
این پدر داغدار درحالی‌که صحبت کردن درباره اتفافات آن روز برایش ‏سخت و عذاب‌آور بود، این‌گونه ادامه داد: «انگار نمی‌توانستند برایش ‏کاری انجام دهند. به آن‌ها گفتم اگر لازم است او را به بیمارستان دیگری ببرم. ابتدا قبول نکردند، اما بعد یکی از دکتر‌ها به من گفت: در این بیمارستان نمی‌توانند برای بچه من کاری ‏انجام دهند و هیچ امکاناتی ندارند و خودمان او را به بیمارستان مجهزتری ببریم.
شاید اگر ‏زودتر او را به بیمارستان امام حسین (ع) رسانده بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.» پدر و مادر این ‏نوزاد هم به همین دلیل از همان بیمارستانی که دخترشان در آنجا به دنیا آمد، شکایت کردند.

پدر این نوزاد گفت: اگر بچه ما نارسایی یا هر مشکل دیگری داشت چرا بیمارستان به ما اعلام نکرد، ‏چرا پزشک متوجه نشد تا در بیمارستانی با امکانات بیشتر همسرم را سزارین کنند. کادر ‏درمانی بیمارستان در این حادثه مقصر است. به دستور بازپرس جنایی این پرونده هم برای ‏بررسی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد‎. ‎
۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید