کرونا در نیوزیلند به پایان رسید

کرونا در نیوزیلند به پایان رسید

نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را بین کشور‌های جهان اجرا کرد و یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در مقابله با کرونا بود. از ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی سطح هشدار ویروس کرونا در نیوزیلند به مرحله اول، پایین‌ترین مرحله در سیستم چهار مرحله‌ای هشدار کاهش یافت.

کد خبر : ۸۱۲۲۸
بازدید : ۴۹۵۸
کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت: از شنیدن خبر نداشتن بیمار مبتلا به کرونا برای دو هفته مداوم بسیار خوشحالم

در پی تایید مقامات بهداشتی نیوزیلند مبنی بر نابودی ویروس کرونا در این کشور و اینکه در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در نیوزیلند وجود ندارد، تقریبا تمام محدودیت‌های اعمال‌شده برای مقابله با شیوع کرونا در نیوزیلند لغو شد.

جسیندا آردرن، نخست‌وزیر این کشور گفت: با شنیدن این خبر که در حال حاضر بیمار مبتلا به کرونا در نیوزیلند وجود ندارد از خوشحالی به وجد آمده است، اما هشدار داد که مطمئن است در آینده باز هم موارد جدیدی از ابتلا در این کشور دیده خواهد شد.

بیش از دو هفته است که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در نیوزیلند دیده نشده است.

او گفت: "در حالی که ما اکنون در سلامت بیشتر و موقعیت محکم‌تری قرار داریم، اما همچنان برگشتن به زندگی قبل از دوران کرونا آسان نیست. از این پس تمرکز و اراده‌ای را که صرف سلامت خود کردیم بر بازسازی اقتصادی متمرکز خواهیم کرد. "

آردرن که بسیاری او را یکی از موفق‌ترین رهبران جهان در مقابله با کرونا می‌نامند گفت: "هنوز کار تمام نشده است، اما تردیدی نیست که موفقیت بزرگی است" و در جمله‌ای کوتاه از همه مردم نیوزیلند تشکر کرد.

نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را بین کشور‌های جهان اجرا کرد و یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در مقابله با کرونا بود. از ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی سطح هشدار ویروس کرونا در نیوزیلند به مرحله اول، پایین‌ترین مرحله در سیستم چهار مرحله‌ای هشدار کاهش یافت.

کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
وضعیت در نیوزیلند تقریبا عادی شده است، اما نخست وزیر این کشور می‌گوید که هنوز تا برگشتن به وضعیت قبل از کرونا خیلی مانده است

اکنون هیچ محدودیتی برای تجمعات وجود ندارد و برگزاری عروسی و مراسم سوگواری و سایر گردهم‌آیی‌ها بدون محدودیت از سرگرفته می‌شود. فاصله‌گیری اجتماعی توصیه شده است، اما اجباری نیست. با وجود این مرز‌های این کشور همچنان به روی خارجی‌ها بسته خواهد ماند.

آمار رسمی ابتلا به کووید-۱۹ حاکی از ۱۱۵۴ مورد ابتلا به کرونا و مرگ ۲۲ بیمار در اثر این بیماری است.

کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
مسافران هنگام ورود به بریتانیا باید دو هفته را در قرنطینه بگذرانند؛ در خانه و محل خود و یا در اقامتگاه مخصوص به خرج خودشان

بنابر اعلام منابع رسمی، تعداد موارد مرگ ناشی از کرونا در بریتانیا طی شبانه روز گذشته ۵۵ نفر ثبت شده است که این کمترین تعداد موارد ثبت شده از زمان اعمال محدودیت‌ها در این کشور در حدود دو ماه و نیم پیش بوده است.

بیمارستان‌های شهر لندن هم در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ در اثر کرونا گزارش ندادند. بریتانیا با بیش از چهل هزار و ۵۰۰ مرگ بعد از آمریکا بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان دارد.

در شبانه‌روز گذشته ۱۲۰۵ بیمار در سراسر بریتانیا شناسایی شده است که این نیز پایین‌ترین آمار ابتلا در یک شبانه‌روز است. معمولا دوشنبه‌ها آمار رسمی در بریتانیا کمتر است، اما امروز از دوشنبه‌های معمول هم کمتر بوده است.

از امروز مسافران ورودی به این کشور باید دو هفته در قرنطینه بمانند.


اولین مرحله کاهش محدودیت‌ها در نیویورک
کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
تخمین زده شده که امروز حدود چهارصد هزار نفر در نیویورک به سر کار خود میروند

در حالی که ایالت نیویورک با داشتن حدود ۴۰۰ هزار مورد ابتلا و تایید مرگ ۳۰ هزار نفر در اثر کرونا، مرکز اپیدمی بیماری در آمریکا محسوب می‌شود، مقامات این شهر از کاهش محدودیت‌ها خبر داده است.

در شهر نیویورک که بدترین وضعیت را در آمریکا داشته از هر ۲۰ نفر یک نفر آلوده به ویروس کرونا هستند. تعداد مبتلایان جدید به ۵۰۰ مورد روزانه کاهش یافته است که این تقریبا نصف هفته‌های گذشته است. ساکنان این شهر باید بیرون از خانه ماسک بزنند.

از امروز حدود ۴۰۰ هزار کارگر می‌توانند به سر کار خود برگردند و کارخانه‌های تولیدی و مغازه‌ها در اولین مرحله کاهش محدودیت‌ها باز می‌شود.

بازگشت دانشجویان به برخی از دانشگاه‌های شهر ووهان در چین
کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
کنترل دمای بدن دانشجویان هنگام ورود به دانشگاهی در شهر ووهان محل اولین مورد کرونا

امروز گروهی از دانشجویان در شهر ووهان چین به دانشگاه رفتند. این شهر به عنوان مرکز شیوع کرونا در چین و جهان شناخته می‌شود. از اوایل ماه گذشته دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در چین در حال بازگشایی بود. امروز در آخرین مرحله دانشجویان سال آخر و رشته‌های تخصصی تحقیقات علوم می‌توانند به سر کلاس‌هایشان بروند.

از دانشجویان خواسته شده که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک بزنند. همچنین هنگام ورود به دانشگاه درجه حرارت بدن آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

در شهر ووهان چین ۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا تایید شد و ساکنان این شهر ۷۶ روز را در قرنطینه سختگیرانه گذراندند. جمعه گذشته مسئولان این شهر اعلام کردند که هیچ موردی از ابتلا به ویروس دیده نشده، اما حدود ۲۰۰ نفر که علائم مشکوک دارند همچنان تحت نظر مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

هند؛ کاهش محدودیت‌ها همزمان با افزایش تعداد مبتلایان و پر شدن بیمارستان‌ها
کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
ازدحام در مقابل بیمارستانی در شهر دهلی: بیمارستان‌ها در هند از بیمار پر شده است و از پذیرش بیماران خودداری می‌کنند

درحالی که مقامات هند در حال کاهش محدودیت‌ها هستند تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش یافته است. دوشنبه ۸ ژوئن، بازارچه‌ها، رستوران‌ها، معابد و ادارات دولتی باز شده است و می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

این در حالی است که مقامات شهر دهلی اعلام کردند تخت‌های بیمارستانی پایتخت فقط مخصوص شهروندان و ساکنان این شهر خواهد بود.

این تصمیم در پی پر شدن بیمارستان‌های این شهر از بیمار و خودداری از پذیرش بیماران جدید اعلام شده است. در روز‌های اخیر کشور هند و به ویژه شهر دهلی شاهد افزایش شدید مبتلایان به کرونا بوده است.

فقط در شهر دهلی، پایتخت ۲۷ هزار مورد کرونا و مرگ ۷۶۱ بیمار تایید شده است. هند از شناسایی ۲۵۶ هزار و ۶۱۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ خبر داده است که در میان کشور‌های جهان در رتبه پنجم قرار دارد.

بیش از هفت هزار نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

یک کمیته پنج نفره از پزشکان ارشد به خبرنگاران محلی گفته است که اگر همین روند ادامه یابد شهر دهلی تا پایان ماه جاری میلادی دستکم ۱۰۰هزار مبتلا به کرونا خواهد داشت و در حال حاضر هر ۱۴ تا ۱۵ روز تعداد مبتلایان دو برابر می‌شود.
کرونا در نیوزیلند به پایان رسید
صف کارگران فصلی در شهر بمبئی برای سوار اتوبوس شدن و بازگشتن به روستاهایشان

کوتاه از سایر کشور‌های جهان:
تا کنون حدود هفت میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند. تازه‌ترین آمار کرونا در همه کشور‌های جهان را در این صفحه ببینید.

در آفریقای جنوبی، دانش آموزان به تدریج به مدرسه می‌روند. در مرحله اول دانش آموزان دو مقطع هفتم و دوازدهم و در مراحل بعد دیگر دانش آموزان به آن‌ها می‌پیوندند. آفریقای جنوبی تا کنون پنجاه هزار موارد ابتلا و حدود هزار مورد مرگ گزارش کرده است.

در اتریش مسافرانی که از فرودگاه وین استفاده می‌کنند، هنگام ورود و خروج از فرودگاه به مقاصد دیگر می‌توانند با آزمایش کرونا از قرنطینه دو هفته‌ای دوری کنند. جواب این آزمایش حدود سه ساعت طول می‌کشد و هزینه آن ۱۹۰ یورو است.

در بسیاری از کشور‌های آمریکای لاتین شمار مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است. کارشناسان بهداشتی می‌گویند که این منطقه اکنون به کانون بیماری در جهان تبدیل شده است.

برزیل بیش از ۶۱۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده و در جایگاه دوم در جهان قرار گرفته است. کشور‌های دیگر منطقه، از جمله مکزیک، شیلی و پرو نیز برای مهار بیماری تلاش می‌کنند.

شهردار مسکو برنامه کاهش محدودیت‌ها در این شهر را اعلام کرد. این درحالی است که آمار ابتلای روزانه در این شهر همچنان حدود دو هزار نفر در هر شبانه روز است. از فردا محدودیت ماندن اجباری در خانه لغو می‌شود و از یک هفته دیگر کافه‌ها، رستوران‌ها، کتابخانه‌ها و باغ وحش باز خواهد شد.

لهستان بالاترین تعداد ابتلا به کرونا را دیروز در اروپا گزارش داد: ۵۷۵ مورد. این افزایش آمار به دلیل شیوع بیماری در چند معدن زغال سنگ در این کشور است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید