بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟

بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت؛ مشکلاتی، چون نرخ بالای بیکاری، شرایط بد اقتصادی، نبود امنیت، سرکوب، فقر، شرایط بد تحصیلی، نبود مراقبت‌های مناسب بهداشتی و عوامل دیگر، می‌توانند از کیفیت زندگی‌تان بسیار بکاهند و باعث شوند که دست به کار شوید و در جست‌وجوی خوشبختی در نقطه‌ای دیگر از این کرهٔ خاکی باشید و بخواهید باقی عمرتان را در مکان و شرایط بهتری بگذرانید. مردم سراسر دنیا خواهان زندگی در کشوری هستند که ویژگی‌های خوبی مانند سطح بالای استاندارد‌های زندگی، درآمد‌های بالا، مراقبت‌های عالی بهداشتی، تحصیلات عالی، محیط زیست خوب، کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی دارد. این امکانات معمولا برای افرادی که از آن بی‌بهره‌اند، جذاب هستند.

کد خبر : ۸۱۲۲۶
بازدید : ۱۱۴۸۶
بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟
فرادید | ترک وطن و زادگاهِ خود و رفتن به کشوری دیگر و زندگی میان افرادی جدید و با فرهنگ متفاوت، کار آسانی نیست. قبل از انجام دادن چنین کاری، باید به خوبی فکر کنید و تصمیم بگیرید. زیرا زندگی در مکانی جدید و ناآشنا، چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. شما با انواع موضوعات جدیدی مواجه می‌شوید که تا پیش از آن تجربه نکرده بودید. معمولا زندگی در یک محیط جدید، صبر و شکیبایی لازم دارد تا بتوانید با تمام شرایط آن آشنا و سازگار شوید. عوامل متعددی وجود دارد که فردی را مجبور به ترک وطن خود می‌کند. بسیاری از افراد به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند تا بتوانند زندگی‌ای داشته باشند که در کشور خود از آن محروم بودند.

مشکلاتی، چون نرخ بالای بیکاری، شرایط بد اقتصادی، نبود امنیت، سرکوب، فقر، شرایط بد تحصیلی، نبود مراقبت‌های مناسب بهداشتی و عوامل دیگر، می‌توانند از کیفیت زندگی‌تان بسیار بکاهند و باعث شوند که دست به کار شوید و در جست‌وجوی خوشبختی در نقطه‌ای دیگر از این کرهٔ خاکی باشید و بخواهید باقی عمرتان را در مکان و شرایط بهتری بگذرانید. مردم سراسر دنیا خواهان زندگی در کشوری هستند که ویژگی‌های خوبی مانند سطح بالای استاندارد‌های زندگی، درآمد‌های بالا، مراقبت‌های عالی بهداشتی، تحصیلات عالی، محیط زیست خوب، کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی دارد. این امکانات معمولا برای افرادی که از آن بی‌بهره‌اند، جذاب هستند.

اسپانیا

اسپانیا پنجمین کشور پهناور اروپاست. تعداد افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، ۶،۵ میلیون نفر برآورد شده است که برابر با ۱۳،۸ درصد کل جمعیت این کشور است. به همین دلیل اسپانیایی‌ها به حضور مهاجران در کشور خود عادت دارند و رفتارشان با آن‌ها دوستانه است. زیرساخت‌های مهم این کشور، عالی و پیشرفته هستند. سیستم تحصیلی در بهترین حالت خود قرار دارد و افراد علاقه‌مند می‌توانند در رشتهٔ مورد علاقهٔ خود، به‌راحتی تحصیل کنند. در واقع این کشور، مقصدی عالی برای دانشجویان است. خدمات رفاه اجتماعی و سیستم بهداشت و سلامت بسیار کارآمدی در اختیار مردم اسپانیا قرار دارد و درضمن این کشور به بازنشسته‌های خود بسیار اهمیت می‌دهد. سرانهٔ تولید ناخالص داخلی این کشور، بیش از ۳۶ هزار دلار است و به همین دلیل مردم، نسبتا در رفاه زندگی می‌کنند. همچنین سواحل بی‌نظیر، هوای گرم و موقعیت جغرافیایی آن، اسپانیا را به کشوری بی‌نظیر برای مهاجرت تبدیل کرده است.

استرالیا

جمعیت استرالیا حدود ۲۳،۶ میلیون نفر است. تعداد افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند را ۶،۵ میلیون تخمین زده‌اند که ۲۷،۷ درصد جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند. دلیل اصلی اینکه استرالیا مقصدی محبوب برای مهاجران است، کیفیت بالای زندگی است. بهترین استاندارد زندگی برای تمام شهروندان استرالیا فراهم شده و این کشور از این نظر، رتبهٔ یک جهان را دارد. دولت استرالیا به افرادی که در حرفه خود، تخصص و مهارت دارند، خوشامد می‌گوید و آن‌ها را برای مهاجرت به استرالیا از طریث ویزای کار تشویق می‌کند. البته اقتصاد قدرتمند استرالیا زمینه را برای مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری نیز فراهم کرده است. سیستم تحصیلی و مراقبت‌های بهداشتی در این کشور عالی است. استرالیا از نظر شاخص رشد فردی، سومین رتبه جهان را دارد و از نظر ثروت و کسب درآمد، دومین کشور پس از سوئیس است. مردم این کشور در رفاه زندگی می‌کنند. همچنین استرالیا، یکی از کشور‌های مهاجرپذیر دنیاست. در واقع مردمان بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به استرالیا مهاجرت کرده‌اند. آمار‌های سال ۲۰۱۲ نشان دادند که حدود ۴۷درصد مردم استرالیا، بیرون از استرالیا متولد شده‌اند یا حداقل یکی از والدین آن‌ها متولد کشور دیگری است. به همین دلیل مردم این کشور، رفتار خوبی با مهاجران دارند. استرالیا در میان کشور‌های شاد جهان قرار دارد.
بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟

کانادا

کانادا، دومین کشور پهناور دنیاست که در دستهٔ بهترین کشور‌ها برای مهاجرت قرار گرفته است؛ و شاخص تولید سرانهٔ ناخالص داخلی آن، ۴۴ هزار و ۶۵۶ دلار است. تعداد مهاجران کانادا تقریبا ۷،۳ میلیون نفر است که ۲۰،۷ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. درآمد بالا، شرایط عالی تحصیلی و کیفیت بالای زندگی در این کشور باعث شده است که افراد بسیاری قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشند. همچنین راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور به‌راحتی صورت می‌گیرد و قوانین کار و تجارت کاملا شفافی دارد. زیرساخت‌های کانادا بسیار پیشرفته است و سیستم تحصیلی این کشور بسیار عالی است. نیمی از شهروندان کانادا، تحصیلات دانشگاهی دارند و از این نظر یکی از باسوادترین کشور‌های دنیا به حساب می‌آیند. به همین دلیل است که بسیار از دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی، از طریق ویزای تحصیلی کانادا در این کشور به تحصیل مشغولند. همچنین کانادا، یکی از کشور‌های امن دنیا با نرخ پایین جرم و جنایت است. در ضمن این کشور ارتباط خوبی با کشور‌های دیگر دنیا دارد. کانادا، در‌های خود را به روی مردم سراسر دنیا باز کرده است و مهاجران بسیاری می‌پذیرد. مهاجران معمولا از طریق ویزای توریستی کانادا اقامت موقت ۵ ساله دریافت می‌کنند و مدت آن را بعد از ۵ سال تمدید می‌کنند.

فرانسه

چه کسی دوست ندارد که در این کشور رمانتیک زندگی کند! فرانسه، بزرگترین کشور در اروپای غربی است. تعداد مهاجرانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، حدود ۷،۴ میلیون نفر است که ۱۱،۶ درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. عوامل بسیاری وجود دارد که باعث جذب مهاجران به فرانسه می‌شود که از آن‌ها می‌توان به مراقبت‌های بهداشتی عالی، دانشگاه‌های معتبر و استاندارد‌های بالای زندگی اشاره کرد. مردم فرانسه رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند و مهاجران در این کشور احساس بیگانه بودن نمی‌کنند. همچنین این کشور روی علم، سیاست و مهم‌تر از همه، فرهنگ و تمدن انسان، تأثیر بسیاری گذاشته است. درضمن، فرانسه، یکی از اولین کشور‌هایی است که حقوق فردی را محترم شمرده است. این کشور از نظر اقتصادی، ترکیبی از شرکت‌های خصوصی و دولتی است و صنعت گردشگری، یکی از صنایع مهم آن است. اگر به دنبال مکانی راحت برای زندگی هستید، فرانسه گزینهٔ خوبی است.

بریتانیا

بریتانیا از نظر وسعت، میان کشور‌های اروپا در ردهٔ ۱۱ قرار می‌گیرد. تعداد مهاجران بریتانیا، تقریبا ۷،۸ میلیون نفر است که ۱۲،۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. اقتصاد پویا، بازار کار خوب، ثبات سیاسی و قوی این کشور، سطح زندگی مردم و رفاه آن‌ها را بالا برده است و به همین دلیل آن را در میان بهترین کشور‌ها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ قرار داده است. همچنین سیستم تحصیل عمومی و سیستم بهداشت و درمان بریتانیا، از ساختاری بسیار خوب و پیشرفته برخوردار است. بیشتر مردم این کشور، مدرک دانشگاهی دارند. قوانین کسب‌وکار در بریتانیا کاملا شفاف و پیشرفته است و در ضمن فساد اداری در این کشور دیده نمی‌شود. از نظر دسترسی به سرمایه و راه‌اندازی کسب‌وکار، این کشور در جایگاه خوبی قرار دارد. افراد با هر مهارت و حرفه‌ای می‌توانند به‌راحتی، کسب وکار خود را داشته باشند.
بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی، به عنوان ثروتمندترین کشور‌های دنیا معروف شده است. یکی از دلایل این ثروت، جذب بالای مهاجران به این کشور است. جمعیت این کشور فقط ۹،۲ میلیون نفر است و تعداد مهاجران امارات متحده عربی، تقریبا ۷،۸ میلیون نفر است. در حقیقت ۸۳،۷ درصد جمعیت این کشور، مهاجرند. مهاجرت به امارات متحده عربی، نتیجهٔ اقتصاد قوی و با ثبات این کشور، درآمد بالا، استاندارد بالای زندگی و تعدد امکانات رفاهی است. سرانهٔ تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی، بیش از ۶۸ هزار دلار در سال است. به همین دلیل سطح رفاه مردم بسیار بالاست. این کشور از نظر اقتصادی روی کشور‌های دیگر، اثرگذار است. چارچوب قوانین و مسائل حقوقی در امارات متحده عربی خوب و پیشرفته است.

آلمان

این کشور، محبوب‌ترین مقصد برای مهاجران است. تولید سرانهٔ ناخالص داخلی آن، ۴۱ هزار و ۲۴۸ دلار است. تعداد مهاجران آلمان تقریبا ۹،۸ میلیون نفر است که ۱۱،۹ درصد جمعیت مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. اقتصاد قوی و باثبات، که آلمان را در جایگاه چهارم دنیا قرار داده است، مراقبت‌های بهداشتی تأثیرگذار، شرایط تحصیلی عالی و زیرساخت‌های بی‌نقص، این کشور را بسیار پیشرفته و به مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. آلمان، افراد تحصیلکرده و متخصص دنیا را برای مهاجرت به کشور خود تشویق می‌کند. درضمن جمعیت آلمان در حال پیر شدن است و نرخ تولد در اینجا بسیار پایین است، به همین دلیل بسیار مهاجرپذیر است و امکانات خوبی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. این کشور از نظر کیفیت زندگی بسیار بالاست و پنجمین اقتصاد جهان به حساب می‌آید. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین و حدود ۳،۵ درصد است. سیستم خدمات و رفاه اجتماعی و همچنین سیستم امنیت این کشور بسیار عالی است. از برخی دیگر از امکانات خوب این کشور می‌توان به بیمهٔ سلامت عالی، بیمهٔ مراقبت‌های طولانی‌مدت، بودجهٔ بازنشستگی و بیمهٔ بیکاری اشاره کرد. در کل وجود این موارد، آلمان را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت از سراسر دنیا تبدیل کرده است.

ایالات متحده آمریکا

آمریکا، محبوب‌ترین مقصد مهاجرت در کل دنیاست و به همین دلیل این کشور رتبهٔ اول مهاجران دنیا را به خود اختصاص داده است. در واقع تعداد مهاجران آمریکا، ۴۵،۸ میلیون نفر تخمین زده شده است که ۱۴،۳ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. از جاذبه‌های این کشور که افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند، می‌توان به تحصیل عالی، اقتصاد قوی، زیرساخت‌های پیشرفته، ارتباط با کشور‌های دیگر جهان، استاندارد بالای زندگی، چندفرهنگی بودن، برخورداری از برترین فناوری‌ها و قانون کار پیشرفته اشاره کرد. این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی روی کشور‌های دیگر جهان بسیار اثرگذارست. آمریکا از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار هم میان کشور‌های برتر دنیا قرار دارد. هر ساله هزاران نفر که به دنبال «رؤیای آمریکایی» هستند، به این کشور مهاجرت می‌کنند تا با زندگی در این کشور، شرایطی عالی و رؤیایی برای زندگی خود فراهم کنند.
بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کدام‌ها هستند؟

سوئیس

سوئیس، کشوری کوچک در اروپای مرکزی نیز یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. این کشور بسیار صلح‌جوست و در مناسبات جهانی، سابقهٔ طولانی در بی‌طرفی دارد. این ویژگی سوئیس را به یکی از معتبرترین همسایه‌های اروپایی‌ها تبدیل کرده است. رفتار مردم سوئیس با دیگر کشور‌ها بسیار دوستانه است. از هر ۴ نفر در سوئیس، ۱ نفر مهاجر است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین (۲،۴درصد) است. سوئیس به دلیل ثبات اقتصادی، امنیت شغلی، سیستم عالی آموزشی و درمانی، موجب شده است که مردمان آن در رفاه کامل زندگی کنند و از کیفیت زندگی خوبی بهره‌مند شوند. در واقع هر کس که در این کشور زندگی می‌کند، از خدمات اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است که از این خدمات می‌توان به هزینه‌های زندگی، بیمهٔ سلامت و هزینهٔ مسکن، اشاره کرد و به همین دلیل این کشور به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است.

دانمارک

دانمارک یکی از کشور‌های اسکاندیناوی است که از نظر کیفیت زندگی، بهترین رتبه در جهان را دارد. ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور، باعث شده که سطح زندگی مردم، در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. قوانین کار در این کشور بسیار آسان و البته کاملا شفاف است و به همین دلیل افرادی که سرمایه‌ای دارند و می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند، به این کشور مهاجرت می‌کنند. از این نظر دولت دانمارک، سیستم تشویقی مالیاتی مناسبی برای مهاجران در نظر گرفته است و از سرمایه‌گذاران خارجی، بابت راه‌اندازی کسب‌وکار، مالیات کمتری دریافت می‌کند. سیستم بهداشت و درمان عمومی این کشور بسیار پیشرفته است. همچنین نرخ درآمد سرانهٔ این کشور، بالاست. ثبات و امنیت شغلی، افراد بسیاری در سراسر دنیا را به مهاجرت به این کشور تشویق می‌کند. بنابر آمار، مردم دانمارک، شادترین مردم دنیا هستند.
منبع: چطور
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید