بهترین کرم‌های ضدآفتاب را بشناسید

بهترین کرم‌های ضدآفتاب را بشناسید

بهترین کرم‌های ضدآفتاب؛ برای محافظت از پوست لازم است هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم و آن را هر ۲ تا ۴ ساعت یکبار تمدید کنیم. امروزه کرم ضد آفتاب با خاصیت روشن کنندگی نیز تولید می‌شود که برای فصل تابستان یک انتخاب مناسب و خوب است. کرم ضد آفتاب انتخابی شما باید با پوست شما سازگار باشد و هنگام استفاده احساس سبکی و راحتی داشته باشید. پس ضد آفتابی را انتخاب کنید که هم کیفیت مناسبی دارد و هم با آن احساس خوشایندی را تجربه می‌کنید.

کد خبر : ۸۱۲۲۵
بازدید : ۱۳۳۳۸
بهترین کرم‌های ضدآفتاب را بشناسید
فرادید | استفاده از کرم ضد آفتاب چه در زمستان و چه در تابستان ضروری و مهم است. اما با آمدن تابستان و تابش شدید خورشید گاهی حتی با استفاده از کرم ضد آفتاب باز هم پوست صورت تیره می‌شود. خوب در این صورت چه باید کرد؟ استفاده از ضد آفتاب روشن کننده پوست یکی از راه حل‌هایی است که پیشنهاد متخصصان پوست است.

برای داشتن پوستی شفاف، روشن و نرم در تابستان بهتر است از کرم ضد آفتاب روشن کننده به جای کرم ضد آفتاب معمولی استفاده کرد. کرم ضد آفتاب روشن کننده علاوه بر آنکه از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند، پوست شما را روشن نیز می‌کنند.

ترکیبات ضدآفتاب روشن کننده پوست

وقتی صحبت از سلامت و زیبایی پوست به میان می‌آید همه به خصوص خانم‌ها به دنبال بهترین‌ها هستند. قبل از آنکه بخواهیم بهترین ضد آفتاب روشن کننده پوست را معرفی کنیم، نگاهی به ترکیب متفاوت بهترین ضد آفتاب‌های روشن کننده دنیا می‌اندازیم.

به مانند کرم ضد آفتاب درصد SPF بسیار مهم است. تمامی این کرم‌ها دارای SPF ۳۰ و ۵۰ هستند. SPF مخفف Sun Protection Factor یا فاکتور حفاظت از نور خورشید است. به عبارت دیگر میزان SPF مدت زمانی را نشان می‌دهد که کرم از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. به طور متوسط می‌توان گفت: قدرت محافظت کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ تا ۵۰ بین دو تا سه ساعت است.

مواد دیگر به کار رفته در کرم ضد آفتاب روشن کننده، در بهترین‌های دنیا به عبارت زیر هستند

:

  • لیمو
  • خیار
  • ویتامین ب ۳
  • روغن نارگیل
  • ویتامین ب ۵
  • ویتامین E
این مواد از پوست در برابر تیره شدن و ایجاد لک و آکنه جلوگیری می‌کنند. همچنین به لطافت و نرمی پوست نیز کمک می‌کنند.

کارخانه‌های تولید کننده کرم‌های ضد آفتاب تلاش می‌کنند تا استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و البته فرمولاسیونی بهتر کرم‌هایی را تولید کنند که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه UV و آفتاب سوختگی از پوست در برابر پیری زودرس، آکنه، چین و چروک، حساسیت و قرمزی نیز محافظت کند.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کرم ضدآفتاب خود باید به آن توجه کنید میزان چربی آن است. در گذشته میزان چربی با SPF رابطه مستقیم داشت، زیرا برای محافظت بیشتر نیاز به چربی بیشتر بوده است. اما امروزه در برخی از برند‌ها (مانند بیودرما) شاهد ضد آفتاب با SPF ۱۰۰ و بدون چربی هستیم.

بهترین کرم‌های ضدآفتاب را بشناسید

بهترین ضدآفتاب روشن کننده پوست

حال به معرفی بهترین ضد آفتاب روشن کننده پوست می‌رسیم. ما در اینجا بر اساس کیفیت و نظرسنجی‌های انجام شده در سطح جهانی سعی کردیم چندی از بهترین ضدآفتاب روشن کننده پوست را معرفی کنیم. اما بهترین ضدآفتاب روشن کننده برای هر فرد ممکن است بر اساس نوع پوست متفاوت باشد. در نهایت شما باید از محصول و برندی استفاده کنید که علاوه بر کیفیت خوب به پوست صورت شما سازگار باشد و با آن احساس راحتی داشته باشید.

سان سیف

سان سیف نیز از جمله برند‌هایی است که کرم ضد آفتاب با خاصیت روشن کنندگی را تولید کرده است. این محصول فاقد روغن است و تمامی انواع پوست می‌توانند از آن استفاده کنند.

لاکمه ( Lakme )

کرم ضد آفتاب روشن کننده لاکمه ( Lakme ) یکی از بهترین ضد آفتاب‌های روشن کننده است. این محصول با SPF 50 و ترکیبات عصاره برگ لیمو، خیار و ویتامین ب ۳ تولید شده است و از پوست در برابر نور خورشید و تخریب سلولی و ایجاد لکه های تیره رنگ محافظت می‌کند.

نیوآ ( Nivea )

کرم ضدآفتاب نیوآ با SPF 50 هم محافظت کننده و هم سفید کننده پوست صورت است. استفاده از این ضد آفتاب پوست را شفاف تر می‌کند. این کرم علاوه بر حفاظت در برابر نور خورشید از پیری زود هنگام و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند و با فرمولاسیون مخصوص خود پوست را مرطوب و با طراوت نگه می‌دارد. این کرم فاقد چربی است، سرعت جذب آن بالا است و در برابر آب مقاوم است.

اون ( Avene )

یکی دیگر از ضد آفتاب روشن کننده پوست که کیفیت مطلوبی دارد، کرم اون است. این کرم حاوی ویتامین E و C و همچنین ترکیبات ضد التهابی است که به روشن شدن پوست کمک می‌کنند و همچنین از التهاب و قرمز شدن جلوگیری می کند.

بهترین کرم‌های ضدآفتاب را بشناسید

بهترین ضدآفتاب روشن کننده پوست چرب

داشتن پوست چرب و محافظت از آن کمی متفاوت از پوست خشک و معمولی است. فردی که پوست چرب دارد مستعد آکنه نیز هست. اما ایجاد چین و چروک زودهنگام برای پوست چرب احتمال کمی دارد. پوست چرب هم نیاز به شستشو دارد و هم نیاز از محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد چربی هستند.

در گذشته برای تهیه یک کرم ضد آفتاب فاقد چربی تنها راه انتخاب ضد آفتاب با SPF پایین بود. اما امروزه بیشتر کرم‌های ضد آفتاب حتی آن دسته که برای پوست‌های معمولی تولید شده اند فاقد چربی هستند. اگر پوست چربی دارید و به دنبال یک ضد آفتاب روشن کننده پوست هستید، تنها کافی است محصولی را انتخاب کنید که فاقد چربی است. تمامی ضد آفتاب‌های معرفی شده در بالا فاقد چربی هستند و افراد دارای پوست چرب نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

سخن آخر

برای محافظت از پوست لازم است هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم و آن را هر ۲ تا ۴ ساعت یکبار تمدید کنیم. امروزه کرم ضد آفتاب با خاصیت روشن کنندگی نیز تولید می‌شود که برای فصل تابستان یک انتخاب مناسب و خوب است. کرم ضد آفتاب انتخابی شما باید با پوست شما سازگار باشد و هنگام استفاده احساس سبکی و راحتی داشته باشید. پس ضد آفتابی را انتخاب کنید که هم کیفیت مناسبی دارد و هم با آن احساس خوشایندی را تجربه می‌کنید.

منابع: nivea | nykaa | health

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید